Kratek test. Tudi invalidi lahko v avtomobilu potujejo udobno.
Zdravi ljudje nikoli ali le redko pomislimo, kako bi se okoli prevažali, če bi bili obsojeni na invalidski voziček. Avtomobilski proizvajalci v sodelovanju s specializiranimi podjetji na trgu ponujajo številne predelave, ki bi bolj ustrezale invalidom, tako tistim, ki lahko avtomobil upravljajo sami, kot tistim, ki so povsem odvisni od pomoči drugih.
Foto: Andrej Leban
Renault kangoo za invalide
V praksi smo preizkusili kangooja, ki ga je za potrebe prevoza enega invalida in treh normalno pokretnih oseb preuredila družba Renault Tech. Iz prve roke nam je izkušnjo vožnje z njim opisala Milena Žargar iz Kranja, ki je zaradi bolezni že leta priklenjena na voziček. Po njenih besedah ji je pri vozilu za prevoz najpomembneje, da odpade naporno presedanje. Osebo na vozičku v avtomobil naložimo prek zadaj montirane in ročno upravljane klančine, sledi še privezovanje vozička, ki vsaj sprva terja nekaj prakse. Da so pridobili prostor za voziček, so konkretno preuredili prostor za sprednjima sedežema, zaradi nizkih tal je manjši rezervoar, odstranjen je tudi dobršen del izolacije, zato je hrup pri višjih hitrostih znaten. A Milene Žargar to ni motilo: "Zelo prijetno se je voziti v tako prilagojenem avtomobilu, najbolj mi je všeč, ker se mi ni treba presedati, tudi zelo varno sem se počutila. Če bi imela na voljo takšen avtomobil, bi se večkrat kam zapeljala, zdaj mi vsaka vožnja predstavlja velik napor."
Foto: Andrej Leban
Renault kangoo za invalide
Testni kangoo je imel z opremo confort na razpolago zadostno mero udobja, poganjal ga je 66-kilovatni dizel, ki ne dovoljuje hitrih pospeškov, a jih takšen avtomobil niti ne potrebuje. Poraba je z okoli 6,5 litra ugodna, le radij je zaradi spremenjenega radia majhen.
Predelava stane 5.880 evrov, kar se nam zdi za družine z invalidom dovolj dostopno. Skupna cena avtomobila je bila sicer 23.370 evrov.