"S strani podjetja 3M smo bili v minulih dneh obveščeni, da na podlagi zadnjih pogovorov s predstavniki Urada RS za meroslovje, ki so potekali v minulih dneh, v razmeroma kratkem času pričakujejo pisno uradno odobritev s strani urada, tako da bi sistem meritev povprečnih hitrosti na odseku avtoceste prek Trojan lahko začel polno delovati predvidoma najpozneje do konca julija," so povedali na Darsu za žurnal24.si.
"Dars bo v tem obdobju s policijo, ki bo kršiteljem izdajala plačilne naloge, dorekel še nekatere operativne podrobnosti v zvezi z upravljanjem tega sistema meritev hitrosti, ki bo v veljavi neprekinjeno šest mesecev od dneva začetka polnega delovanja," dodajajo pri upravljavcu avtocestnega omrežja.
Meritve se bodo opravljale na približno petkilometrskem odseku med priključkom Trojane in izvozom iz predora Podmilj. Tam je hitrost vseskozi omejena na 100 km/h, a glede na analize Darsa je kar tri petine voznikov vozilo hitreje. Najvišja hitrost je bila kar 218 km/h.
Po napovedi novega načina merjenja lani poleti in postavitvi kamer je sicer hitrost znatno upadla, a se je nato znova dvignila, saj je strah voznikov izvodenel. Dars je tako znova meril celo hitrosti prek 160 km/h, vendar policija brez ustreznega certifikata ni imela možnosti kaznovanja.
Kako sistem deluje?
Sistem sicer meri le voznike v smeri vožnje iz Maribora proti Ljubljani, a lahko procesira vsa vozila, ki so v tistem hipu na odseku. Prva kamera na portalu pred predorom Trojane zabeleži registrsko številko vozila (fotografija se zakodirana shrani v sami kameri) in nato še druga, nameščena na portalu po izvozu iz predora Podmilj. Kameri nato pošljeta registrsko številko (in ne fotografije vozila) v pristojni nadzorni center.
Če je prek ustreznega merilnega sistema glede na povprečno hitrost vozila ugotovljena prekoračitev nad 100 km/h (z ustreznimi odbitki), kamera posreduje v center tudi fotografijo vozila.
Dars poudarja, da ne gre za snemanje, ampak za fotografiranje in v primeru, ko kršitev ne bo zabeležena, se bo fotografija takoj uničila. V nasprotnem primeru pa se bo fotografija posredovala na strežnik, ki je v pristojnosti policije. Ta je nato pristojna za obvestilo voznikov o storjenem prekršku. S podatki ne bo mogoče manipulirati oziroma jih brisati ali spreminjati, obljubljajo pri Darsu.
Obljubljali so v nekaj tednih, trajalo celo leto
Dars je skupaj s policijo prvo sekcijsko merjenje napovedoval že junija lani. Sistem naj bi bil po takratnih načrtih polno operativen v nekaj tednih, a se je zapletlo s pridobivanjem dovoljenj, saj podjetje 3M vse do danes od Urada za meroslovje ni pridobilo ustreznega potrdila. V postopku so morali večkrat dopolnjevati vlogo z ustreznimi dokazili o delovanju naprav, saj dovoljenje Urada za meroslovje nudi pravno podlago, da lahko policija sistem uporablja kot verodostojno merilno napravo.
Postopek pridobivanja dovoljenj je bil dolgotrajen, vmes se je pojavila še informacija, da so na Uradu za meroslovje zaznali sum poskusa podkupovanja enega od svojih zaposlenih. Za proizvajalca merilnih naprav 3M je sicer kot posredniško podjetje pri pridobivanju certifikatov v postopku sodelovalo podjetje Intermatic.
PREBERITE ŠE:
andrej.leban@zurnal24.si
No če ga nekdo žge 160 skozi predor ???? Kaj je to drugega kot.........hitrost divjaka ??<br />(Tebe pač motijo le …
se strinjam...
Edino za kasirat jim gre in ne za vaso varnost...