Ko gre za nakup električnega avtomobila, je njegov doseg eden najbolj pomembnih kriterijev, na katere se ozirajo njihovi kupci. Doseg običajno sodimo po velikosti baterije, vendar pa nanj vpliva tudi poraba energije. Ta pa se med proizvajalci in njihovimi modeli močno razlikuje.
Tako kot drugi avtomobili se tudi električni avtomobili uvrščajo v različne segmente. Med pionirji elektromobilnosti sta denimo izstopala predvsem kombilimuzinska nissan leaf in renault zoe, zdaj pa proizvajalci večinoma ponujajo električne križance. Vendar pa ne le teh, saj poznamo tudi električne razkošne limuzine, električne kombije in tudi cenovno ugodnejše električne kombilimuzine in majhne avtomobile.
Eden od glavnih kriterijev pri nakupu električnega avtomobila je seveda njegov doseg, ki je odvisen predvsem od kapacitete baterije. Vendar pa povečana kapaciteta pogonskih baterij prinaša tudi občutno povečanje mase avtomobila in njegove cene. Zato vse bolj prihajata do izraza tudi druga dva kriterija za povečanje dosega, učinkovitost pogonskega sklopa in aerodinamika. Če avtomobil porabi manj elektrike, bo peljal dlje tudi z manjšo baterijo, poleg tega pa bo cenejši.
Pri ADAC-u v okviru njihovega Ecotesta že nekaj let merijo učinkovitost električnih avtomobilov pod enakimi pogoji in na osnovi rezultatov izdelajo lestvice učinkovitosti. S tem dobijo dober pregled nad tem, kateri avtomobil je bolj učinkovit in kateri bo pripeljal dlje. Seveda pa so to le informativni podatki, saj na učinkovitost električnega avtomobila vplivajo mnogi dejavniki, od temperature, profila poti in vremena pa vse do voznikovega načina vožnje.
Vendar pa primerljive meritve kažejo, da se doslej lahko z najdaljšim dosegom pohvali BMW iX xDrive 50, ki je s 610 kilometri doslej s pono baterijo peljal najdlje. To je dosegel s kombinacijo velike baterije z uporabno kapaciteto 105,2 kilovatne ure in porabo energije 20,4 kilovatne ure na 100 kilometrov. Za najbolj gospodarnega pa se je izkazal ioniq 6 z dvokolesnim pogonom, ki je porabil le 15,5 kilovatne ure na 100 kilometrov. Ob bateriji s kapaciteto 77,4 kilovatne ure je to pomenilo doseg 555 kilometrov.
V tabelah si poglejte, kateri avtomobili so se na ADAC-ovem testu izkazali najbolje in kateri najslabše.
Nemška jaja spet prednačijo v slabem! Dojče uber žalost!!!