“Špara se pri denarju, ampak hudirja, saj ljudje za opravljanje izpita plačajo!”, je jezen župan občine Lukovica Matej Kotnik, ki se je poleg županov Mengša, Kamnika, Trzina in Domžal podpisal pod odprto pismo, naslovljeno na agencijo za varnost prometa (AVP) in direktorat za promet na ministrstvu za infrastrukturo.
V pismu župani in predstavniki lokalnih šol voženj opozarjajo, da se je zaradi septembrske reorganizacije izpitnega centra Domžale, ki je postal le še izpostava ljubljanskega, čakalna doba za opravljanje praktičnega izpita vožnje podvojila in znaša že 38 dni, kar je prek predpisane še dopustne meje 30 dni.
-
PREBERITE ŠE: Kandidati na glavno vožnjo tudi 70 kilometrov daleč
Kotnik opozarja, da je že en mesec čakanja nesprejemljivo za kandidata, saj ta najprej odvozi predpisane ure, nato pa mora še ves ta čas čakati, da lahko znanje tudi dokaže. “Kandidati so zato še pod dodatnim stresom, zaradi takšne časovne luknje pa so nujno potrebne dodatne ure vožnje, kar pomeni dodatne stroške zanje ali za njihove starše.”
Podpisniki od države zato zahtevajo povrnitev v prejšnje stanje, to je samostojen izpitni center v Domžalah. “Stanje tukaj je drugačno kot nekje drugje po Sloveniji, na območju Domžal vendarle živi 50.000 ljudi, pa so nas vseeno kar pod Ljubljano vrgli,” dodaja župan Lukovice.
Skrbijo jih "abstraktna" vprašanja
“Odprt, pregleden in učinkovit način pristopa k posameznim fazam usposabljanja mora biti poslanstvo tako za šole vožnje kot na drugi strani za upravne organe, brez izgovorov kateregakoli izmed deležnikov,” je zapisano v odprtem pismu, v katerem je veliko pikrih namenjenega tudi novemu elektronskemu preverjanju znanja. To bo po prepričanju podpisnikov dodatno podaljšalo čakalne vrste, hkrati pa se bojijo precejšnjega upada uspešnosti kandidatov, tudi zaradi očitkov, da šole voženj pri pripravi “v večjem deležu nerazumljivih in precej abstraktnih” vprašanj niso smele sodelovati.
Na daljše čakanja vplivala tudi obsodba sodelavke
Igor Velov, v. d. direktorja AVP, nam je pojasnil, da sta k zagati v Domžalah vplivala dva bistvena vzroka. Po njegovem je nastal je velik naval kandidatov, ki so se želeli izogniti e-testiranju, kar sicer ni povezano s samo izpitno vožnjo.
Drugi razlog po navedbi Velova pa je bližnji zaključek motoristične sezone, ko je še veliko kandidatov želelo opraviti izpit v tej sezoni. Ker v Domžalah pričnejo z novo sistematizacijo dela šele ta teden, so se vsi dosedanji kandidati prijavili še po starem sistemu, opozarja Velov.
Vodja AVP pa navaja tudi tretji razlog in sicer nedavno obsodbo zaposlene na domžalskem izpitnem centru, ki je bila spoznana za krive ponarejanja listin v aferi z vozniškimi izpiti in potrdili. Ker so z zaposleno prekinili delovno razmerje, njeno delo opravlja član izpitnega centra, ki tako nima časa za ocenjevanje.
AVP bo za umiritev razmer v Domžalah odprl dodatne termine za opravljanje izpite, po potrebi bodo kandidati vozili tudi ob sobotah, obljublja Velov, takšna zagotovila je dal tudi ministrstvu za infrastrukturo.
Ne vem koik tm stane delanje izpita, se pa sigurno mal drugač obnašajo na cesti. Pr ns se vozmo 150 …
Človek je verjetno prvič vozil vozilo, ki nima nekih normalnih pomagal, npr. avtomatskega menjalnika. Poleg tega najbrž ni bil navajen …
Državni organi še tam ne znajo vzeti denarja, kjer bi jim ga ljudje radi dali.