Najprej spomnimo, da v Nemčiji na avtocestah, če to ni izrecno zapovedano z znakom, ne velja omejitev hitrosti. Marsikateri voznik, ki se mu mudi ali pa preprosto rad pelje hitro, precej stopi na plin.
Pri organizaciji TÜV Süd ugotavljajo, da bi avtomobil na avtocesti najbolj gospodarno vozil, če bi v najvišji prestavi vozil pri najmanjših motornih vrtljajih. To pomeni ravno dovolj vrtljajev, da se motor gladko vrti. Odvisno od avtomobil merilnik hitrosti v tem primeru kaže od 60 do 70 kilometrov na uro, kar pa seveda ni primerno za varno vožnjo po avtocesti, saj v tem primeru postanete ovira zadruge voznike.
Zato je seveda treba voziti hitreje. Pri organizaciji TÜV Süd ugotavljajo, je najbolj ugodna hitrost za kompromis med dovolj hitrim potovanjem in še vedno zmerno porabo goriva 130 kilometrov na uro, največja pri nas dovoljena hitrost torej.
Ugotavljajo tudi, da tisti, ki se pelje s hitrostjo 160 kilometrov na uro, ustvarja približno štirikrat toliko zračnega upora, kot tisti, ki pelje s hitrostjo 80 kilometrov na uro. Zaradi tega se seveda precej poveča poraba goriva. Pri tem dodajajo še, naj vozniki prestavljajo čim bolj optimalno in da naj med daljšimi postanki ugasnejo motor.
K večji porabi goriva pa pripomore tudi prevelika obtežba avtomobila. 100 kilogramov več prtljage namreč načeloma pripomore k pol litra več porabljenega goriva na 100 kilometrov. To je pomembno predvsem med potjo na počitnice.
Kovčkov seveda ne moremo pustiti doma, saj njihovo vsebino potrebujemo na počitnicah. Pri organizaciji TÜV Süd imajo kljub temu nasvet za takšne primere. Ko pridemo na cilj počitniškega potovanja, bi morali iz avtomobila zložiti čim več prtljage in je ne voziti s seboj, ko smo v kraju letovanja. Na ta način lahko namreč tudi prihranimo precej goriva, sploh če se med počitnicami veliko vozimo naokoli.
To seveda ne drži. Optimalna je pod 100.
Idealna hitrost avtomobila, s katero boste privarčevali.......Nula -parkirano...
Že pred 50 leti je bilo ugotovljeno , da se največ privarčuje pri hitrosti 90km na uro ! Bilo je …