Kia rio je sedaj prispela v Slovenijo, ob tem pa je uvoznik prilagodil opremske pakete in motorno paleto potrebam tukajšnjih voznikov. Rio sicer na globalni ravni nudi šest motorjev, v Sloveniji pa bodo tržili le tri, ki zajemajo najbolj logičen presek tukajšnjih potreb. Atmosferski bencinar s prostornino 1,25 litrov zmore 62 kW (84 KM), poganjal bo tudi najbolj špartansko (in cenovno ugodno) različico opreme LX active. Najbolj prodajan bo bržkone 1,0-litrski trivaljnik s 73,6 kW (100 KM), katerega prednosti so poskočnost in dobra povprečna poraba. Za dolgoprogaše pa bo primeren 1,4-litrski dizel s 66 kW (90 KM).
Opremski nivoji so štirje, vstopni LX active pa se v kombinaciji s šibkejšim bencinarjem prične pri 10.990 evrov, z upoštevanjem popustov, ki so za znamko že kar serijski. Je pa ta oprema pisana na kožo predvsem špartancem, saj razen ročne klime nima omembe vrednega udobja, niti električnih prednjih stekel ne. Bolj opremljen je paket EX edition (od 11.490 evrov), medtem ko oprema EX city (od 12.390) že nudi precej zanimivih dodatkov - LED dnevne luči, samodejno klimo, parkirne senzorje, usnjen volan in prestavno ročico, alu platišča …
Za opremo EX motion (od 13.490 evrov) pa so značilni med drugim tempomat, kamera za vzvratno vožnjo, serijski 7-palčni zaslon in infozabavni sistem z navigacijo in povezljivostjo z mobilniki … Šele v tem paketu opreme je serijski bluetooth sistem prostoročnega telefoniranja. Za prihodnje mesece obljubljajo tudi možnost cenejše izpeljanke infozabavnega sistema brez vgrajene navigacije, pa tudi več aktivne varnosti in drugih asistenčnih sistemov.
Kar nekaj stvari je na voljo tudi na sezmanu dodatne opreme, med drugim dajejo pozornost barvni personalizaciji v obliki kontrastnih dodatkov, različnim barvam notranjosti ...
"Jasno nam je, da moramo biti skromni"
Še nekaj stvari iz ozadja pa nam je o kii rio pojasnil Ivan Batard, produktni menedžer za B segment pri Kia Motors Europe.
Kia očitno želi postati narekovalec tempa v B segmentu. Kaj pričakujete od njega na tako konkurenčem trgu?
Vemo, kakšna je realnost in da z največjimi proizvajalci na tem področju ne moremo tekmovati. Vseeno pa si želimo izboljšanja trenutnega tržnega deleža, ki bi na vsem evropskem trgu znašal 2,9 odstotka. To je naš cilj, sedaj smo pri 2,2 in že ta dosežena razlika bi nam veliko pomenila.
Kaj so prednosti ria, ki jih izpostavljate v primerjavi z njegovimi glavnimi tekmeci, kot so clio, polo ali fiesta?
Predvsem verjamemo, da imamo pravi in zelo uravnoteženi paket vseh dobrih lastnosti - motorjev, varnosti, vodljivosti, … Na tem področju smo močni, a nam je hkrati jasno, da moramo biti skromni. Nenazadnje tekmujemo proti imenom, ki so na trgu že po 30, 40 let. Zato se oziramo predvsem na mlajše kupce, ki jim želimo povedati, da imamo zelo zanimiv paket avtomobila.
Vas bo pri tem kaj oviralo dejstvo, da je Kia znamka iz Koreje, kar nekoč ni bilo ravno laskavo?
Kia je danes predvsem globalna znamka. To je moč naše znamke, da jo sestavljajo ljudje z različnih kontinentov. Ko govorimo o modelih, ki so prvenstveno namenjeni Evropi, za tem stojijo predvsem naši zaposleni v Evropi.
Iz katere tovarne pa prihaja novi rio?
Iz Južne Koreje.
Bo zaradi tega velik časovni zamik pri dobavi?
Nič posebnega, tako kot pri vsakem drugem avtu.
andrej.leban@zurnal24.si
Poleg peugeota definitivno najlepši avto svojega velikostnega razreda. Mi pani jasno zakaj je še vedno edini v tem razredu s …