"Ker se v avtomobilu vozimo po trije ali štirje, na mesec privarčujem najmanj polovico denarja, ki bi ga sicer dal za prevoz," pravi Nenad, ki do Ljubljane in nazaj domov vsak dan napravi 100 kilometrov. Na leto to zanj pomeni več kot tisoč evrov prihranka. "Do Ljubljane grem z enim, domov z drugim." Prevaža se tudi s popolnimi neznanci, ki jih najde prek spletne ponudbe. "Zanesljivost tistih, s katerimi se dogovorim prek spleta, je zelo velika, včasih še večja kot pri znancih," še pravi in dodaja, da slabih izkušenj doslej ni imel.
Zaradi naraščajočih cen goriv število delitev prevoza strmo narašča, o čemer pričajo zapolnjena improvizirana parkirišča ob avtocestnih uvozih, kjer se dobijo ljudje s podobnim ciljem. Na iskanje sopotnikov za nižje stroške je vplival tudi prodor modernih tehnologij, saj si je denimo s pametnim telefonom mogoče prevoz priskrbeti v nekaj trenutkih. Je pa pri uporabi takšnega sistema potrebne nekaj časovne fleksibilnosti in zanesljivosti.
Prihranek tudi pri času
Spletni strani Prevozi.org in Koliko.si sta dve od najbolj znanih izhodišč v Sloveniji za tiste, ki iščejo ad hoc prevoz iz enega dela države v drugega.
Na spletišču ponudniki prevoza navedejo podatke, kam in ob kateri uri potujejo. Tako je mogoče iz Ljubljane v Maribor za pet evrov, kolikor znaša tarifa za pokritje voznikovih stroškov, pripotovati že v dobri uri. Z avtobusnim prevozom bi pot vzela skoraj tri ure in 12 evrov.
Pri nas ni spodbud
Delitev avtomobila s sošolci, sodelavci ali pa neznanci poleg nižjih stroškov uporabe avtomobila pomeni manj stresa za potnike. Hkrati vsako vozilo manj na cesti pomeni manjše izpuste toplogrednih plinov ter manj gneče na vpadnicah in parkiriščih.
Naše davčne oblasti delitev vozila sicer dopuščajo, glede spodbujanja takšnega prevoza pa smo vseeno precej v zaostanku za nekaterimi državami, kjer poznajo posebne pasove ali parkirišča za t. i. carpooling, torej vozila z več potniki.