Hyundai na slovenske ceste pripeljal dirkalnik za samo 77 tisočakov!

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5 Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5
Hyundai je po treh letih v Slovenijo pripeljal oblikovno in tehnološlkonadgrajeno različico električnega modela ioniq 5. Hkrati so predstavili tudi športno različico ioniq 5 N s kar 650 konjskimi močmi in pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,4 sekunde. Znane so tudi cene.
Oglej si celoten članek

Prihod hyundaia inoniq 5 smo v slovenske prodajne salone smo leta 2021 označili kot tehnološki presežek. Šlo je namreč za prvi model, ki so ga zasnovali na električni globalni modularni platformi E-GMP (isto platformo uporablja tudi koncernska sorodnica KIA), ki so jo namensko razvili za baterijska električna vozila nove generacije, s katerimi je znamka vstopila v novo obdobje čiste mobilnosti.

Poleg retro-futurističnega videza je bistvo električnega ioniq 5 v električnem pogonu, baterijah in sistemu za polnjenje baterij na polnilnih postajah, na katerih je za dobrih sto kilometrov vožnje dovolj le pet minut polnjenja. 18 minut pa je na hitri polnilnici dovolj, da se baterija iz 10 odstotkov napolni na 80 odstotkov kapacitete.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5

Zdaj je na slovenske ceste zapeljal prenovljeni ioniq 5, ki je bila leta 2022 razglašen tudi za Svetovni avto leta. Pri Hyundaiu so mnenja, da bodo z izboljšavami, tako oblikovnimi kot tehničnimi in tudi novimi tehnologijami ohranili konkurenčnost po vsem svetu.
Ena od novosti je večja baterija. Standardna se je z 58,2 kWh povečala na 63 kWh, večja 77,5 kWh pa na 84 kWh. S tem se je pri standardni bateriji doseg povečal za okoli 56, pri večji pa za okoli 70 kilometrov. Na ultra hitri polnilnici se baterija kapacitete 84 kWh od 0 + 80 % napolni v 18 minutah, na 50 kW polnilnici pa v 1 uri in 10 minutah.

Nekaj sprememb je bilo narejenih pri zunanjem videzu. Predrugačene so pozicijske luči v obliki črke V, preoblikovana sta sprednji ter zadnji odbijač, vozilo je tudi za dva centimetra daljše. V korist boljšega pretoka zraka so zadnji spojler malenkost podaljšali, dodali so tudi nova, bolj aerodinamična platišča.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5

Ponudbi se po novem pridružuje tudi ioniq 5 N Line, športna različica, ki je umeščena med osnovni model in visokozmogljivega ioniq 5 N. Prinaša bolj agresiven dizajn, ki vključuje posebna odbijača spredaj in zadaj, bolj elegantne stranske pragove ter posebna 20-palčna aluminijasta platišča. Drugačna je tudi potniška kabina s posebnim volanom in armaturno ploščo, ter kovinskimi pedali, črnim stropom, športnimi sedeži z logotipom N in rdečimi kontrastnimi šivi.

V kabini so na sredinski konzoli na zgornjem delu fizični gumbi, s katerim je mogoče upravljati pogosto uporabljene funkcije, kot so ogrevanje in prezračevanje sedežev v prvi vrsti, ogrevan volan in funkcija pomoči pri parkiranju. Tudi površina za brezžično polnjenje je v korist večje uporabnosti s spodnjega dela prestavljena na zgornji del. Nov je volanski obroč z interaktivnimi piksli, na novo so razporedili tudi kontrole infozabavnega sistema in klimatske naprave.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5

V vozilo je zdaj vgrajen infozabavni sistem nove generacije, Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Na voljo so tudi brezžične posodobitve programske opreme na daljavo.

Povečan je tudi nabor varnostnih in priročnih funkcij za voznike. Te vključujejo sistem za zaznavanje prisotnosti rok na volanu, sistem za ohranjanje voznega pasu 2, sistem za parkiranje na daljavo 2 in aktivni sistem za preprečevanja naleta ob vzvratni vožnji. Kot zagotavljajo pri Hyundai so na zahteve kupcev in za povečanje tržne privlačnosti ponudili na voljo več funkcij, vključno z LED matričnimi žarometi, digitalnim ključem 2, vhodi USB-C, enostavnim zlaganjem sedežev v drugi vrsti in zadnjim brisalcem.
Napredek na področju voznih lastnosti prinašajo novi amortizerji, ki blažijo vibracije s ceste in zagotavljajo bolj gladko vožnjo. Ojačano je podvozje, kar zagotavlja boljšo stabilnost in okretnost. Za zmanjšanje nizkofrekvenčnega hrupa je okrepljena togost karoserije, za zmanjšanje šuma motorja pa poskrbi optimizirana izolacija. Dodatna izolacija je namenjena tudi zadnjemu pogonskemu elektromotorju, kar zmanjšuje splošen nivo hrupa.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5

Kar zadeva varnost, so karoserija, sprednja in zadnja vrata ter deli stebrička B ojačani za boljšo zaščito pred bočnim trkom. Za večjo varnost je vozilo opremljeno s sistemom osmih zračnih blazin, vključno s stranskimi zračnimi blazinami v drugi vrsti.

