Ko kupujemo rabljen avtomobil, nam je seveda poleg cene, modela in videza, ki ga želimo, pomembno predvsem, da nam bo dobro služil in bomo z njim lahko zadovoljni in brez težav prevozili veliko kilometrov.
A prav lahko se zgodi, da se kljub temu, da se je zdelo z avtomobilom vse v redu in je ustrezal vsem našim kriterijem in je bila v redu tudi dokumentacija o njegovi zgodovini, v naši lasti namesto solidnega rabljenega avtomobila znajde »limonca«, kot radi popularno imenujemo avtomobile, s katerim imamo samo težave.
Miha Travnik, ki pri AMZS skrbi za digitalni marketing, nam je postregel z osebno izkušnjo, ki bi lahko prišla prav vsakomur, ki kupuje rabljen avtomobil. Pred časom so namreč za njegovo sestro, ki je pravkar opravila vozniški izpit, kupovali avtomobil. Kriteriji so bili preprosti: želela je avtomobil z dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom, na voljo pa je bilo 15.000 evrov.
Na pogled v redu…
Ker med novimi ni bilo ustreznih kandidatov, so se ozrli po rabljenih in kmalu ugotovili, da so s samodejnimi menjalniki med rabljenimi avtomobili bolj ali manj na voljo le avtomobili nemških znamk, najde pa se tudi kakšen ford ali opel, potem pa se izbira bolj ali manj konča, saj se samodejni menjalniki v Evropi širše prodajajo šele zadnjih nekaj let.
Izbira je kmalu padla na BMW serije 1 s celjskega konca. Takoj se je izkazalo, da je lastnik avtomobila ljubitelj avtomobilov bavarske znamke, da veliko ve o zgodovini avtomobila, ki ga je prejšnji lastnik pripeljal iz Italije in ima tudi urejeno dokumentacijo. Poleg tega je zanj tudi lepo skrbel in ga na servis vozil na vsakih 15.000 kilometrov ter zamenjal tudi veliko vitalnih delov. Na števcu kilometrov pa je bila solidna številka 110.000.
Ker se je avtomobil zdel obetaven. Sta se s sestro podala na Štajersko in si avtomobil tudi dobro ogledala. Avtomobil je bil res lep in lepo ohranjen z izjemo nekaj razumljivih praskic tu in tam in zdelo se je, da bo tudi dober nakup. Vendar pa se je Miha odločil, da ga bo za vsak primer odpeljal na pregled na AMZS in tudi prodajalec se je s tem strinjal.
Dolgo in izčrpno poročilo
»Pregled vozila pred nakupom« pri AMZS stane 100 evrov, za člane AMZS pa 90 evrov in na njem pregledajo okrog 110 točk, torej gre za zares korenito zadevo. Lahko se odločite tudi za še bolj temeljit »podrobnejši pregled vozila pred nakupom«, ki zajema tudi pregled dokumentacije vozila in testno vožnjo. Miha pravi, da se je v njegovem primeru pregled gotovo splačal, saj je mehanik hitro ugotovil, da je bil avtomobil navzven sicer zelo lep, vendar pa je bil udarjen v sprednji desni kolotek in bok. Poleg tega je bil tudi slabo popravljen z deli slabše kakovosti, ki se niso povsem prilegali. Puščal je tudi »intercooler«. Že po pol ure pregleda, ki sicer traja tri ure, ga je mehanik poklical in mu odsvetoval nakup.
Avtomobil je bil torej lep in zgledno vzdrževana, vendar pa tudi njegov prodajalec ni vedel, da je bil nekoč resno zaleten. Tega namreč brez takšnega pregleda ni mogoče ugotoviti, saj mora pregled opraviti človek, ki ve kaj je treba pogledati. V tem primeru je Miha svojo sestro rešil prenekatere morebitne težave. Denar, ki ga kupec plača za temeljit pregled avtomobila, se torej splača, saj se lahko izognemo veliko večjim stroškom zaradi slabe odločitve.
BMW serije 3, ki sta ga šla gledat pozneje, je bil povsem drugačna zgodba. Trgovec, ki uvaža avtomobile iz tujine, je namreč ob ogledu priložil 100 strani dolgo poročilo o pregledu, v katerem so bile navedene vse možne napake avtomobila. Ker je šlo bolj za kozmetične napake, tehničnih pa ni bilo, in ker je bila v poročilu navedena tudi celotna zgodovina avtomobila in celo cena, za katero ga je trgovec kupil, ni bilo razloga, da avtomobila ne bi kupila, saj so bile možnosti, da bi šlo kaj narobe, zanemarljive.
Obetavno in preverjeno
Pri nakupu rabljenega avtomobila ne moremo natanko vedeti, kaj bomo kupili, zato nam pride prav vsaka pomoč. Pri AMZS so zato razvili spletni portal Doberavto.si, kjer je vsaj za zdaj sicer manj oglasov, se pa trudijo, da so avtomobili, ki so na njem v ponudbi, predstavljeni na zelo transparenten način. Večina avtomobilov ima zato natančno predstavljeno zgodovino servisnih posegov in popravil, tehničnih pregledov in drugih podatkov iz javno dostopnih podatkovnih baz. Že s to prvo stopnjo morebitni kupec dobi dovolj podatkov o tem, kaj se je z avtomobilom dogajalo. Pri AMZS so podatke nadgradili z dvema značkama: obetavno in AMZS preverjeno.
Značko »obetavno« samodejno dobi vsak oglas, ki ustreza določenim kriterijem. To pomeni, da ponujeni avtomobil ni v bazi ukradenih vozil, da ni anomalij v navedbah prevoženih kilometrov, da so bili vsi tehnični pregledi uspešno opravljeni in podobno.
Še bolj zanesljive je značka »AMZS preverjeno«, ki jo dobijo avtomobili, ki so jih pregledali v delavnici. Takšnemu oglasu je priloženo tudi poročilo s pregleda, poleg njega pa je podano še mnenje urednika. Miha dodaja, da takšen avtomobil lahko dejansko kupite »na daljavo«, saj nima skritih napak, znane pa so tudi njegove dobre strani in pomanjkljivosti. Nakup je torej zgolj še stvar odločitve.
Oglas na portal Doberavto.si lahko sicer da vsakdo, saj si pri AMZS prizadevajo, da bi bilo med uporabniki čim več zasebnih prodajalcev, saj bo na ta način zares zaživel. Vpis oglasa je sicer preprost, saj se večina podatkov samodejno vnese že s tem, ko uporabnik vpiše VIN številko avtomobila.
Miha na koncu pove, da danes kupcem rabljenih avtomobilov sploh ni treba več kupovati »po občutku«, saj je na voljo vrsta varoval, ki lahko preprečijo, da bi se ugoden nakup zaradi skritih napak avtomobila spremenil v dragega, ki nam bo še dolgo povzročal glavobole.
Na celjskem se itak ne kupuja avtov, to je že zdavnaj jasno.
bi bilo zanimivo pripeljat skoraj nov avto na ta pregled ,recimo star nekaj mesecev,ni vrag da ne bi našli napako …
Sigurno je imel pri celi zadevi prste zraven, Matjaž Nemec, provizija je provizija, pa maturantu se stalno nekaj dogaja, v …