Je na temno stran električnih avtov posvetilo nekaj svetlobe?

Foto: Tesla
Foto: Tesla
Človeštvu utegne zmanjkati izredno pomembne surovine za električne avtomobile, še preden bi zamenjali četrtino voznega parka. Morda pa ima rešitev Tesla.
Oglej si celoten članek

Zanimive vesti prihajajo s področja razvoja baterij, ki so zaradi zdajšnje cene za gostoto energije, ki jo lahko hranijo, in zaradi cene proizvodnje, ki je odvisna od gibanja cen uporabljenih redkih kovin, še naprej ozko grlo za širši preboj električnih vozil.

Tesla kot eden pionirjev električnih avtov, ki je pred časom v ZDA skupaj s Panasonicom odprl lastno "gigatovarno" baterij, je najavil, da mu je uspel tehnološki preboj pri proizvodnji. Iz podjetja so sporočili, da bodo zato lahko v prihodnje uporabo redkega kobalta pri proizvodnji baterij zmanjšali na skrajni minimum. Vendar pa Tesla po pisanju Digital Journala uporablja drugačen pristop pri razvoju in izdelavi baterij, ki se razlikuje od drugih proizvajalcev. Pri slednjih bi tako potreba po kobaltu ostala še naprej nespremenjena. 

Facebook To je naredil Elon Musk, ko je spoznal, da ima Facebook profil

Iz formule-E v serijske avte

Morda pa se prihodnost skriva tudi v preboju, ki so ga najavili pri podjetju NAWA Technology. Kot so sporočili, razvijajo "ultra-kapacitetno" tehnologijo, ki bi lahko za 30 odstotkov povečala zmogljivosti obstoječih litij-ionskih baterij. Nov pristop temelji na nano-tehnologiji grafena in ogljika in naj bi bila sposobna precej hitreje sprejemati in oddajati električno energijo. Razvoj podjetja temelji na tehnologiji, ki so si jo sposodili pri formuli-E, torej tekmovanja električnih dirkalnikov. Na trgu serijskih vozil jo napovedujejo za leto 2022. Vendar pa bi bila novost le dopolnilo obstoječim litij-ionskim baterijam.

Kaj je težava kobalta?

Raziskovalna organizacija A. T. Kearney, Inštitut za energetiko, je objavila izsledke študije, v kateri opozarjajo na tveganja električnih vozil na baterije zaradi zagotavljanja konstantne dobave surovin za proizvodnjo baterij ter z dokazovanjem okoljskih prednosti skozi celotno življenjsko dobo.

Glede na poročilo organizacije po svetu še posebej primanjkuje kobalta, katerega zaloge naj bi v celoti pošle že do mejnika, ko bo izdelanih 300 milijonov električnih vozil, kar je skromni delež v primerjavi z dandanes na cesti prisotnimi 1,2 milijarde avtomobili.

Kobalt je element, ki ga v naravi v veliki načini najdemo le v oliki kemičnih spojin. Največ ga pridobijo kot stranski produkt predelave bakrove in nikljeve rude.

Težave, sicer nekoliko manjše, se obetajo tudi pri litiju, saj od 2013 dalje globalna proizvodnja te kovine  raste za 7 odstotkov letno, vendar bi za zadovoljitev povpraševanja rudarji morali letno proizvodnjo povišati za 9 odstotkov. Rast povpraševanja in primanjkljaj zalog sta pripeljala tudi do višjih cen te surovine.

Foto: Epa Prekucnik

Bitka za redke kovine bo v prihodnjih letih imel okrepljen vpliv na geopolitične odnose. Glavni vir kobalta, ki ga uporabljamo tudi za baterije za mobilne naprave in zabavno elektroniko, je nemirni DR Kongo, med proizvajalci pa so še Kitajska, Zambija, Centralnoafriška republika, Rusija in Avstralija, poroča Digital Journal. Še posebej iz Afrike prihajajo presunljiva poročila o izkoriščanju otrok pri delu v rudnikih. Ogromne zaloge dragocenih materialov, med drugim kobalta, so pred leti odkrili tudi v Afganistanu.

dezurni@zurnal24

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 19:09 27. Maj 2018.

    Tako je mogoče da bo v Afganistanu zacvetela industrija s kobaltom ter bo mak postranska delavnost.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.