Ob tem se kot lastniki avtomobila pogosto vprašamo, ali moramo avtomobil odpeljati k ličarju, ali pa lahko kaj storimo sami.
Na poprodajnem trgu namreč najdemo vrsto "zdravil" v obliki priborov za hitra popravila prask, ki so na voljo v obliki "svinčnikov", s katerimi nanesemo lak na prasko ali pa nekoliko bolj kompleksnih kompletov, ki vsebujejo čistila za praske in lake, ki so po sestavi načeloma enaki tistim na avtomobilih.
Toda, ali takšna sredstva zares delujejo, ali pa so le kratkoročna rešitev, ki nujna ličarska popravila le premakne na malo poznejši čas? Za nasvet smo vprašali pri Avtoservisu BOH, ki ima v Sostrem tudi avtokleparsko in avtoličarsko delavnico.
Globokih ran sam lastnik ne bo odpravil
Povedali so, da kljub takšnim pripomočkom hitrih domačih rešitev ni. Za svinčnike pravijo, da so bolj podobni "alkoholnim flomastrom". Z njimi se praske na pločevini in platiščih le prekrijejo, da se ne vidijo od daleč, nadaljnjega rjavenja pločevine pa ne prepreči.
Če na pločevini nastane globinska praska, je potrebno celovito ličarsko popravilo, pri katerem poškodbo zbrusijo, pokitajo in spet polakirajo. Je pa res, da imajo tudi oni sredstva, ki hitro delujejo, zato so ličarska popravila lahko razmeroma hitra.
Druga stvar so majhne površinske praske, ki ne sežejo do pločevine. Te lahko lastnik zmanjša ali odpravi sam, če jih zlošči s polirno pasto, za to pa v bistvu ne potrebuje posebnih dodatnih pripomočkov, ki so običajno tudi dražji od polirnih past in krp.
dezurni@zurnal24.si
Pri plitvejših praskah in odrgninah pomaga tudi WD40, ne glede na barvo!