Lani je na naših cestah umrlo 25 ljudi, starejših od 64 let, kažejo podatki policije. Vozniki v poznih 50. in zgodnjih 60. letih so sicer med najvarnejšimi na cesti, po upokojitvi pa se njihove sposobnosti drastično poslabšajo, pravi Majda Zorec Karlovšek z inštituta za sodno medicino. "Verjetnost, da bodo vozniki, starejši od 75 let, umrli v nesreči, je kar štirikrat večja od tveganja voznikov srednjih let," dodaja.
Največ prekrškov, ki jih policisti ugotovijo pri starejših, je zaradi prehitre vožnje ali neuporabe varnostnega pasu. Med vzroki za nesrečo pa prevladujejo premiki z vozilom in neupoštevanje pravil o prednosti, kar je povsem druga struktura kot pri mladih voznikih.
Za učenje je vedno čas
Starejši bi morali neprestano obnavljati svoje znanje o vožnji, pravilih in novostih, pravi Karolina Kočman, ki je vozniški izpit naredila pri 77 letih. Zdravniki starejšim svetujejo, naj se ob slabem počutju izogibajo napornim situacijam v prometu, kot so nočna vožnja, vožnja po avtocesti, v prometnih konicah in slabem vremenu.
"Ljudje bi morali biti tudi bolj samokritični in se na ceste ne podati po tem, ko pogoltnejo pest tablet," pa na stranske učinke zdravil opozarja Franc Pojbič iz agencije za varnost v cestnem prometu. Po njegovem mnenju bi morali biti zdravniki še ažurnejši pri odločitvah, pod kakšnimi pogoji, če sploh, je kdo zmožen za upravljanje z vozilom.
Kakšen je pravi avto za starejše?
Starejši vozniki bi morali pri nakupu avtomobila bolj kot popustom pozornost nameniti njegovim lastnostim ter si vzeti čas za temeljit preizkus.
Ker pozornost pri starejših voznikih prej popusti, so zelo dobrodošli opozorilniki za menjavo pasu, za mrtvi kot, za nevarnost pred trkom ...
Mularija , imam 63 let in sem za vse vas Emerson Fitipalldi .Narejen izpit v LJ in ne na kmetih, …
Neuporaba pasu je osebna odločitev , ne pa zločin , kot ga tu želite prikazati. Če nekdo ne uporablja varnosti …
ha ha ha 82 letna ženska ti je priletela in verjetno je tudi vedla da si noseča ha ha ha …