Opogumljen z uspehom tucsona Hyundai udriha po železu, kot za stavo. Tako je model kona naslednji vroč model v salonih korejskega proizvajalca, ki mu je uspelo v dobrem desetletju povsem preobrniti svoje pozicije in je od časov izdelave poceni in enostavnih avtov do danes pririnil do mesta, ko lahko po oblikovanju, kakovosti, voznih lastnostih in tudi ščepcu prestiža zlahka pogleda v oči nekdaj precej bolj eminentnim znamkam.
Novi mali križanec izzivalne podobe in preverjene vsebine v Sloveniji starta s promocijsko ceno tik pod 15 tisočaki.
Kona bo bržkone naslednji dokaz o upravičenosti tega statusa, saj lahko ponuja več vsebine od večine suvov in malih križancev. Moderne motorje in 4x4 pogon. Na daleč opazen videz in uporabnost ter modernost.
Novinka, ki v dolžino meri 4,16 metra, glede oblike piha na dušo izzivalnosti in robustnosti, ki jo poudarjajo ozka in ločena svetila, naostren nos z visokim motornim pokrovom, pa stranske linije, "4x4" dodatki ter kontrast velikih koles in občutka nizke strehe. Ta je lahko tudi drugačne barve od karoserije.
Notranjost je zmes prečiščene uporabnosti, prvi vtisi je pokazal, da bi se morale štiri osebe v avtu počutiti prav dobro. Prtljažnika za fiksno drugo vrsto je med 361 in 1.143 litri, naslonjala se v ravno dno poveznejo v razmerju 1:2. Na voljo so številni asistenčni sistemi, ob pomoči katerih sta voznik ali voznica kone na cesti lahko prepričana, da bo avto preprečil tudi kakšno njuno napako: samodejno zaviranje s prepoznavo pešcev, asistenti za držanje voznega pasu, za prečni promet na parkiriščih, za mrtve kote, za menjavo dolgih in kratkih snopov polnih LED žarometov …
Za več udobja pa znajo poleg večbarvne notranjosti in kvalitetnejših oblog poskrbeti še ogrevanje volana, HUD zaslon, kakovostni audio sistem, infozabavni sistem, ki je polno povezljiv z mobilnimi napravami, brezžično polnjenje telefona, velika sončna streha …
Opremskih paketov je skupaj štiri, stopnice med njimi so visoke med 1.500 in 2.000 evri, kar dolg pa je tudi seznam različnih paketnih opcij. Čeprav je že druga oprema v vrsti (style) kar bogata, je potrebno za samodejno zaviranje AEB doplačati ali pa poseči po tretji opremi style. Vstopna cena brez popusta, ki v višini 2.000 evrov velja za vse različice, se za kono z litrskim motorjem trend opremo prične pri 16.990 evrih. Močnejši motor (serijski 4x4 in avtomatizran menjalnik) je dražji za vsaj 5.500 evrov.
Gledano širše so konkurenti kone renault captur, opel crossland X, opel mokka, suzuki vitara, kia stonic, VW T-roc, citroën C3 aircross, seat arona, mazda CX-3 … Uvoznik pričakuje, da bo med to pisano druščino že prihodnje leto spustil okoli 500 novih kon.
andrej.leban@zurnal24.si