Družba Fiat avtomobili Srbija, ki je od septembra novi lastnik kragujevške tovarne avtomobilov Zastava, se je odločila, da bo "zimzelene" modele po nekaj desetletjih proizvodnje vendarle pospravila v ropotarnico zgodovine.
Motorizirali tudi Slovenijo |
Jugo in zastava 101 (128) sta bila v 80. letih in še na začetku 90. let najpogostejša modela v garažah Slovencev. Danes jih je na cestah le še malo, njihova cena pa iz dneva v dan narašča zaradi zbirateljske vrednosti. |
Elnasko namreč iz Srbije uvaža 60-odstotkov delov zastave 128, ki jih potem skupaj z deli, ki so jih razvili sami, sestavlja v Egiptu. Omenjeni model je na egiptovskem trgu še vedno zelo dobro prodajan.
Podlaga, stara 40 let
Zastavin model 128 je bil izdelovan po licenci Fiatovega istoimenskega modela, ki je bil
evropski avto leta 1970. Kasneje so obstoječemu modelu v Zastavi dodali še model 101 s petimi
vrati. Medtem ko so s proizvodnjo modela 128 prenehali leta 2001, pa so nadaljevali s proizvodnjo
delov, ki so jih nato prodajali Egiptu. Vse do danes pa se je nadaljevala izdelava naslednice
zastave 101, skale 55, ki je s ceno okoli 3.700 evrov eden najbolj dostopnih modelov za srbske
kupce.
Model jugo, ki ga danes prodajajo pod imenom koral, so začeli izdelovati na začetku 80. let na podlagi fiata 127. Nekaj časa so ga izvažali celo v ZDA, kjer si je zaradi nezanesljivosti in pojave prislužil veliko (negativno) slavo. V svoji najnovejši različici IN L ima vgrajen Peugeotov motor, zaradi varnostne zastarelosti pa ga na trgih Zahodne Evrope (tudi Slovenije) ni mogoče kupiti.
Florida ni izpolnila pričakovanj
Serijska proizvodnja juga floride se je pričela leta 1987. Njegov dizajn je delo slovitega
italijanskega oblikovalca Giorgetta Giugiara iz Italdesigna. V Zastavi so z njim ciljali vse višje
po avtomobilski lestvici, začeli so jih izvažati na trge Zahodne Evrope, nato pa sta jim razpad
Jugoslavije in sledeča ekonomska kriza prekrižali načrte. Cena floride se je v različnih izvedenkah
gibala med 5.000 in 7.000 evri, najbolje opremljeni modeli so ponujali celo klimatsko napravo in
radio.
Danes v Zastavi proizvajajo model zastava 10, licenčno različico prejšnje generacije fiata punto. Italijani imajo z Zastavo ambiciozne načrte, do leta 2011 naj bi v tovarni proizvajali po 300.000 avtomobilov letno, med drugim tudi model fiat 500.