Uporaba električnih avtomobilov je pomemben korak v prehodu na okolju prijaznejše oblike mobilnosti. Vendar pa bo treba za večjo uporabo vozil na električni pogon poenostaviti njihovo uporabo in polnjenje, pa tudi urediti vprašanje polnjenja v večstanovanjskih stavbah, so se strinjali udeleženci današnjega dogodka Inovacija energetike '20.
Marko Hočevar z Mestne občine Kranj je dejal, da na mestni občini posebno pozornost namenjajo električni mobilnosti. "Odločili smo se, da se električne mobilnosti lotimo načrtovano. To pomeni, da želimo vzpostaviti javno polnilno infrastrukturo, tudi v večstanovanjskih soseskah. Vzporedno gremo tudi v prehod na električne avtobuse in postavitve močnejših polnilnic za avtobuse," je pojasnil na spletnem dogodku v organizaciji družbe Prosperia.
Koliko soglasij je potrebnih
Direktor področja za strateške inovacije v Elesu Uroš Salobir se je ob tem izpostavil, da so zasebne polnilne postaje ključen element povezovanja med avtom in električnim sistemom, zato rabimo parkirišča, opremljena s polnilnicami. "Uporabniki si želijo, da bi imeli s polnjenjem čim manj problemov, da bi bile polnilnice dostopne blizu doma. Velik izziv bo, kako to zagotoviti v večstanovanjskih stavbah," je dejal.
V večstanovanjskih stavbah pogosto namreč ni urejeno vprašanje parkiranja, vozilo pa mora biti za polnjenje na polnilnico priklopljeno dalj časa. "Vprašati se moramo, kako je s pravnim okvirom. Ali za postavitev polnilnega potrebujemo soglasje vseh stanovalcev v stanovanjski skupnosti," se je ob tem vprašal generalni direktor direktorata za trajnostno mobilnosti in prometno politiko Darko Trajanov.
Pri tako kompleksnem vprašanju ni pričakovati, da bo država rešila vse težave, to bo morala storiti v sodelovanju z zasebnim sektorjem. "Če bomo vsi razumeli problem in se vživeli v uporabnika, mu lahko pomagamo z inovativnimi rešitvami," se je strinjal Salobir.
Takšnega sodelovanja si želijo tudi v kranjski mestni občini, kjer želijo polnilno infrastrukturo postaviti čim bližje stanovanjskim objektom. Občani pa bodo morali po besedah Hočevarja razmisliti tudi o tem, ali bi bili v prihodnje pripravljeni deliti avtomobile.
V trgovino zato, da bi napolnili avto
Udeleženci okrogle mize so spregovorili tudi o dejavnikih, ki ljudi odvračajo od nakupa električnih avtomobilov. Pri tem potrošniki kot ključen argument pogosto navajajo, da so električni avtomobili še predragi.
"Več je elementov, ki ljudi odvračajo od električnih avtomobilov, od tega, da nimajo zadostnih pogojev, pa tudi cena. Ne smemo pozabiti, da bodo ljudje na koncu pričakovali, da z avti ne bo problemov in da ne bodo iskali polnilnic. Pa tudi, da ne bodo hodili v trgovino zato, da bi avto napolnili," je izpostavil Salobir.
Delež električnih vozil se bo v prihodnje gotovo povečeval, vendar pa se se bo morala na to odzvati tudi avtomobilska industrija in zagotoviti zadostno količino vozil na električni pogon, pri tem pa bo treba povečati tudi izbiro. "Jaz še ne poznam e-vozila, ki bi pokrilo vse moje potrebe, nočem pa imeti dveh vozil v družini," je sklenil Trajanov.
Cene VSEH avtomobilov so se dvignile za 5k v zadnjih nekaj letih (3-5). To nekako sumljivo sovpada s prihodom e- …
Trajanov a si si sploh ogledal izbiro e-avta, ko praviš, da ni nobenega zate? Maš novi id3, id4, teslo 3, …
Zapustil sem službo in zdaj. S tem preprostim spletnim delom na domu zaslužim 139 USD na uro 0d doma. zaslužim …