Le kdo ne bi pomislil, da je električni avtomobil, ki stane dobrih 10 evrskih tisočakov, dobra izbira, ko gre za to vrsto alternativnega pogona? A kar je na prvi pogled privlačno, se lahko hitro izkaže za nočno moro. Nemški avtomobilski klub ADAC je pod drobnogled vzel varnost ugodnega kitajskega modela suda SA01, ki je bil v Nemčiji na voljo s koncem lanskega leta in stane 10.390 evrov, od česar lahko kupci odštejejo še državno subvencijo. Avtomobil torej lahko dobijo zelo poceni.
A kupec mora biti pripravljen na veliko kompromisov. Pri ADAC-u so namreč ugotovili, da je končna izdelava slaba, podobno slabe so tudi vozne lastnosti, predvsem pa peša na področju varnosti. Preskuševalci so namreč opazili, da v avtomobilu ni niti zračnih vreč niti ni opremljen z ESP, seveda pa tudi ne s sistemi, kakršni so pomoč pri zaviranju v sili ali sistemi za opozarjanje pred skrenitvijo z voznega pasu. Vprašali boste, kako to, da ga v EU sploh lahko prodajajo. Zato, ker je na staro celino prišel s homologacijo za majhne serije, ki omogoča precej izjem.
Brez opreme za pasivno varnost
Pri ADAC-u dodajajo, da so med testnim trkom ugotovili, da mu skoraj povsem manjka tudi opreme za pasivno varnost. Med čelnim trkom ob delno oviro s hitrostjo 64 kilometrov na uro sta glava in prsni koš voznikove lutke zato z veliko silo udarila ob volanski obroč, kar bi seveda privedlo do resnih poškodb. Strukture pod armaturno ploščo so poškodovale sovoznikova kolena in stegna. Poleg tega, da vozniku in sovozniku niso namenili zračnih vreč, so na negativni izid testnega trka vlivali tudi varnostni pasovi brez kakršnihkoli zategovalnikov.
Karoserija je bila med trkom tako poškodovana, da voznikovih vrat sploh niso mogli odpreti, prav tako pa avtomobil tudi ni opremljen z varnostnimi stikali, s katerimi bi lahko reševalci od sistema odklopili visokonapetostno baterijo. Pri ADAC-u poudarjajo, da bi zaradi tega lahko reševalci med reševanjem ponesrečencev izgubili dragocene minute, veliko pa je tudi tveganje električnega udara.
Problematične vozne lastnosti
Preskuševalci niso kritično ocenili le varnosti, ampak tudi vozne lastnosti sude SA01. Ker nima sistema ESP je avtomobil med preskusi izogibanja oziroma »losovim testom« nad hitrostmi 70 kilometrov bočno drsel in na koncu ga ni bilo več možno ujeti. Dodajajo, da sodobni avtomobili s sistemom ESP lahko ta manever brez težav opravijo pri hitrostih nad 90 kilometrov na uro. Slab občutek sta povečala tudi zelo nenatančen volan in šibke zavore. Slaba je tudi končna izdelava s poceni materiali. Na karoseriji so med drugim opazili več primerov slabega nanosa laka, zadnja vrata in vrata predala pred sovoznikom pa so bila slabo vpeta.
Po drugi strani so pohvalili dovolj prostora za potnike in njihovo prtljago, preglednost merilnikov in odzivnost zaslona infozabavnega sistema, spodobno delovanje elektromotorja in nezapleteno upravljanje avtomobila.
Le za lokalno rabo
Pomanjkljivosti pa so tudi na področju polnjenja baterije. Ta z zmogljivostjo 40 kilovatnih ur sicer obeta soliden doseg okrog 200 kilometrov, vendar bodo morali uporabniki pri polnjenju sprejeti več kompromisov. Polnjenje z izmeničnim tokom lahko namreč poteka le z močmi do 3 kilovatov, z enosmernim tokom pa do moči 22 kilovatov, kar pomeni, da bodo postanki za polnjenje razmeroma dolgi. Poleg tega so zaznali težave s komunikacijo avtomobila z določenimi hitrimi polnilnimi postajami, kar pomeni, da se lastniki sude SA01 ne bodo mogli zanesti, da bodo baterijo lahko res napolnili, torej lahko avtomobil uporabljajo bolj ali manj le v okolici domovanja.
Kako lahko evropska zakonodaja dopušča uvoz in nakup vozil z manj kot 3 zvezdicami ????
ta avto je boljši kot vsaka Dacia , ki jo tu kujetev zvezde !
Se pravi Kitajci izvažajo smeti v EU.