N pomeni športen, v pravem pomenu besede

Ioniq 5 N je prvo Hyundaievo visokozmogljivo serijsko električno vozilo in prvo serijsko vozilo znamke N s popolnoma električnim pogonom na vsa kolesa. To je najzmogljivejši Hyundaiev električni avtomobil, ki se ponaša z močjo 478 kW (650 KM) in pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,4 sekunde, kar je značilnost dirkalnih vozil.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5

Pri Hyundaiu verjamejo, da lahko ta ioniq 5 N spremeni pogled zagrizenih ljubiteljev bencina na električne avtomobile. Tehnični podatki to tudi obljubljajo. Avto je narejen za vožnjo po dirkališču, ali pa zabavo med ovinki. Njegovi elektromotorji dosežejo do 21.000 vrt./min. z vključenim sistemom N Grin Boost pa zagotavljajo 478 kW (650 KM). To je rezultat dela dvostopenjskega pretvornika s povečano energijsko učinkovitostjo za doseganje višje zmogljivosti iz nove baterije s kapaciteto 84 kWh. N Grin Boost omogoča povečanjem moči za 10 sekund, s tem je boljši tudi pospešek, sistem za zagon N Launch Control pa zagotavlja tri različne stopnje oprijema za najhitrejši možni start.

Track SOC (stanje napolnjenosti) je sistem, ki samodejno izračuna porabo baterije na kolo. Opremljen je s toplotnim upravljanjem z večjo odpornostjo na degradacijo toplotne zmogljivosti, tj. izgubo največje zmogljivosti zaradi pregrevanja. Elektromotorji so tudi bolje hlajeni. Ioniq 5 lahko pospeši od 0 do 100 km/h v samo 3,4 sekunde in doseže največjo hitrost 260 km/h. Za tiste, ki bi pogrešali zvok motorja, so dodali akustični sistem N e-shift, ki simulira 8-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DCT) vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem N in prestavljanje z nadzorom motornega navora, kar ustvarja občutek sunkovitosti pri menjavi prestav. Močnejši je tudi zavorni sistem, z vozilom pa se lahko prepustite tudi driftanju.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5

Hyundaieva oznaka „N“ pomeni Namjang, Hyundaijev globalni center za raziskovanje in razvoj v Južni Koreji, kjer je tudi vzniknila zamisel, in Nürburgring, kjer je Hyundaijev evropski testni center ter v katerem je bila družina N dodatno razvita in preizkušena. Temelj črke N je tesna povezava med Namjangom in Nürburgringom. Logotip „N“ obenem simbolizira šikano in pooseblja agilno vozilo, ki ga je zabavno voziti ter predstavlja vrhunsko doživetje vožnje na ovinkasti cesti.

Vozilo je od klasičnega drugačno že na prvi pogled. Aerodinamični paket zagotavlja večjo tlačno silo, dopolnjujejo pa ga posebna 21-palčna platišča, obuta v pnevmatike Pirelli P-Zero s profilom 275/35 R21 in oranžnimi kontrastnimi elementi. Drugačna je sprednja maska, v zadnji spojler je vgrajena trikotna zavorna luč HMSL. Ekskluzivna črna prevleka odbijača N z grafičnim motivom šahovnice prevladuje nad pokrovom prtljažnega prostora. Ioniq 5 N ima dodatno ojačano karoserijo in ojačano pritrditev motorja, baterije in osi.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Ioniq 5

Spremembam ni ušla niti notranjost. Na novo je zasnovan volan N, ki je okrašen z značilnim logotipom N, ki ga obdajajo gumbi N, ki se uporabljajo za nastavitev želenega načina vožnje. Dodan je Gumb N Grin Boost, ki omogoča takojšen dostop za maksimalno pospeševanje. Sedeži N imajo ojačana stranska vodila, trdno podpirajo zgornji in spodnji del telesa, tako da voznik ohranja stabilen položaj. Školjkasti sedeži N so nameščeni okoli 20 mm nižje kot pri osnovni različici.

Dirkalnik za 77 tisočakov!

Osnovni Ioniq 5 z manjšo baterijo in pogonom na zadnji kolesi stane 46.940 evrov, z večjo baterijo je cena 51.340 evrov, s pogonom na vsa štiri kolesa in večjo baterijo pa je cena 55.140 evrov. Zelo zanimiva je cena za športno različico ionoq 5 N, še posebej zaradi moči in številnih delov, ki so prirejeni za res športne lastnosti vozila. Cena za "dirkalnik" je 76.660 evrov.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 10:44 9. September 2024.

    Zanimivo, da avtor v članku natrosi malo morje referenc tega modela, le razkritju o realnem dosegu z enim polnjenem se …

  • 08:41 9. September 2024.

    Ceno na pol pa kupim!

  • 08:35 9. September 2024.

    In bomo dirkali po avtocesti 50km/h

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.