Kia je držala obljubo in pri nas takoj na začetku leta začela s prodajo svojega "halo" avtomobila, s katerim kaže, česa je sposobna in kako lahko streže po kupcih celo tradicionalnim premijskim znamkam. Plačati za avto znamke Kia 50 ali celo 60 tisočakov? Očitno je mogoče. Za ta denar pa se dobi kar 370 "konjev"!
Kia stinger je popolnoma nov model v paleti proizvajalca in najbolj uživaški doslej. Hkrati tudi najmanj množičen, kar je proizvajalcu jasno, da gre za avto, ki sodi v zelo specifičen razred, ki nima z modnimi suvi nobene povezave.
Za stingerja pravijo, da je je gran tourismo, torej avto, ki naj bi nudil odlične performanse, a hkrati zagotavljal uživaško vožnjo. Običajno se GT kot ime uporablja za dvovratne kupeje, a stinger ima pet vrat, tako kot jih imata audi A5 sportback ali BMW serija 4 gran coupe. Prav ta dva sta tudi glavna tekmeca stingerju, pa čeprav bi slednji z dolžino prek 4,8 metra lahko zapeljal skorajda vštric audiju A7 ali mercedes-benzu CLS.
Kia stinger ni bila narejena zato, da bi bila velikoserijska uspešnica, marveč da bi preusmerila pozornost na Kio in pomagala prodajati tudi druge modele. Osnovno poslanstvo se zdi s tem več kot izpolnjeno.
Si je stinger ob omenjanju teh premijskih imen nadel prehudo breme? Po zunanji obliki gotovo ne. Dizajnerji pod poveljstvom Kiinega maga in nekdanjega mentorja Roberta Lešnika Petra Schreyerja so opravili vrhunsko delo, polno detajlov, ki puščajo vtis hkrati športnega in luksuznega. Kot se spodobi za GT avto.
Notranjost je prav tako še korak naprej od tistega, kar je doslej ponujala Kia. Sedi se zelo nizko, sedeži so zelo športne zasnove, volan visoko pred voznikom, blazinice lahko otipajo veliko mehkih materialov, pa tudi kroma.
Da je stinger primeren za daljše proge, kaže z odmerjenim prostorom za prednja in zadnja potnika. Prtljažna vrata se odpirajo visoko s steklom vred, kar omogoča enostavno polnjenje 411-litrskega prtljažnika.
Stopnje opreme so tri, med seboj se razlikujejo tudi po oblikovnih detajlih zunaj in znotraj, že osnovna EX pa ima kar bogat seznam udobja in pomagal. Najbolj bogata GT je rezervirana za šestvaljnega bencinarja, le-ta pa ima kot edini serijske polne LED žaromete, hkrati pa tudi elektronski nadzor delovanja podvozja. Dodatna oprema je skoncentrirana bolj na paketno ponudbo, eno redkih doplačil, ki ne stane več kot tisoč evrov, je tako blokada zadnjega diferenciala za modele z zadnjim pogonom. Dizla in močnejšega bencinarja je namreč mogoče naročiti na vsa štiri gnana kolesa (+2.000 €), serijski pa je osemstopenjski menjalnik z naperki ob volanu.
Motorji so trije, bržkone bo najbolj zanimiv Slovencem 2,2-litrski dizel s 147 kW (200 KM), ki stane od 45.990 evrov naprej. Dvolitrski turbo bencinar s 188 kW (244 KM) je sicer od dizla cenejši za 500 evrov, medtem ko vrh ponudbe ponuja stinger s 3,3-litrskim turbo šestvaljnim motorjem in kar 272 kW (370 KM). Serijska pri njem je najbogatejša oprema GT, cena pa desetaka pod 60 tisoč evri. Gre za najhitrejšo serijsko kio doslej, saj do 100 km/h pospeši v 4,9 sekunde in doseže najvišjo hitrost 270 km/h.
Pri uvozniku ocenjujejo, da je slovenski trg zrel za okoli 50 stingerjev na leto, kolikor jih nameravajo prodati.
andrej.leban@zurnal24.si
korejci že teptajo "nemce"
Joj, ko bi avtor vsaj malce prebrskal po avtomobilih in cenah... minuta, dve avto.neta ti vrže ven med drugim novo …
60k za kio? Vi to resno?! Za ta denar dobis nemca visjega cenovnega razreda. Lol!