Ministrstvo za infrastrukturo je sredi julija v zadnjo medresorsko obravnavo pred nadaljno proceduro poslalo sveženj sprememb aktualnega Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). Kot smo že pisali, je novosti veliko, a se praktično ne dotikajo dveh najbolj perečih težav, zaradi katerih na slovenskih cestah umre največ ljudi - alkohola in hitrosti.
Med drugim bodo odslej v pravni okvir prvič uvrščeni v zadnjih dveh sezonah tako popularni e-skiroji. Zakon jih uvršča pod kategorijo lahkih motornih vozil v cestnem prometu, kamor bodo poleg električnih invalidskih vozičkov sodila vsa prevozna sredstva, gnana s pomočjo vgrajenega pogona, ki pa niso širša od 80 centimetrov in ne smejo presegati 25 km/h: e-skiroji, segwayi, rolke na električni pogon ... Za to kategorijo novi 97.a člen zakona predvideva, da jih lahko v prometu uporabljajo le starejši od 14 let, do starosti 18 let pa je obvezna kolesarska čelada. Ponoči bodo morali biti osvetljeni.
Glede površin, kjer je e-skiroje dovoljeno uporabljati, je predlog zakona jasen: "Vozniki lahkih motornih vozil morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h. Ne glede na to določbo je dovoljena uporaba invalidskih vozičkov na motorni pogon tudi na vozišču ceste v naselju, namenjene prometu motornih vozil, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 70 km/h ali ceste izven naselja."
Z drugimi besedami, na pločnikih za pešce uporaba e-skirojev ni dovoljena.
V predlogu besedila, ki smo ga pridobili v uredništvu, sicer novi 97.a člen ni zapisan v končni obliki, zato tudi ni razvidno, kakšne kazni bo zakonodajalec predpisal za kršenja pravil o uporabi e-skirojev. Načeloma pa so kazni za pešce in kolesarje, ter tudi za uporabnike posebnih prevoznih sredstev postavljene na 40 evrov.
Rolerji in rolke po starem, a za omejitev mnogi sploh ne vedo
Zaradi dodanega člena o lahkih motornih sredstvih se spreminja tudi dosedanja definicija "posebnih prevoznih sredstev. Po novem so odslej to le "pripomočki in naprave, ki jih poganja uporabnik z lastno močjo in omogočajo gibanje, hitrejše od hoje pešca." V to kategorijo so torej vključeni rolerji, kotalke, rolke, skiroji ...
Brez opazne spremembe pa ostaja člen, ki določa, kje sploh je dovoljena uporaba teh sredstev, na primer rolerjev. Posebna prevozna sredstva v cestnem prometu uporabljati le na površinah za pešce in kolesarskih površinah, pri čemer uporabniki posebnih prevoznih sredstev ne smejo ovirati pešcev. V območju umirjenega prometa morajo upoštevati največjo dovoljeno hitrost, ki je skladno z določbo 46. člena ZPrCP 10 km/h, pravi zakon in dodaja: "Način in hitrost gibanja morajo prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje hitrosti, s kakršno se lahko gibljejo pešci."
"Posebnih prevoznih sredstev ni dovoljeno uporabljati na vozišču ceste, namenjene prometu motornih vozil," je jasen že doslej veljavni zakon, ki - česar mnogi ne vedo - zelo omejuje kakršnokoli uporabo rolerjev, rolk in skirojev izven urbanih naselij, kjer ni pločnikov ali kolesarskih steza. Zagrožena kazen za kršitev tega načela je 40 evrov. Izjema so le invalidski vozički, ki se lahko vozijo tudi po vozišću ceste, namenjene motornim vozilom, "na kateri ni druge primerne prometne površine, ločene od vozišča."
Z vožnjo po cesti bo tisti na skiroju bolj ogrožal sebe in druge kot pa vožnjo po pločniku. Ampak nima …
Tipično butalsko ! Kdo bo nadziral vse te krsitelje ? Potem potrebujejo se 5000 policajev .