Razvoj avtonomne vožnje v tehničnem smislu v zadnjih letih napreduje v velikih korakih, različni testi tovrstnih tehnologij dajejo obetavne rezultate. Avtonomna vožnja utegne prinesti velike koristi pri varnejši in udobni vožnji, od nje bi lahko imele koristi vse generacije, še posebej pa starejši ljudje ...
A do polno avtonomnih vozil (stopnja 5) je še zelo dolga pot, razvoj ustrezne tehnike pa je zgolj eden od izzivov. Enako pomembni za resničen razmah avtonomne vožnje so spremembe zakonodaj, prilagoditev prometne infrastrukture, določitev pravne odgovornosti ob prometnih nesrečah in številne druge spremembe na področju osebne mobilnosti.
Za pripravo ustreznih temeljev za vse te spremembe so pred pol leta zagnali triletni projekt BRAVE, ki vključuje 11 evropskih partnerjev, tudi slovenski AMZS. Cilj raziskav v okviru projekta je ugotavljanje, kaj bo prihod vozil, ki bodo znala voziti sama, pomenil za uporabnike oziroma voznike, kaj za posamezno državo in kaj za razvijalce tehnologij avtonomne vožnje ...
Kot ena prvih etap v okviru projekta je na Centru varne vožnje AMZS na Vranskem potekal test sodobnih asistenčnih sistemov oziroma varnostnih pripomočkov (ADAS), ki so že na voljo v novih avtomobilih, tudi na slovenskem trgu. Tako so predstavniki sodelujočih organizacij iz Španije, Švedske, Velike Britanije, Nemčije in drugih držav na lastni koži občutili, kako avtomobili brez pomoči voznika v različnih scenarijih znajo prepoznavati ovire na cesti in se izogniti trčenju. Lahko so tudi ugotovili, da so današnji sistemi samodejnega zaviranja sicer lahko že precej zanesljivi, nikakor pa ne 100-odstotni.
Predstavniki deležnikov v projektu bodo na podlagi izkušnje pripravili metodologijo za anketne teste, v katerih bodo čez nekaj mesecev sodelovali prostovoljci iz Slovenije. Ljudje iz različnih starostnih kategorij bodo na podlagi podobnih testov in komentiranja svojih občutkov glede zaupanja v avtomobilsko tehnologijo pomagali pri nadaljnjem načrtovanju ustreznih korakov za pripravo celotne družbe na uvajanje tehnologij samodejne vožnje v resničnem prometu.
dezurni@zurnal24.si
Koliko je to "še zelo dolga pot"?? 5 let? 10 let? 15 let???
Proti! Proti! Jaz sem tist samodejni voznik, ne pa avto.