BMW serije 3 je odličen avtomobil tudi zaradi odličnih pogonskih motorjev. Če se omejimo na dizelske motorje, ti kljub veliki moči in dinamični vožnji porabijo zmerno količino goriva, ob nežnem pritiskanju stopalke na plin pa so že pravi šparovčki.
Katerega izbrati?
Naj vas oznake ne zavedejo, 316d do 325d so agregati s štirimi valji in dvolitrsko prostornino motorja z različno močjo in navorom ter ceno. Oznaka 330d pomeni, da je pod motornim pokrovom šestvaljni agregat, kar sicer pomeni najboljše pospeške, izrazit športen zvok in največ užitka za volanom, a tudi višjo ceno in znatno višje stroške lastništva.
Za voznike, ki želijo uživati
Serija 3 je v šesti generaciji boljša, kot kdajkoli prej. Ob vse boljšem mercedesu razreda C in audiju A4 ni nič čudnega, da so se morali Bavarci potruditi. Serijo 3 priporočamo predvsem tistim voznikom, manj sopotnikom, ki uživajo v dinamični vožnji in imajo veliko denarja. Prepriča z agresivnim videzom, kakovostjo materialov in izdelave, še bolj pa z ergonomijo in nizkimi stroški za gorivo. Manj s ceno dodatne opreme in le povprečno prostornostjo.
Najšibkejši ni na našem seznamu želja
BMW si je ugled skozi desetletja ustvaril z vozili, ki so zabavni in dinamični, in to kljub temu, da so krepko posegli po zmanjševanju motorjev in ponudili celo različico 316d z 85 kilovati moči. Vseeno si ne predstavljamo, da bi imeli v garaži tako „oskubljeno“ serijo 3, še posebej, ker po ceniku stane 32.500 evrov. Za slabih pet tisočakov več kupec dobi različico 320d z 135 kilovati moči in v praksi občutno boljšimi pospeški in to ne na račun bistveno nižje porabe goriva.
Štirivaljni dizelski motor z dvema turbopolnilnikoma je sicer stari znanec, saj ga vgrajujejo v številne BMW modele. Njegova največja hiba je glasen in robat zagon, a je nemiren le kot „konj“ pred dirko. Ko se zavrti je veliko bolj uglajen, povsem tih pa nikoli. Dobra plat je, da je vseh 380 Nm navora na voljo že pri 1.750 vrtljajih na minuto. Pospeševanje poteka silovito in gladko, kar gre zahvala osemstopenjskemu samodejnemu menjalniku, ki stane dodatnih 2.267 evrov, a je vreden vsakega centa. Cukanja ni občutiti nikoli, prestavlja izredno natančno in venomer takrat, ko voznik to pričakuje, zato ni naporen za ušesa potnikov. Menjalnik odlično sodeluje s sistemom prilagajanja voznih režimov voznikovim ukazom, naj si bo to športna, ekonomična ali udobna vožnja.
Tudi hiter je, najvišjih 235 km/h je dovolj, da se z marsikom kosate tudi na dirkališču, še posebej zato, ker z mesta do 100 km/h pospeši v 7,4 sekunde. Vse dobre stvari imajo svojo ceno, in pri BMW ta nikoli ni bila nizka.
Motor:1.995 cm3, turbodizel. Moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt. Navor: 380 Nm med 1.750 in 2.750 vrt.
Poraba na testu:6,2 litra/100 km, 117 g CO2/km
Zmogljivosti:235 km/h, 7,4 sek. od 0 do 100 km/h
Cena:52.236 evrov (testnik z dodatno opremo)
AvtoTest
BMW je pri seriji 3 dinamiko vedno postavljal pred udobje. Čeprav je zadnja generacija večja, pa centimetrskega udobja ni na pretek. Tudi paket sport line je namenjen vozni dinamiki. Sedeži so odlično profilirani, spustijo se tako nizko, da imamo občutek, da se z zadnjico dotikamo asfalta, a kljub začinjeni ceni vozila sedeži niso usnjeni. Ergonomija je za petico. Voznik je v ospredju, počutje pa skoraj kot v dirkalniku.
Dvolitrski turbodizel je ob zagonu sicer robat, ne premočan, a vseeno prožen in poskočen v širokem območju vrtljajev. Pri tem pa nič kaj potraten. V programu Eco pro, ki občutno oklesti vozne sposobnosti vozila, smo porabili le 5,2 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti. Še posebej varčen je na avtocesti, kjer je poraba zlahka nižja od 6,0 litra, v mestu porabi slabih sedem litrov, mešana poraba je pokazala zelo zmernih 6,2 litra.
Znotraj znamke je to 100 evrov cenejši model 320d Effycient Dynamics, ki ima 15 kilovatov moči manj in po tovarniških podatkih porabi 0,4 litra plinskega olja manj. Prilagoditve, kot neatraktivne pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, ga naredijo manj atraktivnega, v testu pred časom pa smo z njim porabili skoraj liter manj kot z zdajšnjim testnikom 320d.
37.000 evrov, kolikor je začetna cena na ceniku ni malo, še posebej , ker je treba s cenika dodatne opreme izbrati marsikateri dodatek za udobje in varnost. Testnik je imel za 15 tisoč evrov dodatkov, kar končno ceno pripelje do 52.236 evrov. Po ceniku! V prodajnem salonu je preverjeno mogoče zelo barantati za ceno, še posebej, če izberete že sestavljen model s strani avtohiše.