Ameriška agencija za varovanje okolja (Epa) je leta 2012 ugotovila, da posamezni modeli Hyundaija in sestrske znamke Kia obljubljajo nižjo porabo od dejanske. Med 13 lažnjivimi modeli so accent, elantra, veloster in santa fe pri Hyundaiju, ter kia rio in soul pri Kii. Preiskava se nanaša na 1,2 milijona v ZDA prodanih vozil.
Epa je v ponedeljek sporočila, da sta oba proizvajalca pristala na skupno kar 100 milijonov dolarjev (80 milijonov evrov) vredno poravnavo, kar je najvišja kazen, ki so jo doslej ameriški naravovarstveniki naložili kateri od znamk, poroča BBC. Obe znamki sta se zavezali tudi k milijonskim vlaganjem v tehnologijo, s katero bi si prislužili t. i. bonus točke za izravnavo 4,75 milijov ton ogljikovega dioksida, ki so ga njuni avtomobili izpustili v zrak "ilegalno".
Hyundai in Kia, ki skupaj tvorita petega najmočnejšega proizvajalca vozil na svetu, sta leta 2012 priznala napako. Medtem ko je Hyundai zatrjeval, da je napaka nastala zaradi napačnega tolmačenja pravilnika Epe, pa Kia sprva ni priznala odgovornosti.
Opozorilo: to čaka tudi ostale lažnjive kljukce
Kot je v izjavi za javnost zapisal ameriški šef Hyundaija David Zuchowski, so pri znamki, na katero je padla večina kazni, veseli, da je mučna epizoda za njimi, ob tem pa je izpostavil, da je bil Hyundai ves čas pripravljen sodelovati z Epo. Šef Epe Eric Holder pa je epilog označil kot precedenčni primer, ki v primeru zavajanj čaka ostale proizvajalce.
Delnice obeh proizvajalcev so po objavi novice na borzah močno padle.
V EU česa podobnega še ni bilo
Kot je znano, se proizvajalcem podobne kazni v EU še niso zgodile, čeprav je več različnih potrošniških organizacij in inštitutov ugotovilo velika zavajanja med obljubljeno in dejansko porabo. Evropska komisija odgovarja, da bo red napravil nov standard opravljanja meritev, ki pa ga z lobiranji proizvajalci za zdaj uspešno prestavljajo v prihodnost.