Navedbe sindikatov, da se na regionalnem nivoju izvajajo pritiski na zaposlene in se 'inovativno' pristopa k povečajnu glob, so dejstva, pravijo na obeh policijskih sindikatih. Policista iz različnih policijskih uprav po Sloveniji sta nam povedala, kakšni so bili v preteklosti pritiski nanje, da izdajajo položnice za prometne prekrške. Zaradi tega so na vinjene voznike v preži čakali tudi pred gostilnami.
Na generalni policijski upravi pravijo, da so edino vodilo policijskih enot smernice za varnost cestnega prometa sprejete na evropski in nacionalni ravni.
"Brez nič ne prihajajte nazaj"
Pogovarjali smo se z dvema policistoma iz različnih policijskih uprav iz povsem različnih koncev Slovenije, ki sta nam zaupala vsak svojo zgodbo o tem, kako so se še pred stavko policistov izvajali pritiski na policiste, da so prinašali položnice, ki so jih spisali voznikom za prometne prekrške. Norme so bile, pravita, to pa so nam potrdili tudi sindikalisti.
"Ponavadi so nas šefi spraševali, ali ni bilo nobenega ukrepa ali prekrška, češ, da nismo nič delali. Še posebej v času določenih napovedanih akcij, na primer proti alkoholu za volanom,“ smo izvedeli v neuradnem pogovoru, saj se nihče od policistov noče izpostaviti z imenom in priimkov, celo upokojeni policisti ne.
Norma 10 položnic na dan
Drugi vir pravi, da so bile v Ljubljani norme še veliko strožje: "Dnevna norma je bila 10 položnic na posameznega policista. Tudi vsaka položnica ni bila dobra, varnostni pas je bil manj vreden kot kaj drugega. Najbolj vredni so bili odvzemi vozniškega izpita zaradi alkohola. Vsaj šest izpitov je bilo treba odvzeti na mesec. Čakali smo v zasedi pred gostilnami, da smo jih nabrali."
Če nisi naredil minumuma, se je to videlo na oglasnih tablah. Imena in priimki so bili označeni z zeleno in rdečo barvo. Z zeleno tisti, ki so bili pridni in so prinašali položnice, in z rdečo tisti, ki jih niso, pravi naš vir. To se je poznalo tako na plači kot na urniku dela. "Vsako leto naše delo ocenjujejo z ocenami od 1 do 5. Od teh ocen so odvisna napredovanja in višina plače. Če nisi bil priden, nisi imel dobre ocene, nisi napredoval. Kaznovalo se nas je še na druge načine, predvsem s slabšim razporedom dela, od dela čez vikende do nočnih dežurstev,“ še pravi naš vir, ki je želel ostati anonimen, postregel pa je še z enim podatkom: "Več je bilo vredno, da si prinesel 10 položnic za prometne prekrške, kot če si rešil vlom v stanovanje ali hišo.“
Za kazen varovanje objektov
Eden od obeh policistov, s katerimi smo se pogovarjali, je dejal, da se pritiski na njih nadaljujejo tudi v času stavke, in sicer jih njihovi nadrejeni nadzirajo, kaj delajo in če izrekajo kazni. "V času stavke nas inšpektorji nadzorujejo tudi ponoči. Če se ukrepi ne izvajajo, sledijo grožnje, da bodo policiste začasno napotili v Center za varovanje in zaščito. To naj bi bila kazen za tiste, ki "nič ne delajo. Tam se stoji po šest ur, ker se varujejo objekti."
Sindikat večino navedb potrdil
Za pojasnila smo se obrnili tudi na oba policijska sindikata PSS in SPS, ki sta pretekli teden v medije poslala pismo z razkritjem, da so bili iz različni policijskih uprav obveščeni, da so potekali sestanki z vodji enot in njihovimi pomočniki, zadolženimi za področje prometne varnosti z navodili o strogem kaznovanju vseh kršiteljev cestno prometnih predpisov.
Zoran Petrovič, predsednik Sindikata policistov Slovenije (SPS) je za Žurnal24 odgovoril, da so navedbe, da se na regionalnem nivoju izvajajo pritiski na zaposlene "inovativno" pristopa k povečanju glob, dejstva.
Pravijo, da policija tega ni zanikala, je pa to zanikala na državnem nivoju, kar v sindikatih niso niti zatrjevali, saj za to nimajo trdnih dokazov, pojasnjujejo. Priložili so tudi zapisnik, v katerem je po njihovem razvidno, da pomočniki komandirjev ustavljajo vozila in naročajo policistom, da preizkušajo voznike.
GPU: Merjenje uspešnosti v domeni posameznega vodje
Na podlagi pričevanja naših virov in potrditev s strani sindikatov smo se z konkretnimi vprašanji in zahtevo po pojasnilih na pričevanje naših virov obrnili tudi na Generalno policijsko upravo.
V zelo splošnem odgovoru so nam obrazložili temeljna izhodišča za načrtovanje in izvajanje policijskih prometno-varnostnih procesov v policijskih enotah na lokalni ravni. Glede očitkov pa, da generalna policijska uprava (GPU) policijskim upravam ni poslala nobenega dokumenta, s katerim bi kakorkoli predpisovali obseg dela na tem področju.
Na GPU dodajajo, da navedene prioritete dela na področju prometne varnosti izhajajo oziroma imajo podlago v Evropskem akcijskem programu za varnost v cestnem prometu, Resoluciji o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa in Obdobnem načrtu za zagotavljanje varnosti cestnega prometa.
Poudarjajo, da se vsi ukrepi izvajajo v smislu varovanja življenja in premoženja udeležencev cestnega prometa in ne z namenom polnjenja proračuna. Načrtovanje dela posamezne policijske enote, način doseganja zastavljenih ciljev, ocenjevanje dela, merjenje uspešnosti posameznega policista, in drugo pa je v domeni posameznega vodje policijske enote.
grega.prebil@zurnal24.si
pokvarjena drzava ali ne se cudit ce bo v sloveniji pocilo
Osebno poznam nekega policista - sicer super človek. In mi je povedal, da ga je nekoč načelnik klical in mu …
Absolutno sem proti normiranju dela, saj je varnost težko normirati. Da so bila taka naročila na normo drži. Drži pa …