V začetku zimske sezone se lastniki avtomobilov posvečajo predvsem pravočasni zamenjavi letnih gum za zimske, manj pozornosti pa posvečajo kolesnim platiščem.
Nekoč je veljalo, da so platišča iz jeklene pločevine bolj primerna za zimske razmere od litih aluminijastih, vendar to danes velja le še v posebnih pogojih. Oboja platišča imajo sicer svoje prednosti in slabosti.
Zima je do avtomobilov zares neprizanesljiva, saj morajo prenesti visoko vlago, soli za potresanje cest in druge nečistoče na cesti. In to seveda velja tudi za kolesna platišča. Večina voznikov sicer skrbi predvsem za karoserijo in podvozje, vendar so skrbi potrebna tudi kolesna platišča.
Je torej zimske gume bolje natakniti na lita aluminijasta ali jeklena pločevinasta platišča? Odgovor ni povsem enoznačen, saj več faktorjev govori tako v prid enih kot tudi drugih platišč. Na koncu vseeno velja. Da so aluminijasta platišča pozimi prav tako uporabna kot pločevinasta.
Ali priporoča pločevinasta ali lita platišča, smo vprašali kranjskega vulkanizerja Iztoka Bolteza. Pravi, da je načeloma vseeno, katera platišča so na avtomobilu. Ne razume sicer, zakaj se aluminijasta platišča imenujejo lahka, saj je danes večina dejansko precej težka. Meni, da gre danes bolj ali manj za videz avtomobila. Če pri njih kdo povpraša po jeklenih platiščih, mu kljub temu svetujejo aluminijaste. Jeklena platišča namreč zelo hitro zarjavijo. Če imajo okrasne pokrove, še nekako gre, po petih letih, ko e avtomobil praviloma še zelo dobro ohranjen, pa zarjavele lahko pokvarijo njegov videz. Aluminijaste se v tem primeru bolje obnesejo. Kaj pa je boljše za vožnjo? Glede na to, da imajo avtomobili z malce slabšo opremo jeklena platišča, bolje opremljeni pa aluminijasta, torej izbira enih ali drugih ne vpliva na varnost vožnje, pravi Boltez.
Aluminijasta platišča denimo zahtevajo manj vzdrževanja. Kdor se odloči za jeklena platišča, mora vedeti, da jih bo moral večkrat zaščititi proti koroziji. Aluminijasta platišča ne rjavijo in so tudi manj občutljiva na umazanijo, zato jih je laže vzdrževati. Po drugi strani pa so jeklena platišča bolj odporna na mehanske poškodbe. Ko se aluminijasto platišče poškoduje, lahko nanj vpliva galvanska korozija, kar tudi slabo vpliva na njegov videz.
Čeprav so aluminijasta platišča lažja od jeklenih pločevinastih, to pozimi nima tako velikega pomena. Manjša masa platišča sicer pripomore k manjši porabi goriva in boljši vodljivosti ter dinamiki vozila, po drugi strani pa težja jeklena platišča povečujejo pritisk kolesa na tla, kar je dobro predvsem med speljevanjem na snegu. Poleg tega zaradi svoje oblike zavorni sistem bolje zavarujejo pred letečimi kamenčki.
Lita platišča so tudi lepša od jeklenih. Jeklena platišča lahko sicer pokrijemo s kakovostnimi plastičnimi pokrovi, ki imitirajo obliko litih platišč, vendar le od daleč. Je pa možno pokrove pogosteje menjati in s tem spreminjati videz avtomobila, če to komu ustreza. Kot razmeroma novi trend pa obstajajo tudi hibridna platišča. Ta s svojo obliko in srebrno ali antracitno barvo posnemajo videz aluminijastih, vendar pa so izdelana iz jeklene pločevine, ki so jim blizu tudi cenovno.
Cena je seveda odločilna za marsikaterega voznika in večina se, e se odločijo za nakup posebnih platišč za zimske gume, odloči za pločevinaste, ki so lahko tudi za polovico cenejše od aluminijastih. Vendar pa pri tem ne smemo pozabiti na strošek morebitnih pokrovov in dodatnega vzdrževanja.
Ni treba,gor se montira gume all seasons,pa imaš mir za tri sezone,pa prišparaš še pri vulkanizerju,in času
če je feltna narejena iz lahkega aluminija, potem še ne pomeni da je lažja od tiste iz železa.
Na avtu imam take ki jih kupim ,čisto vseeno katere so ,nikoli ne zamenjam,samo gume in v 35 letih ni …