Proizvajalci, ki svoje avtomobile prodajajo v Evropi, bodo morali z letošnjim letom emisije ogljikovega dioksida v izpušnih plinih spustiti na 95 gramov na kilometer, kar bo zadelo kar 95 odstotkov njihovih avtomobilov. In prihodnje leto bodo ukinili tudi petodstotno toleranco. Komur izpustov ne bo uspelo spustiti pod to mejo, bo moral za vsak preseženi gram ogljikovega dioksida plačati kazen v višini 95 evrov.
In tu se postavi vprašanje o hiperšportnih avtomobilih, kakršen je bugatti chiron, čigar 1.500-'konjski' štirikratno prisilno polnjeni šestnajstvaljnik z delovno prostornino osmih litrov na vsak kilometer proizvede kar 516 gramov ogljikovega dioksida.
Brez skrbi v onesnaževanje
Kaj bodo torej pri Bugattiju storili, da bodo ustregli omejitvi? Prav nič. Pri Bugattiju namreč sploh ne razmišljajo o hibridizaciji in elektrifikaciji, ki marsikateri znamki pomagata do doseganja okoljskih zahtev. Prav nasprotno: svojemu hiperšportniku napovedujejo še dolgo in bleščečo prihodnost.
Bugattijev vrhovni šef Stephen Winkelmann je namreč izjavil, da bodo enega najbolj spornih motorjev izdelovali še vsaj deset let, napoveduje pa tudi, da mu bo cena le še rasla. Multimilijonarski kupci so namreč povsem pripravljeni plačati globo, ki bo za 421 preseženih gramov ogljikovega dioksida na kilometer znašala 39.995 evrov. Nam se vsota zdi že kar osupljiva, za povprečnega milijarderja pa je le kaplja v morju oziroma ceni chirona, za katerega morajo plačati vsaj poltretji milijon evrov.
Kot povsod je tudi tu znesek kazni nefer. 95 evrov na gram močno udari male avtomobile s ceno 8, 10k€, …
S tem CO2 nas že kar močno nategujejo...
Pa smo spet tam... kdor ima denar lahko "se.je" po drugih.... Hinavščina na višku, Tako kot omejitev na avtocesti za …