Kam bi pa vi namestili boljši par pnevmatik - spredaj ali zadaj?

Foto: Anže Petkovšek Test obrabljenih letnih pnevmatik in novih letnih pnevmatik na mokri cesti v centru varnje vožnje AMZS Vransko.
Foto: Anže Petkovšek Test obrabljenih letnih pnevmatik in novih letnih pnevmatik na mokri cesti v centru varnje vožnje AMZS Vransko.
Polovica voznikov ne ve, kam na avtu namestiti sveže pnevmatike.
Oglej si celoten članek

Ne glede na to, ali je avto gnan na prednji ali zadnji pogon oziroma celo 4x4, boljši par pnevmatik vedno sodi na zadnjo os. 

Brian Porteous, strokovnjak družbe Michelin za trg Združenega kraljestva, je za Auto Express opozoril na to pomembno pravilo, ki pa se zaveda le malo lastnikov vozil. Še več, po njihovih izkušnjah se pravila 'nove vedno zadaj' ne držijo niti vulkanizerji in serviserji. Po anketah Michelina je med serviserji le polovica takšnih, ki vedo, zakaj mora imeti zadnja os vedno bolje ohranjene pnevmatike. 

"Tisti, ki mislijo, da morajo iti pnevmatike z več profila na prednjo os, največkrat menijo, da bo imel tako avto boljši oprijem v ovinku in bo bolje zaviral," pojasnjuje Porteous. "Vendar pa nasvet nas, ki razvijamo pnevmatike, pravi, da je najpomembneje ohranjanje vozila stabilnega v ravni črti, saj je tam tveganje največje."

Foto: Anže Petkovšek Test pnevmatik

Kot dodaja strokovnjak, proizvajalci podvozje klasičnih avtov razvijajo na način, da prihaja do rahlega učinka podkrmarjenja, torej da nos v ovinku sili naravnost. Voznik lahko instinktivno prepozna ta občutek in odreagira tako, da vzame plin in s popravki volana ter po potrebi zaviranjem stabilizira avto. Drugače pa je pri prekrmarjenju, ko k izgubi stabilnosti sili zadek. Občutek, da bo avto prekrmaril, torej da bo zdrstnil zadnji del, je težje prepoznati, še težje pa pravilno odreagirati. Največkrat ostaja na voljo le še zaviranje na polno in upanje, da bo ustavljanje minilo brez trka v oviro. 

Boljše gume vedno zadaj

Proizvajalci zato priporočajo, da se komplet dveh novih pnevmatik oziroma dveh bolje ohranjenih vedno namesti na zadnji del vozila. "Šele ko je vozilo stabilno, lahko razmišljate o zaviranju in oprijemu. Takrat lahko dejansko ugotovite, da imajo delno obrabljene pnevmatike na sprednjih kolesih dovolj zaviralne in oprijemalne zmogljivosti. Ne govorimo o 'izrabljenih' pnevmatikah, zato še vedno zagotavljajo določeno raven zmogljivosti. Če pa so slabe pri zaviranju in oprijemu, je seveda treba zamenjati tudi sprednje pnevmatike," tako Michelinov strokovnjak. Seveda pa je med življenjsko dobo pnevmatik zelo priporočljivo redno izmenjavanje pnevmatik za enakomernejšo obrabo.

Da priporočila strokovnjakov držijo, kažejo testi, na katerih so dokazali razliko v obnašanju avta, če ima zadaj nameščene manj obrabljene, spredaj pa bolj obrabljene pnevmatike. In obratno. Enako kot za avte s prednjim pogonom velja tudi za tiste z zadnjim ali štirikolesnim. Morda so manjše razlike v obnašanju avta pri zdrsu, vendar osnovni princip staja enak - na vsak način se je treba izogniti prekrmarjenju. 

Spodaj video avta pri vožnji v spolzek zavoj, ko ima spredaj nameščene nove pnevmatike, na zadnji osi pa so obrabljene na 2,6 milimetra. 

Še posebej nevarna situacija pa je, ko ima avto nameščene tri delno obrabljene pnevmatike, ena pnevmatika na prednji osi pa je nova. Zaradi razlike v oprijemu med prednjima pnevmatikama lahko pride v zavoju zelo hitro do podkrmarjenja. Vendar je takšen avto precej težje 'loviti,' voznikova reakcija bo v naslednji fazi zelo verjetno sprožila še prekrmarjenje in 'izgubo' zadka. Zato je zelo pomembno, da so na isti osi pnevmatike vedno enakomerno obrabljene.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 9

  • 08:22 3. Oktober 2024.

    To sem počel 40 let nazaj, no so počeli vulkanizerji ... že vsaj 30 pa ne, ko so gume dotrajane, …

  • 08:17 3. Oktober 2024.

    Jaz imam razlog da menjam zadnje na prve zgolj zaradi obrabe ,pomembno je samo da veš kaj voziš in da …

  • 07:32 3. Oktober 2024.

    Na pogonska kolesa, sicer pa ni "boljšega para", ker se kupujejo vse štiri naenkrat. Kdor nima za gume naj si …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.