Kako so naši vztrajni nadzorniki romunskemu šoferju zbrisali nasmešek

Foto: Boštjan Paušer/Kamion&Bus Nadzor tovornjakov Foto: Boštjan Paušer/Kamion&Bus Nadzor tovornjakov Foto: FURS Manipulacija s tahografom Foto: FURS Manipulacija s tahografom Foto: FURS Manipulacija s tahografom Foto: FURS Manipulacija s tahografom Foto: FURS Manipulacija s tahografom Foto: FURS Manipulacija s tahografom
Šofer tovornjaka se je našim preiskovalcem dolgo smejal v obraz. Potem pa so našli, kar so iskali.
Oglej si celoten članek

Zgodilo se je v minulih dneh, zaradi zavarovanja tehnik razkrivanja nepravilnosti pa so pristojne službe zelo skrivnostne oziroma skope z informacijami. Po naših virih je šla zgodba takole: policisti so vzeli v precep romunski tovornjak, ki je bil praktično popolnoma nov, skorajda iz tovarne. Ni znano, zakaj se jim je zazdel sumljiv, voznik je neprestano ponavljal, da je vse v redu. Vztrajni preiskovalci so verjeli v nasprotno in so dobesedno razkopali tovornjak. Še enkrat - bil je praktično nov.

Igra mačke in miši se je končala šele, ko so globoko med kilometri vgrajenih kablov, tam kjer res niso pričakovali, našli tisto kar so iskali - napravo za manipulacijo tahografa. Šofer je v trenutku izgubil nasmešek na obrazu, prebledel je pričel klicariti svojega šefa …

Ta primer pa je le eden izmed mnogih, s katerimi se vsakodnevno srečujejo nadzorniki.

Sedeže izmenjala kar sredi avtoceste

Policisti, cariniki in inšpektorji so v minulih dneh intenzivno nadzirali promet tovornjakov in avtobusov na naših cestah, opravili so tudi več zapor na avtocestah, ko so promet speljali prek postajališč in tam izločali sumljiva vozila.

Samo policisti so po za zdaj nepopolnih podatkih ob tem zaznali več kot petsto kršitev voznikov tovornih vozil in avtobusov. Med njimi so bili najpogostejši prekrški povezani s prekoračitvami hitrosti, uporabo varnostnih pasov, obveznimi počitki in odmori, preobremenitvami vozil in nepravilnostmi pri zavarovanju tovora.

Da je nepravilnosti pri prevozu blaga in ljudi na cestah ogromno, priča tudi posnetek TV Slovenije, ko so v kamero ujeli tovornjak z vzhoda, ki se je, potem ko je voznik opazil policijsko kontrolo, ustavil dobesedno sredi avtoceste, voznik in sopotnik pa sta si izmenjala sedeže.

Pri Finančni upravi (Furs) so za zurnal24.si pojasnili, da na leto opravijo več kot 3.000 nadzorov. Vsakič nadzirajo aktivnosti voznika tovornjaka za tekoči dan in še za 28 dni nazaj, saj so podatki o vožnji, vozniku in trajanju počitka pri avtobusih in tovornjakih zapisani v tahografe. Prav poskus vplivanja na tisto, kar zapiše tahograf, je zato v ospredju zanimanja goljufiih prevoznikov.

"Namen goljufanja in manipuliranja zapisovalne naprave (tahografa) je, da voznik vozi dlje kot so mu dovoljeni dnevni in tedenski časi vožnje. Te kršitve predstavljajo izkrivljanje konkurence v sektorju cestnih prevozov, slabšanje pogojev dela in grožnjo varnosti v cestnem prometu,” pravijo pri Furs. "Možnih je več načinov goljufij oziroma manipulacij: vožnja s tujo voznikovo kartico, vožnja brez kartice, uporaba naprav za manipuliranje zapisovalne naprave (magneti, vgrajene naprave), da zapisovalna naprava med vožnjo beleži počitek."

Odkrivanje manipulativne naprave so trd oreh, saj iznajdljivost lastnikov tovornjakov in črnega trga proizvajalcev tovrstnih “pripomočkov” praktično ne pozna meja, iskanje pa ni enostavno. Med novejšimi praksami je, da kršitelji maniulacijskih naprav ne vgrajujejo samo na ožičenje in zapisovalne enote, ampak tudi v same podajalce impulzov.

Višine kazni bi normalnega smrtnika zapekle ...

"Ugotavljanje goljufij oziroma manipulacij oziroma odkrivanje sumov zahteva ustrezna znanja, strokovnost, izkušnje in vztrajnosti uslužbencev mobilnih oddelkov," opozarjajo pri Furs. Če nadzorniki posumijo na nepravilnosti odredijo izredni pregled zapisovalne naprave in povezanih elementov. Če v pooblaščani delavnici za tahografe s podrobno analizo naprave sume potrdijo, sledi postopek proti kršitelju: odredi se mu dnevni počitek, začasni odvzem vozniškega  dovoljenja, prepove se nadaljnja uporaba vozila, saj se odvzame registrske tablice.

Kazni za ugotovljene manipulacije so vse prej kot majhne, a za prevoznike očitno še vedno sprejemljive. V primeru uporabe manipulacijske naprave je globa predpisana od šest do 24 tisoč evrov za pravno osebo in dva do osem tisoč za odgovorno osebo. Za voznika je globa od dva do pet tisoč evrov.

"Najvišja izrečena globa pri kontroli na cesti zaradi manipuliranja zapisovalne opreme v letu 2016 je bila 19.000 evrov pravni osebi in pet tisoč odgovorni osebi, za več kršitev v enem vozilu s posadko dveh voznikov pa skupaj pravni osebi in voznikoma 36.000 evrov," pravijo pri Furs.

andrej.leban@zurnal24.si
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 17

  • 09:41 24. Februar 2017.

    priznam, da zadnje čase ne spremljam trenda, ampak enih 10 let nazaj so ti kamionarji "zacveteli" kot spomladanske rožice, jamral …

  • 08:34 24. Februar 2017.

    Iz česa pa lahko začne z 10 kamioni. S kreditom? Pa smo zopet tam kjer nočemo bit.

  • 08:32 24. Februar 2017.

    Mogoče pa bo to princip pametnega tahografa ali pa vsaj del.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.