Ne glede na to, ali je avto gnan na prednji ali zadnji pogon oziroma celo 4x4, boljši par pnevmatik vedno sodi na zadnjo os.
Brian Porteous, strokovnjak družbe Michelin za trg Združenega kraljestva, je za Auto Express opozoril na to pomembno pravilo, ki pa se zaveda le malo lastnikov vozil. Še več, po njihovih izkušnjah se pravila 'nove vedno zadaj' ne držijo niti vulkanizerji in serviserji. Po anketah Michelina je med serviserji le polovica takšnih, ki vedo, zakaj mora imeti zadnja os vedno bolje ohranjene pnevmatike.
"Tisti, ki mislijo, da morajo iti pnevmatike z več profila na prednjo os, največkrat menijo, da bo imel tako avto boljši oprijem v ovinku in bo bolje zaviral," pojasnjuje Porteous. "Vendar pa nasvet nas, ki razvijamo pnevmatike, pravi, da je najpomembneje ohranjanje vozila stabilnega v ravni črti, saj je tam tveganje največje."
Kot dodaja strokovnjak, proizvajalci podvozje klasičnih avtov razvijajo na način, da prihaja do rahlega učinka podkrmarjenja, torej da nos v ovinku sili naravnost. Voznik lahko instinktivno prepozna ta občutek in odreagira tako, da vzame plin in s popravki volana ter po potrebi zaviranjem stabilizira avto. Drugače pa je pri prekrmarjenju, ko k izgubi stabilnosti sili zadek. Občutek, da bo avto prekrmaril, torej da bo zdrstnil zadnji del, je težje prepoznati, še težje pa pravilno odreagirati. Največkrat ostaja na voljo le še zaviranje na polno in upanje, da bo ustavljanje minilo brez trka v oviro.
Boljše gume vedno zadaj
Proizvajalci zato priporočajo, da se komplet dveh novih pnevmatik oziroma dveh bolje ohranjenih vedno namesti na zadnji del vozila. "Šele ko je vozilo stabilno, lahko razmišljate o zaviranju in oprijemu. Takrat lahko dejansko ugotovite, da imajo delno obrabljene pnevmatike na sprednjih kolesih dovolj zaviralne in oprijemalne zmogljivosti. Ne govorimo o 'izrabljenih' pnevmatikah, zato še vedno zagotavljajo določeno raven zmogljivosti. Če pa so slabe pri zaviranju in oprijemu, je seveda treba zamenjati tudi sprednje pnevmatike," tako Michelinov strokovnjak. Seveda pa je med življenjsko dobo pnevmatik zelo priporočljivo redno izmenjavanje pnevmatik za enakomernejšo obrabo.
Da priporočila strokovnjakov držijo, kažejo testi, na katerih so dokazali razliko v obnašanju avta, če ima zadaj nameščene manj obrabljene, spredaj pa bolj obrabljene pnevmatike. In obratno. Enako kot za avte s prednjim pogonom velja tudi za tiste z zadnjim ali štirikolesnim. Morda so manjše razlike v obnašanju avta pri zdrsu, vendar osnovni princip staja enak - na vsak način se je treba izogniti prekrmarjenju.
Spodaj video avta pri vožnji v spolzek zavoj, ko ima spredaj nameščene nove pnevmatike, na zadnji osi pa so obrabljene na 2,6 milimetra.
Še posebej nevarna situacija pa je, ko ima avto nameščene tri delno obrabljene pnevmatike, ena pnevmatika na prednji osi pa je nova. Zaradi razlike v oprijemu med prednjima pnevmatikama lahko pride v zavoju zelo hitro do podkrmarjenja. Vendar je takšen avto precej težje 'loviti,' voznikova reakcija bo v naslednji fazi zelo verjetno sprožila še prekrmarjenje in 'izgubo' zadka. Zato je zelo pomembno, da so na isti osi pnevmatike vedno enakomerno obrabljene.
Tudi moje vozilo bolj obrabi sprednji par, ker imam motor in pogon spredaj. Nato naslednje leto te pnevmatike montiram zadaj, …
Ja, ja, pomembno že, ni pa to cela slika. Jasno da je varna vožnja če ti ne odnese riti in …
Ja,od vedno smo imeli na prednji osi boljše gume,predvsem v primeru,ko pride do poka gume in neprimerljivo lažje obvladamo vozilo …