Pred časom smo preskusili prenovljeni opel grandland z osnovnim bencinskim pogonom in ugotavljali, da v imenu po novem nima črke X, a da to ni edina razlika v primerjavi s predhodnikom pred osvežitvijo. Drugačen je tudi videz prednjega dela, s katerim je oblikovalcem uspelo, da so avtomobil zelo klasičnega videza močno posodobili. In to s preprostim ukrepom, da so nanj z mokke preslikali značilni Oplov vizir. Ta pa grandlandu ni posodobil le prednjega dela, ampak se zdi, da je pomlajen kar celotni avtomobil, pa čeprav se zares ni spremenilo nič drugega.
Enako korenito kot sprednji del je spremenjena tudi armaturna plošča v notranjosti. Ki so jo oblikovalci tudi preslikali iz opel mokke. Ta je zato postala povsem digitalna. Kljub digitalizaciji pa je grandland ohranil nekaj analognih stikal, denimo stikal za upravljanje klimatske naprave in nekaterih asistenčnih pripomočkov. Kljub temu grandland spada v malce starejšo generacijo, zaradi katere se mora uporabnik sprijazniti z občasnimi zamudami in slabšo grafiko, kar pa ne velja za funkcionalnosti, s katerimi je kar dobro založen. In takšen infozabavni sistem je uporaben tudi za upravljanje priključno hibridnega pogonskega sklopa.
300 'konjev' pod pokrovom
Ta s sistemsko močjo 221 kilovatov (oziroma natanko 300 'konjev') upraviči oznako GSe, saj grandlanda naredi zelo živahnega in zares zelo športnega, kar podpira tudi športno podvozje, ki utrdi njegov stik s podlago in učinkovito preprečuje, da bi avtomobil odletel s ceste. Hkrati pa vozniku tudi posreduje dovolj podatkov o podlagi, da kljub dejstvu, da sedi v precej visoko nasajenem avtomobilu, zanesljivo ve, kaj se z avtomobilom dogaja.
Pri Oplu pravijo, da so to dosegli s posebnimi športnimi vzmetmi in blažilniki s tehnologijo, ki jim omogoča udobno vožnjo čez podlage, ki zahtevajo visoko frekvenco blaženja, kakršno so ceste s kratkimi ponavljajočimi se neravninami ali denimo s podlago iz granitnih kock, hkrati pa zagotavlja tudi trden stik koles s podlago med dinamično vožnjo, ki zahteva nizke frekvence blaženja. Poleg tega so z dodatnim ventilom in sekundarnim hidravličnim krogom zagotovili možnost preklapljanja med udobno in športno vožnjo. Učinek je torej kljub športnosti in velikim kolesom, ki jih ima športni grandland, zelo dober.
Dobri pa so tudi pospeški. Opel grandlad GSe je opremljen s priključno hibridnim pogonskim sklopom, ki ga poznamo že iz drugih modelov skupine Stellantis in ga v tem primeru sestavljajo 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik in dva elektromotorja, po eden na vsaki premi. Gre torej za električni štirikolesni pogon, pri katerem bencinski motor in elektromotor v kombinaciji skrbita za ogon prednjih, dodatni elektromotor zadaj pa za pogon zadnjih koles.
Ni čutiti pomanjkanja moči
Vendar pa velja tudi, da gre za najmočnejšo različico tega pogona. Bencinski motor razvija moč 147 kilovatov, prednji motor moč 81,2 kilovata, zadnji elektromotor moč 83 kilovatov. Vse skupaj pa se odrazi v sistemski moči 221 kilovatov. Vsega skupaj je dovolj za doseganje največje hitrosti 235 kilometrov na uro s celotnim pogonskim sklopom ter 135 kilometrov na uro zgolj z elektromotorjema, ter za pospešek v 6,1 sekunde do 100 kilometrov na uro.
Sicer obstajajo tudi hitrejši avtomobili, a tudi v tako motoriziranem grandlandu se pospeški občutijo, predvsem pa prav nikoli, tudi ko vozite zgolj na elektriko, ne čutite pomanjkanja moči. Treba pa je dodati, da se grandland v primeru pogona z elektriko iz izrazitega športnika prelevi v bolj vsakdanje upoarbnega križanca, ki se mu tudi prilega. Predvsem zato, ker se boste po dnevnih opravkih z njim zaradi solidnega dosega in prav tako solidnih zmožnosti polnjenja baterije lahko vozili skoraj povsem električno. In tudi poraba goriva je lahko v tem primeru pač odvisna od tega, koliko elektrike porabite.
Med športno vožnjo pa vam elektrika pri varčevanju z gorivom žal ne pomaga kaj dosti, a iskreno rečeno, vas to tedaj niti ne zanima, saj preveč uživate v pospeških, ki jih nudi tako motorizirani glandland.
Ni ravno poceni, a nič ne de
Tudi nad prostornostjo grandlanda se ne moremo pritoževati, saj je v tem pogledu enak kot druge različice tega modela. In nad njihovo prostornostjo se nikoli nismo pritoževali. Spredaj lahko voznika in sovoznika, kar je še posebej veljalo za testnega športnika, razvajajo ergonomski sedeži, zadaj pa potniki kolen tudi ne tiščijo v sprednje sedeže. Tudi prtljažnik je povsem soliden in predvsem solidno povečljiv. Grandland žal trpi za tipično pomanjkljivostjo sodobnih avtomobilov, slabim razgledom nazaj, zato bi bilo dobro, če bi mel bolj kakovostno vzvratno kamero. Vanj je namreč vgrajena precej nizko ločljiva, zato slika na zaslonu ni vedno zanesljiva.
Prav tako kot v manj športnih različicah pa solidno delujejo tudi asistenčni sistemi. Testni grandland je bil namreč opremljen ne le s sistemom za preprečitev zapustitve voznega pasu, ampak tudi s sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu, ki v kombinaciji z radarskim tempomatom poskrbi, da sem volanski obroč zares le držite, avto pa med črtami vozi praktično sam. Tudi sam vklop sistema je povsem pregleden, saj sta temu namenjena dva fizična gumba na sredinski konzoli.
Najbolj športni grandland sicer ne more biti poceni in malce več kot 51 evrskih tisočakov, kolikor bi bilo treba odšteti za testni grandland GSe, gotovo ni malo. Gotovo pa je, da bodo z njim zadovoljni tisti, ki so radi vozili športne ople, pri katerih je črka "e" v kratici GSe označevala "Einspritz", torej elektronsko vbrizgavanje bencina v sesalni vod, in ne "elektriko", tako kot v sodobnih oplih GSe.
Opel grandland GSe
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor
Sistemska moč: 221 kW (147 kW + 81,2 kW + 83 kW)
Največji navor: 520 Nm (300 Nm + 320 Nm + 166 Nm)
Zmogljivosti: 235 km/h, 6,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.477 x 1.856 x 1.609, medosna razdalja 2.675
Masa (osnovna/največja dovoljena v kg): 1.801/2.370
Prtljažnik (v litrih): 514-1.625
Poraba: 1,2 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 29 g/km
Cena v evrih: 51.183
a se še kdo spomni jugota 45. a veste kolk konjev je imel ? no pa je lahk prpeljal familijo …