Izpodrivata večje motorje

Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max
Primerjava: Ford C-max 1,0 ecoboost in ford B-max 1,0 ecoboost. Mali agregat je dobra zamenjava za prostornejše motorje.
Oglej si celoten članek

Primerjali smo porabnost malega fordovega prisilno polnjenega trivaljnega agregata v dveh različno velikih in težkih enoprostorcih.


Kar trije od štirih kupcev ford B-maxov se pri nas odločijo za nakup 1,0-litrskega trivaljnega agregata ecoboost. Razlog je boljša odzivnost in tudi do 20 odstotkov nižja poraba goriva od večjih štirivaljnih atmosferskih agregatov. Trivaljnik v manjšem od obeh testiranih enoprostorcev ima pet konjskih moči in prestavo manj na ročnem menjalniku, a je zahvaljujoč 300 kilogramov nižji masi v mestu poskočnejši.

Vozita se lahko hitro

Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Tehnično sta motorja v obeh modelih enaka. Inženirji so v prid vožnji po avtocesti prilagodili prestavna razmerja petstopenjskega menjalnika pri B-maxu. Podaljšana peta prestava na avtocesti mu omogoča premagovanje višjih hitrosti, a na račun porabe, ki je pri 130 kilometrov na uro okoli sedem litrov. To je še vedno 0,4 litra manj kot pri C-maxu, ki ima šest prestav, zaradi česar se v notranjost dobro izolirane kabine prebije malo hrupa. Slabost vožnje v visokih vrtljajih nad zakonsko omejitvijo na avtocesti je ob višji porabi tudi domet vozila, saj s polno 55-litrsko posodo za gorivo prevozimo manj kot 600 kilometrov.

Izberite več moči

Litrska motorja sta dobra izbira za premagovanje relacij na regionalnih cestah. Prožen motor in dovolj navora v širokem območju vrtljajev omogočata pretikanje menjalnika in vožnjo pri nizkih vrtljajih; takrat je poraba pri C-maxu krepko nižja od šestih litrov, pri B-maxu pa se približa petim litrom. Oba motorja sta kombinirana s sistemom stop-start, ki ob mirovanju izklaplja motor, s tem pa v mestih pripomore k večji ekonomičnosti vozila. Sistem deluje hitro in nemoteče; če ga voznik ne želi uporabljati, ga lahko izklopi s pritiskom na gumb. Njegova hiba so zime, saj pri temperaturah pod 0 stopinj Celzija ne deluje.

Foto: Gregor Prebil Ford B-max in ford C-max Tako pri B- kot pri C-maxu sta na izbiro šibkejša agregata, a je vsaj pri večjem modelu različica s 74 kilovati moči in petstopenjskim ročnim menjalnikom podhranjena, zato raje dodajte 650 evrov in izberite več moči.

Podatki o vozilu: (Ford C-max 1.0 EcoBoost)
Motor: 998 cm3, bencinski, 125 KM, 92 kW pri 5.700 vrt.
Navor: 170 Nm med 1.400 in 4.000 vrt./min.
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel – umirjeno), izpust 117 g CO2/km
Zmogljivosti: 187 km/h, 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 16.080 evrov (Trend)

Podatki o vozilu: (Ford B-max 1.0 EcoBoost)
Motor: 998 cm3, bencinski, 120 KM, 88 kW pri 6.000 vrt.
Navor: 170 Nm med 1.400 in 4.000 vrt./min.
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel – umirjeno), izpust 114 g CO2/km
Zmogljivosti: 189 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 13.690 evrov (Trend)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 21:57 10. April 2013.

    se strinjam, jaz vozim 8 let starega Fiata z 1,9 JTD motorjem, avto je sicer kanta, ampak poraba je pri …

  • 15:38 9. April 2013.

    Za 1.5dCi v Meganu ali Cliu pa 4.5L res ni noben problem. Mi 1.9dCi pije 5.9, če vozim po omejitvah …

  • 12:45 9. April 2013.

    Najbrž 4,5 l / 50 km, kenede. In če že s svojim podatkom utrujaš folku za šankom, ni treba, da …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.