Izkušnje Slovencev bodo določale razvoj avtonomnih avtov

Foto: Andrej Leban AMZS Brave Foto: Andrej Leban AMZS Brave Foto: Andrej Leban AMZS Brave Foto: Andrej Leban AMZS Brave Foto: Andrej Leban AMZS Brave Foto: Andrej Leban AMZS Brave
Na Vranskem bodo iskali načine, kako priti do točke, ko bomo ljudje v polnosti zaupali vozilom in spustili volan iz rok.
Oglej si celoten članek

Razvoj avtonomne vožnje v tehničnem smislu v zadnjih letih napreduje v velikih korakih, različni testi tovrstnih tehnologij dajejo obetavne rezultate. Avtonomna vožnja utegne prinesti velike koristi pri varnejši in udobni vožnji, od nje bi lahko imele koristi vse generacije, še posebej pa starejši ljudje ...

A do polno avtonomnih vozil (stopnja 5) je še zelo dolga pot, razvoj ustrezne tehnike pa je zgolj eden od izzivov. Enako pomembni za resničen razmah avtonomne vožnje so spremembe zakonodaj, prilagoditev prometne infrastrukture, določitev pravne odgovornosti ob prometnih nesrečah in številne druge spremembe na področju osebne mobilnosti. 

So se zarekli? Revolucionarna ideja mestnega prevoza v Ljubljani

Za pripravo ustreznih temeljev za vse te spremembe so pred pol leta zagnali triletni projekt BRAVE, ki vključuje 11 evropskih partnerjev, tudi slovenski AMZS. Cilj raziskav v okviru projekta je ugotavljanje, kaj bo prihod vozil, ki bodo znala voziti sama, pomenil za uporabnike oziroma voznike, kaj za posamezno državo in kaj za razvijalce tehnologij avtonomne vožnje ...

Foto: Andrej Leban AMZS Brave

Kot ena prvih etap v okviru projekta je na Centru varne vožnje AMZS na Vranskem potekal test sodobnih asistenčnih sistemov oziroma varnostnih pripomočkov (ADAS), ki so že na voljo v novih avtomobilih, tudi na slovenskem trgu. Tako so predstavniki sodelujočih organizacij iz Španije, Švedske, Velike Britanije, Nemčije in drugih držav na lastni koži občutili, kako avtomobili brez pomoči voznika v različnih scenarijih znajo prepoznavati ovire na cesti in se izogniti trčenju. Lahko so tudi ugotovili, da so današnji sistemi samodejnega zaviranja sicer lahko že precej zanesljivi, nikakor pa ne 100-odstotni.

Avto Kako Slovence naučiti kulture v prometu?

Predstavniki deležnikov v projektu bodo na podlagi izkušnje pripravili metodologijo za anketne teste, v katerih bodo čez nekaj mesecev sodelovali prostovoljci iz Slovenije. Ljudje iz različnih starostnih kategorij bodo na podlagi podobnih testov in komentiranja svojih občutkov glede zaupanja v avtomobilsko tehnologijo pomagali pri nadaljnjem načrtovanju ustreznih korakov za pripravo celotne družbe na uvajanje tehnologij samodejne vožnje v resničnem prometu.

Zaskrbljujoče 30 bralcev prepričali, zakaj na avto namestiti zimske pnevmatike

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 18:29 21. December 2017.

    Koliko je to "še zelo dolga pot"?? 5 let? 10 let? 15 let???

  • 18:24 21. December 2017.

    Proti! Proti! Jaz sem tist samodejni voznik, ne pa avto.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.