Aiways je kitajska znamka električnih vozil s sedežem v Šanghaju na Kitajskem (evropski sedež je v Münchnu), ki smo jo v Sloveniji spoznali že z SUV-jem U5. Na zurnal24.si smo avto tudi preizkusili in ocenili, U5, do zdaj so jih pri nas prodali 25, toliko so jih tudi dobili iz tovarne, pa bo kmalu na voljo tudi v posodobljeni različici, ki omogoča trifazno polnjenje. Na voljo bo 50 vozil.
U6, ki temelji na isti platformi in si z U5 deli tudi medosno razdaljo, stavi na bolj dinamično obliko, saj nastopa v razredu popularnih električnih kupejevskih križancev.
Družinsko vozilo
Zanimivo je, da je bil električni avtomobil zasnovan po navodilih Kena Okuyame, odgovornega za dizajna ferrarija enza in maseratija quattroporte. Petsedežnik v dolžino meri 4,8 metra in je na zunaj poln posebnosti, v obliki pogreznih kljuk, posebnih lahkih 20-palčnih platišč, raznoraznih spojlerjev in difuzorjev, zaščitni znak vozila pa so polna led svetila, zaradi česar odstopa od tekmecev in je razpoznaven že na daleč. Na videz zelo veliko vozilo izstopa po teži, saj je masa praznega vozila manj kot 1.800 kilogramov, kar je dober dosežek za električno vozilo. Uporabili so zmes aluminija in trdnega jekla. Prtljažni ima prostornino 472 litrov, oziroma 1260 litrov, ko se podre zadnja klop, ki je deljiva v razmerju 1/3 proti 2/3.
Digitalizirana kabina
Kabina je digitalizirana, izstopata pa dva zaslona. Glavni je 14,6-palčni HD zaslon na dotik, za kompaktnim volanom pa je 8,2-palčna digitalna instrumentalna plošča, na kateri voznik pridobiva podatke o vožnji in stanju baterije.
Vodja prodaje pri PLAN-NET generalnemu uvozniku za znamko Aiways pri nas Bojan Tavčar je ob predstavitvi povedal, da znamka Aiways ni razvila svoje navigacije, pač pa voznik in sopotniki uporabljajo sistema Android Auto in Apple CarPlay. Sedeži so oblečeni v perforirano usnje in so ogrevani. Sprednja sedeža sta električno nastavljiva. Avto je tudi z vgrajenimi asistenčnimi sistemi primerljiv z evropskimi konkurenti pravi Tavčar, ki kot glavne konkurente izpostavlja po velikosti podobne modele uveljavljenih znamk kot sta Škoda in Hyundai, od katerih je kitajski proizvajalec cenejši za okoli 10 odstotkov. Kabina je lahko v bež ali črni barvi, izpostaviti pa velja ogromno panoramsko streho s površino 2,1 kvadratnega metra, ki prepušča veliko naravne svetlobe, ne omogoča pa odpiranja. Premijsko naj bi bilo tudi ozvočenje nemškega podjetja Magnat.
Kitajska tehnika
Aiways tako motorje kot vse druge komponente, razen baterije, ki je delo uveljavljenega podjetja na področju avtomobilskih baterij KTL, razvija sam. Tako kot U5 je tudi U6 postavljen na prilagodljivo platformo MAS (More Adaptable Structure). Lastno razviti električni motor razvije moč 160 kW (214 KM) in 315 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 6,9 sekunde, največja hitrost je v korist večjega dosega omejena na 160 km/h. Tavčar pravi, da se motor vrti na zelo visokih vrtljajih, okoli 16.000 vrt/min, kar prinaša določene prednosti, predvsem večjo moč in boljši izkoristek.
Litij-ionska baterija ima kapaciteto 63 kWh, kar po zagotovilih tovarne glede na cikel WLTP zadošča za 400 kilometrov poti. Že prihodnje leto prihajata še dve večji bateriji, ki bosta omogočili večji doseg, in sicer s kapaciteto 72- oziroma 88 kWh. Polnjenje lahko poteka na domači šuko vtičnici, omogoča pa tudi trifazno polnjenje, ki na AC polnilnici (11 kW) traja sedem ur, omogočeno pa je tudi hitro polnjenje z maksimalno močjo 92 kW - v tem primeru se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 53 minutah.
1.900 evrov nad U5
Cena za serijski U6, ki ga bo možno naročiti na začetku novembra, pričakovana doba pa je marec 2023, je 48.800 evrov, kar je 1.900 evrov nad modelom U5. Servis za vozilo je v Ljubljani, U6 pa proizvajajo v tovarni na Kitajskem s kapaciteto 150.000 vozil na leto, z možnostjo razširitve na 300.000 vozil na leto. V ceno ni všteta subvencija eko sklada. Garancija na vozilo je 5 let ali 150.000 prevoženih kilometrov, na baterijo pa osem let ali 150.000 prevoženih kilometrov. Garancija na rjavenje je 10 let in brez omejitve prevoženih kilometrov. Prvi servis je predviden pri 100.000 kilometrih, posodobitve programske opreme bodo potekale "po zraku."
Aiways, ki je izključno električna znamka vozil, bo kmalu predstavil še svoj tretji model, šestsedežni družinski U7.
Prvič, a kitajski monstrum električnega napajanja naj bi bil zanimiv? Servis je verjetno samo v Ljubljani? Torej za servis potrebuješ …
Elektrika pa večinoma na premog, jaaa, kak smrdljiv onesnaževalec je torej ta električna podrtija z strupenimi baterijami .... beda :-P
Kdaj pride pa Lada