Mlada organizacija Green NCAP, ki sodi pod okrilje programa Euro NCAP, ima nalogo, da naredi red pri ocenjevanju in meritvah čistosti avtomobilov v Evropi.
Rezultati temeljijo na obsežnih laboratorijskih meritvah in preizkušnjah, ki simulirajo obnašanje avta v realnem prometu. Izpuste plinov (NOx, NH3, CO, NMHC, PN) merijo pri mrzlem in ogretem avtu, pri nizki zunanji temperaturi, zelo naloženega, na kratkih relacijah, avtocesti, v gneči ...
Kot ugotavljajo pri Green NCAP, obstajajo velike razlike med najboljšimi in najslabšimi avtomobili s termičnimi motorji, kar dokazuje, da nekateri proizvajalci področju emisij še vedno posvečajo premalo pozornosti, tokrat pa so pod drobnogled vzeli tri male avtomobile z različnimi pogonskimi možnostmi: fiat 500 (električni), honda jazz (bencinski hibrid) in peugeot 208 (dizel).
"Ni presenetljivo, da je povsem električni fiat 500 med vsemi tremi kandidati najbolj čista izbira. Green NCAP ocenjuje samo emisije toplogrednih plinov in onesnaževal ter porabo energije iz avtomobila - električni avtomobili med vožnjo ne povzročajo emisij in so zelo učinkoviti," menijo pri neodvisni organizaciji.
Osnovni polnilni kabel je prešibek
Tudi Fiatovi električni petstotici so namenili kritiko, predvsem jih je zmotil standardni polnilnik, ki je bil priložen vozilu, ki je počasen in manj neučinkovit, zato bo kupec dolgoročno plačal več za električno energijo iz omrežja, kot bi bil to primer z boljšim polnilcem.
Čeprav je le fiat 500 na zadnjih preizkusih dosegel pet zvezdic, test kaže, da so lahko zdaj tudi druge vrste pogonov okolju prijazne.
Honda jazz (bencinski hibrid z 1,5-litrskim bencinskim motorjem) je dosegel 3,5 zvezdice. Jazz dosega dobre vrednosti po vseh merilih. Zlasti glede učinkovitosti, kar je posledica hibridne tehnologije. V različnih laboratorijskih in cestnih testih so raziskovalci ugotovili, da je izpustil v zrak povečano število delcev, vendar so bile emisije jazza na splošno zelo majhne, pri zelo nizkih zunanjih temperaturah ali pri hitri vožnji po avtocesti pa celo podpovprečne.
Peugeot 208 z dizelskim motorjem kaže podobno sliko glede emisij. Filter trdnih delcev je zelo učinkovit, v nekaterih primerih pa so le izmerili višje emisije. Na račun večje količine povzročanja toplogredne plinov, je prejel tri zvezdice. 208 ima zelo nizke vrednosti metana in je še vedno sprejemljiv glede na izpuste CO2. Pri Green NCAP pa so prepričani, da bi še vedno lahko izpustil manj emisij N2O. Pod črto, tudi dizelski motor v peugeotu 208 je učinkovit in je bil ocenjen s tremi zvezdicami.
V zadnjih 4 tednih sem prejel 27346 EUR od dela s krajšim delovnim časom od doma. To službo sem dobil …