Iznašli način, kako z eksplozijami reševati življenja

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Morda bo ena najhujših nočnih mor reševalcev in gasilcev, ko hitijo na pomoč v nesrečah z modernimi avtomobili, postala preteklost.
Oglej si celoten članek

Bosch je najavil napravice, s katerimi bo preprečeval možnost električnega udara pri elektrificiranih vozilih v primeru nesreč. Gasilci in reševalci morajo biti v nesrečah s takšnimi vozili še posebej pozorni. Še preden lahko razprejo karoserijo in pomagajo ponesrečenim, morajo namreč poskrbeti, da ni možnosti stika z visokonapetostnim električnim tok. Ob poškodovani karoseriji namreč lahko pride tudi do poškodb izolacije kablov in s tem stika s kovinskim delom karoserije, kar je smrtno nevarno tako za reševalce kot potnike v vozilu.

Foto: Bosch Bosch električni avto nesreča

Boscheva ideja je, da bi bile v avtu na znanih mestih vgrajeni majhni polprevodniki kot del pirotehničnega stikala. V primeru zaznave nesreče bi čip v delčku sekunde poslal signal v pirotehnično enoto, ta pa bi z majhno nadzorovano eksplozijo uničila del kabelskega sistema in tako hitro ter učinkovito prekinila tokokrog. S tem je odstranjena možnost električnega šoka ali požara.

Na ta način bo hibridno vozilo, priključni hibrid ali baterijsko vozilo v trenutku postalo varno, prvi posredovalci pa bodo lahko takoj začeli pomagati ponesrečencem. S tem bodo prihranili dragocene sekunde ali celo minute, napoveduje Bosch.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.