Kako se sestavi cena avta?

Foto: EPA
Foto: EPA
25.321 evrov. Kaj se v resnici kriva za takšno ceno avtomobila in kako si znesek razdelijo med seboj prodajalec, proizvajalec, dobavitelji sestavnih delov, država in še kdo?
Oglej si celoten članek

Najprej si tako ko pri vsakem prodanem izdelku svoj kos pogače odreže država. Ta v Sloveniji ni majhen, saj sta poleg 22 odstotnega davka na dodano vrednost vštet še davek na motorna vozila, ki je odvisen od izpustov CO2, ter okoljska dajatev kot prispevek za razgradnjo vozila po koncu življenjske dobe. 

Če odmislimo državo in vzamemo za izhodišče še "surov" avtomobil, je 78 odstotkov cene pred obdavčitvijo v povprečju namenjenih stroškom izdelave avtomobila, med katerimi so najvišji materialni stroški, ki zasedejo skoraj polovico postavke. Večina gre za poplačilo dobaviteljem sestavnih delov. Preostalo gre na račun poplačila delovne sile, proizvodnih prostorov in strojev, poroča nemški Express, ki se sklicuje na raziskavo nemškega Inštituta za avtomobilsko dejavnost.

16,5 odstotka od celotne cene avtomobila dalje odpade na maržo trgovca, s katero mora ta poplačati svoje delovanje in seveda še kaj zaslužiti. Preostalih 5,5 odstotka cene pa je povprečni čisti zaslužek proizvajalca na avtomobil, ugotavljajo pri inštitutu. 

Dobiček za nekatere le v sanjah

Seveda pa marsikateri proizvajalec lahko zgolj sanja o 5,5-odstotnem zaslužku pri avtomobilu. Najprej so tu velike razlike med razredi, pri manjših avtomobilih je tako povprečni zaslužek le 2,5-odstoten, pri višjih razredih pa kar 12-odstoten, kaže raziskava. Ko preide besede na eksotiko, kot so športni avtomobili, potem so dobički na prodani avtomobil še višji, tudi različni križanci in suvi so praviloma precej bolj dobičkonosni od tradicionalnih tipov vozil, kar daje odgovor, zakaj jih vse več proizvajalcev izdeluje in seveda tudi tako dejavno promovira.

Drugi razlog, da nekateri proizvajalci s prodanim avtomobilom ne služijo, temveč celo ustvarjajo izgubo, pa je težko stanje v industriji. Lanskoletni podatek ameriškega neodvisnega inštituta CAR je tako navajal, da denimo Ford Europe, Opel, PSA, Seat in Renault pri vsakem avtu izgubijo po več sto evrov, kar pa je še vedno ceneje, kot da bi zapirali tovarne. Zanimivo pa so med največjimi zaslužkarji globalni Ford Auto, Volkswagen, Audi in Nissan, ki imajo vsi podružnice ali sestrske naveze med "zgubarji." Po zaslužku na prodan avtomobil pa daleč prednjači Porsche, ki je lani s prodanim modelom in po poplačilu celotne proizvodne verige v povprečju zaslužil 17.056 evrov.

Letošnji podatki bodo verjetno vseeno bolj optimistični tudi za nekatere zgubarske znamke, saj se boleče prestrukturiranje po večini končuje, tudi veliki evropski trgi (razen Nemčije) pa zadnje mesece beležijo strmo rast prodaje.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.