Na nekdanjem mejnem prehodu Sočerga parkiram pod streho stavbe nekdanjih hrvaških obmejnih organov in se bašem v dežni kombinezon. Tam je že pol ducata motoristov, ki so ploho izkoristili za »čik pavzo«, dežno opremo so pač pustili doma. Ko iz kovčka vlečem »dežnaka«, pristopijo trije možakarji, zreli motoristi, severni sosedje. Ogledujejo si motor, ne vedo kam bi ga dali, prvič ga vidijo, fotkajo ga, no eden celo ugotovi, da ima KTM-ov agregat. Všeč jim je, navduši jih TFT zaslon, še bolj so zagreti, ko jim povem kolikšna je cena zanj. Ne verjamejo.
Potrebno je verjeti vase
Gremo malček v zgodovino. Po zatonu zlate angleške motoristične dobe, so tam v šestdesetih letih prejšnjega stoletja sceno razburjali japonski stroji, najprej manjših prostornin, nato z uspehi na dirkah kot dobrim marketingom. Na zahodnem delu globusa so bili v začetku sprejeti s skepso, Japončki pa so v pridno kopirali, ter svoje stroje pilili in še bolj pridno razvijali. In uspeli.
Približno tako se sedaj dogaja s kitajsko motoristično industrijo, na vrata globalnih trgov vstopajo znamke kot so Voge, Bluroc in seveda CFMOTO, ki od naštetih deluje najbolj resno.. Samo vprašanje časa je torej (bilo) kdaj bo kitajski val dokončno pljusknil na evropske obale. To smo imeli priložnost videti na lanskem salonu EICMA v Milanu. Pri tem pa velja ugotovitev, da to niso (več) mehanski polizdelki, temveč prava, resna in kvalitetno izdelana motorna kolesa, ki so cenovno močno konkurenčna. Za razliko od večine kitajskih znamk je CFMOTO osredotočen na vse večje motocikle, s specifičnim dizajnom in spodobnimi voznimi lastnostmi. Znamka je ustanovljena leta 1989, letno bruhne na trg okoli 600 000(!) vozil. Poleg dvokolesnikov so močan igralec v svetu štirikolesnikov. KTM ima v njem od leta 2013 49-odstotni delež.
Leta 2022 so razširili modelno paleto, najprej z modelom CL-X700, retro roadsterjem s Kawasakijevim agregatom iz modela ER-6, ter z modelom 800MT. Ta je na voljo v dveh različicah: "osnovni" model je Sport (8.890,00 evrov v akciji pri slovenskem uvozniku RPM iz Ljubljane), ki je opremljen z litimi platišči s cestnimi pnevmatikami ter testno različico Touring (9.990,00 evrov). Slednja ima kolesne obroče z žičnimi naperami v terenskem slogu, obuta v cenovno ugodne gume blagovne znamke Maxxis ter tri kovčke, »quickshifter«, zaščito agregata, sredinsko stojalo, varovala za roke, blažilnik krmila, pa še kaj. K bogati opremi osnovnega modela sodi še: TFT armaturna plošča, nastavljiv vetrobranski zaslon, dva načina delovanja agregata, USB priključek, itd. 7-palčna barvna armaturna plošča TFT je dostojne kakovosti in spominja na KTM-ovo različico na "sestrskem motociklu", modelu 790 Adventure, vendar je dejansko lastna CFMOTO, izčrpna je ter pregledna. Med drugimi elektronskimi dobrotami so tu ABS, tempomat in že omenjen »quickshifter«.
Mehkoba v gibanju
Kot bi glede na svoje korenine v modelu KTM 790 Adventure lahko pričakovali, je CFMOTO 800 MT Touring spodobno vodljiv stroj. Vozniški položaj je naraven, sproščen in pokončen, prostoren z veliko prostora za noge višjih voznikov ter udoben – tudi za dva. Stikala sicer niso zadnji krik mode, vendar pa priročna in nevsiljiva. Nastavitev zaslona je morda nerodna (dva gumba, ki onemogočata sprotno nastavljanje), vendar je vsaj na voljo in zagotavlja dodatno zaščito, ko je potrebna. Tudi vodljivost je nevtralna in ustrezna, čeprav se nikoli nisem mogel znebiti misli, da bi bilo vzmetenje 800 MT koristno nekoliko prilagoditi in da bi lahko boljši oprijem na cesti zagotovili z zamenjavo pnevmatik.
Toda tudi brez tega je vožnja mehka, z veliko možnostmi nastavitev, ki jih je treba pred vožnji temeljito raziskati, krmiljenje je lahkotno, okretno in natančno, udobje za potovanje na dolge razdalje v dvoje (z vso potrebno prtljago) pa je zagotovljeno. Štiribatne radialne čeljusti, ki jim pomaga sistem ABS so španske znamke J-Juan in so dostojne za opravljanje svoje naloge, kljub temu, da evropske motoristične znamke uporabljajo zavorne komplete Brembo, Japonci pa Nissin ali Tokicove. Tekočinsko hlajeni vzporedni dvovaljnik s prostornino 799-kubičnih centimetrov in 95 »konjskimi močmi« je popolnoma enak tistemu iz starega modela KTM 790 Adventure, ki so ga avstrijski strokovnjaki za terensko vožnjo sicer že opustili in ga nadomestili s prostornino 889-kubičnih centimetrov in 105-konjskimi močmi, in brunda v aktualnih modelih KTM 890 Adventure in 890 Duke. Na splošno pa je 95 konjskih moči dovolj za takšen srednje zmogljiv motocikel.
Celoten stroj je s svojim slogom in kakovostjo izdelave korak naprej v primerjavi s predhodnim modelom CL-X 700. MT800 je umirjen motocikle, zanimivega dizajna, za katerega bi zlahka sklepali, da je japonski. Če v obzir prištejete še ceno, je odločitev za morebitni nakup še toliko lažja.