"Pred tednom sem dal spletni oglas za rabljen avto, vreden manj kot tri tisoč evrov. Naslednji dan sem dobil SMS-sporočilo, češ da so posredniška družba in da imajo kupca za moj avtomobil ter naj jih kontaktiram. Ker tega nisem storil, so sledili klici s komercialne številke 090, a tako, da mi je telefon zazvonil le enkrat. Če bi človek rad govoril z žensko, razumem, da kliče na številko 090, ampak da nekdo tako pobira denar ljudem, se mi pa zdi sporno," se je hudoval bralec.
Poskusili smo sami
Pod pretvezo, da nas je kontaktiral prek SMS-sporočila, smo poklicali Tomaža Hodnika iz družbe Tele-car, ki stoji za omenjeno številko. Hodnik sprva sploh ni vprašal, za katero vozilo gre, a je že obljubljal kupca zanj. Nadaljevanje pogovora je razvlekel in na koncu zagotovil, da bo sam poklical nazaj, ko kontaktira svojo stranko. Po odpisu DDV in plačila deleža Telekomu je po našem izračunu v petih minutah zaslužil dobre štiri evre.
Na spletu je mogoče najti tudi po sedem let stare pritožbe, v katerih se uporabniki hudujejo nad tem, da Hodnik piše SMS-sporočila prodajalcem ali pa sam objavlja oglase za cenovno ugodna vozila zgolj z namenom, da ga kupčije željni kličejo. A iz posla naj ne bi bilo nikoli nič, saj naj bi Hodnik po številnih pretečenih impulzih vedno imel izgovor, da posel propade.
Posredništvo z mizernimi prihodki
Ko smo Hodnika poklicali v drugo in se mu predstavili, je pojasnil, da je samo maja posredoval pri vsaj 15 uspešnih kupčijah. Vendar GVin dokazuje, da je družba Tele-car lani imela le za 10.819 evrov prihodkov, kar je za posredniško družbo sumljivo malo. Hodnik, ki v Sloveniji nima deleža v drugi družbi, odgovarja, da se v Tele-car pretaka le dohodek iz komercialne linije, plačilo za storitve strankam pa zaračunava prek drugih družb. Katerih, ni želel izdati, saj da je to "poslovna skrivnost".
Ni goljufija, morda je zavajanje
V odvetniški družbi Peljhan, Prelesnik & partnerji so za Žurnal24 v svojem mnenju glede na znane podatke zapisali, da v Hodnikovem početju znakov kaznivega dejanja goljufije, kot jo opredeljuje kazenski zakonik, ni, saj je klicatelj korektno seznanjen, da kliče na komercialno številko. Bi pa lahko šlo za prekršek zoper zakon o varstvu potrošnikov v smislu zavajanja z razpoložljivostjo izdelka, če Hodnik vabi k poslu brez namena njegove sklenitve.