Težava evropskih proizvajalcev je povezana z električno mobilnostjo. Evropa se je v zadnjih letih poskušala razviti v vodilno silo električne mobilnosti, vendar se situacija razvija v drugo smer. Evropa namreč zaostaja tako v proizvodnji električnih avtomobilov kot tudi v proizvodnji avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. Svetovni avtomobilski trg zato prevzemajo znamke iz drugih celin, predvsem kitajske, ki vse bolj osvajajo tudi evropski avtomobilski trg.
Svetovalna družba PwC poroča, da bo Evropa do leta 2025 uvozila celo več avtomobilov, kot pa jih bo izvozila. Študija namreč kaže, da Kitajska postaja glavna izvoznica električnih avtomobilov. Medtem, ko Kitajska vse več električnih avtomobilov prodaja tudi v Evropi, se tako evropski kot tudi ameriški proizvajalci še vedno odločajo za selitve vsaj dela proizvodnje električnih avtomobilov na Kitajsko.
Lansko leto so evropski proizvajalci v Evropo uvozili okrog 33 tisoč električnih avtomobilov, ki so jih izdelali na Kitajskem, letos pa se je ta številka podvojila. V naslednjih treh letih bi v Evropi lahko prodali skoraj 800 tisoč na Kitajskem narejenih avtomobilov, med katerimi jih bo okrog 330 tisoč prišlo iz kitajskih tovarn v lasti evropskih znamk. To pomeni, da bi kitajski presežek v izmenjavi avtomobilov lahko do 2025 znašal 221 tisoč vozil. Za kako veliko spremembo gre, pove podatek, da je Evropa na Kitajsko še leta 2015 izvozila približno 1,7 milijona avtomobilov več kot pa jih je od tam uvozila.
Šef analitikov pri oddelku PwC za elektromobilnost Jörn Neuhausen pravi, da so evropski avtomobilski proizvajalci pod pritiski z različnih strani. Na njih vplivajo tako težave pri dobavi materialov in pri prodaji, visoke cene energije, kot tudi aktivna državna podpora avtomobilskih proizvajalcev v ZDA, na Kitajskem in v drugih državah. Slednje evropski proizvajalci večinoma niso deležni.
Poleg tega so se evropski avtomobilski proizvajalci težav lotili s fokusom na bolj drage električne avtomobile z višjimi maržami. Vendar pa so v sedanjih kriznih razmerah ljudje bolj previdni pri nakupih. Kitajski proizvajalci to izkoriščajo in načrtujejo napad na evropski trg s cenovno dostopnejšimi električnimi avtomobili, ki bodo imeli bolj drzen dizajn in bodo polni novih tehnologij. To se že pozna, pravi analitik Felix Kuhnert, saj evropskih ni več med petimi najbolje prodajanimi električnimi avtomobili na svetu.
Nemški proizvajalci so svoj delež na kitajskem avtomobilskem trgu v prvih treh četrtinah leta povečali na 4,1 odstotka, doma pa se soočajo z rastočo kitajsko konkurenco. Kitajski proizvajalci so sicer na evropskem trgu doslej vedno igrali stransko vlogo, vendar pa bi se njihov delež do leta 2030 lahko povečal na vsaj pet odstotkov, pravi Kuhnert. Kitajski delež na trgu električnih vozil v Evropi se je sicer s 3,8 odstotka v prvi polovici lanskega leta v prvi polovici letošnjega leta povečal na 5,2 odstotka.
Kitajske znamke bi v Evropi sicer lahko letos prodale okrog 200 tisoč avtomobilov. 90 tisoč bo baterijskih električnih, 40 tisoč priključnih hibridov in hibridov, ostalo pa bodo bencinski in dizelski. Hkrati bodo evropske znamke iz svojih kitajskih tovarn v Evropo pripeljale okrog 100 tisoč električnih avtomobilov.
EU komisija mora pomisliti, če njene domislice ne pomagajo seliti delovnih mest iz EU. Ko ne bo delovnih mest, ne …
šele ko bo kitajski avto dokazal,da zmore časovno vzdržljivost, ga bomo začeli kupovati.
Kdor bo prvi ponudil električne avtomobile za vsak žep bo obvladoval trg ostali bodo pa stagnirali.