Preprosto povedano, 16v označuje število sesalnih in izpušnih ventilov v motorni glavi, ki regulirajo vstop gorivne zmesi v zgorevalno komoro in izstop izpušnih plinov iz nje. Če govorimo o štirivaljnem motorju, to pomeni, da so nad vsako zgorevalno komoro štirje ventili, v celotnem motorju torej šestnajst ventilov, pri trivaljnem motorju pa je skupno število ventilov dvanajst, od tod oznaka 12v.
Preprosti motorji imajo sicer zgolj po en sesalni in en izpušni ventil na valj. V tem primeru pri štirivaljniku torej govorimo o osemventilski tehniki. Nanjo opozarja oznaka 8v, ki jo danes še najdemo na kakšnem motorju, čeprav jih je z vsakim letom manj. Število ventilov se lahko dvigne tudi do pet na valj, pri čemer so običajno razdeljeni na dva sesalna in tri izpušne ventile. V tem primeru je štirivaljnik označen z oznako 20v. Vsaj na serijskih motorjih je ventilov zelo redkokdaj več.
In kakšen je smisel večjega števila ventilov? Motor z več ventili ima večjo sposobnost "dihanja", torej izmenjevanja zraka in izpušnih plinov v zgorevalni komori, ter lahko deluje pri višjih vrtljajih od osemventilskih, zato ob enaki delovni prostornini razvijajo večjo moč, saj se izboljša zgorevanje gorivne zmesi. Tudi vžigna svečka je v večventilski motor vgrajena na bolj idealnem mestu za optimalni vžig goriva. Ventili v večventilskem motorju so poleg tega praviloma manjši, zato je manjša tudi obraba ležišč. Več ventilov zagotavlja tudi boljše hlajenje motorne glave.
Poleg tega šestnajstventilska tehnika v kombinaciji z dvema odmičnima gredema omogoča tudi različne čase odpiranja sesalnih in izpušnih ventilov, kar zaradi povečanja turbulenc v zgorevalni komori pripomore k bolj učinkovitem mešanju goriva in zraka tudi pri nižjih vrtljajih s tem pa se poveča tudi izkoristek goriva.
Hm... 20V lahko tudi pomeni, da ima avto 5 cilindrov, ne samo, da ima 5 ventilov na valj...
a je to članek iz leta 1990?