Kakšen je pravilen postopek nam je razložil inšturktor varne vožnje Boštjan Paušer iz šole vožnje B&B, zanimivo vajo pa smo preizkusili v centru varne vožnje v avstrijskem Saalfeldnu.
Kakšen je postopek?
"Pravilen postopek, če obtičimo na klancu in ne moremo več naprej je, da pohodimo stopalko sklopke in spustimo zavoro, ter nadzorovano dovolimo avtu, da pridobi malce hitrosti. Ko ocenimo, da je hitrosti dovolj, hitro zavrtimo volan v eno smer (tja kjer imamo dovolj prostora). Vozilo se prične obračati in ko je približno pod kotom 90 stopinj, pohodimo zavoro in jo držimo toliko časa, da se vozilo približno poravna v želeno smer. Istočasno sami poravnamo tudi volan. Nato za varen spust spustimo sklopko in se v prvi prestavi spuščamo po klancu navzdol. Takšen manever je seveda moč izvesti le pod pogojem da imamo dovolj prostora za obračanje," pojasnjuje strokovnjak.
V primeru, da smo vozilo parkirali na klančini, ki čez noč pomrzne, voznik pa ne zmore peljati z mesta, pa Paušer pravi, da se lahko varno »izvlečemo« le s pomočjo verig, ali pa s posipanjem ceste.
Video pravilnega manevriranja, če obstanemo na zasneženi klančini:
Ni enako drsenje v snegu in driftanje na suhem asfaltu.
HAHAHA. Na mestu potegnemo ročno zavoro , obrnemo do konca volan v nasprotno smer , smeri v katero želimo polkrožno …
ti ki tolko dvomišš to smo mi delali na suhem in še vedno se imenuje giro americano