Kako hitro se v avtomobilski industriji dogajajo spremembe, dokazuje novi kia cee'd, model znamke, ki ji še pred desetletjem ni nihče posvečal večje pozornosti. Novi cee'd, skrojen po zamisli Petra Schreyerja, je z zapeljivostjo zaprl usta evropskim konkurentom, ki pa jih je dohitel in večino prehitel tudi s ceno.
Čeprav si nova generacija Kiinega cee'da, ki je predhodno zamenjala po petih letih, platformo in pogonske motorje deli s sorodnim hyundaijem i30, ima oblikovno povsem svoj slog. Nastala je pod rokami Petra Schreyerja, mojstra oblikovanja, ki se je proslavil pri Volkswagnu, zdaj pa že šest let svoje delo posveča rastoči korejski znamki. Cee'd na cesti ne bi obrnil toliko glav, če ga ne bi skrojil človek, ki je dobil častni doktorat Kraljeve umetnostne akademije iz Londona, s katerim se lahko pohvalita le še slavna avtomobilska dizajnerja Sergio Pininfarina in Giorgetto Giugiaro.
Videz, ki ga bodo posnemali
Foto: Gregor Prebil
Kia cee'd
Cee'd ne kopira nikogar, njegove oblikovne smernice bodo posnemali drugi. Videz je glede na opažanje med testom največji adut, na zunaj pa povzema modne smernice večje kie optime. Izstopajo z LED-diodami obrobljeni žarometi, ki so bili pri testniku ksenonski s funkcijo pranja, dinamične linije pa bolj kot na kombilimuzino zaradi padajoče linije strehe in spuščenega nosu spominjajo na kupejevske modele. Na prvi pogled je zaradi nižjega težišča videti vsaj za številko večji od predhodnika, od katerega je daljši za pet centimetrov, a nekoliko ožji in nižji, kar se občuti med dinamično vožnjo. Zaradi majhne steklene odprtine trpi le preglednost nazaj, kar pa so rešili s tehnološkimi prijemi.
Materiali obljubljajo obstojnost
Notranjost je prefinjena, materiali so dobri in obljubljajo dolgo življenjsko dobo. Še najmanj smo bili navdušeni nad ročicami za upravljanje smernih kazalcev, ki bi spadali v prejšnjo generacijo cee'da. Položaja za volanom, ki že v osnovi ponuja nastavitev po višini in globini, voznikov sedež pa je bil v testniku električno nastavljiv, ni težko najti. Instrumentalna plošča je zahvaljujoč odličnemu barvnemu grafičnemu prikazu med merilniki in na velikem, sedempalčnem zaslonu, občutljivem na dotik, zelo dobra, se je pa treba navaditi množice stikal.
Foto: Gregor Prebil
Kia cee'd
Preizkusili smo različico z najbogatejšo opremo, ki ponuja obilico razvajanja, ki bo prav prišlo v hladnejših dneh. Povsem samodejna klimatska naprava je opremljena s sistemom za odroševanje, ki deluje pohvalno, prav tako gretje volana in sistem proti zmrzovanju prednjih brisalcev. V dežju je pohvalno deloval opozorilnik nenamerne spremembe voznega pasu, uporaben je tudi navigacijski sistem. Nekoliko pretirano se nam je zdelo le prilagajanje trdote volanskega obroča, in to na kar tri načine. Med večjimi je tudi prtljažnik, ki v osnovi meri 380 litrov, ob podrtju zadnje klopi v ravno dno pa dobimo za 1.318 litrov prostora.
Motorji še vedno šibkejši člen
Glede na vse našteto bi težko pomislili, da bi izbrali kakšnega od okoli 30 konkurentov trenutno na trgu, a cee'd vsega le nima. Novi golf tako ponuja kar pet prilagoditev načina vožnje, ne samo krmiljenja, kot to ponuja cee'd, ampak voznik s pritiskom na stikalo prilagodi tudi odzivnost motorja in podvozja.
Foto: Gregor Prebil
Kia cee'd
Čeprav so naredili velik preskok tudi pri vozni dinamiki in varčnosti agregatov, sta prav to dve največji rezervi cee'da za prihodnje. Ford focus se v ovinkih še vedno pelje bolje, tudi golf, predvsem pa pri testnem cee'du, ki v najmočnejši različici premore vsega 94 kilovatov (128 KM) moči, zmoti slabša odzivnost v nižjih vrtljajih; na žalost se to pozna tudi pri pospeških, saj je skoraj 11 sekund od 0 do 100 km/h za dinamičnejše voznike občutno preveč. Uglajeni agregat po drugi strani zmore veliko varčnosti, saj smo v povprečju v mestu izmerili šest litrov, na odprti cesti je ob umirjeni vožnji poraba lahko nižja od petih litrov, na avtocesti pa 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Zahvaljujoč dobremu šeststopenjskemu menjalniku zaradi razvlečene šeste prestave še najbolj navduši na avtocesti, kjer se tudi na slabši asfaltni površini v notranjost prebije malo hrupa. ESP je natančen in se vključi le po potrebi.
Foto: Gregor Prebil
Kia cee'd
Po videzu, opremljenosti in kakovosti izdelave spada v vrh, dodatni magnet je sedemletno jamstvo, a zaradi vsega naštetega ni več med najcenejšimi. S ceno 23.140 evrov spada v vrh razreda, če odštejemo premium znamke.
Podatki o vozilu: kia cee'd 1,6 CRDi (EX maxx)
Motor: štirivaljni, turbodizelski, 1.582 ccm
Moč: 94 kW (128 KM) pri 4.000 vrt./min.
Navor: 260 Nm med 1.900 in 2.750 vrt./min.
Zmogljivosti: 197 km/h, 10,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,0 l/100 km (kombinirano)
Mere (D x Š x V): 4.310 x 1.780 x 1.470 mm, medosna razdalja: 2.650 mm
Prtljažnik: 380/1.318 litrov
Cena: 12.850/23.140 evrov (osnovni model 1,4 CVVT/testnik z dodatno opremo)
"Cee'd na cesti ne bi obrnil toliko glav, če ga ne bi skrojil človek, ki je dobil častni doktorat Kraljeve …