Hrvaški Elon Musk, kakor imenujejo Mateja Rimca, lastnik podjetja Rimac Automobili, je pretekli konec tedna v Zagrebu predstavil novo električno kolo. Kolesar je na kolesu povezan z internetom, na kolesu je vgrajena kamera, merilec srčnega utripa ... Cena? Med 6.500 in 7.500 evri.
Tri leta po predstavitvi zadnjega električnega kolesa in skoraj šest let po predstavitvi prvega, s katerim so navdušili svet, je Mate Rimac z ekipo iz Greyp Bikes predstavil novo električno kolo Greyp G6. Bistvo kolesa je elektrificiran pogon in kopica senzorjev ter tehnologij.
Rimac je na edinstven način spojil kolesarske in digitalne komponente, hkrati pa so razvili mobilno aplikacijo, ki prinaša novo uporabniško izkušnjo. Na predstavitvi so razkrili, da je bilo v projekt električnega kolesa, katerega masa ne presega 25 kilogramov, vložili okoli šest milijonov evrov.
Razvijalci niso želeli izdelati še enega električnega kolesa, ampak edinstven proizvod za katerega so potrebovali štiri leta. "Verjamem, da bo kolo prelomnica za kolesarsko industrijo," pravi Mate Rimac. G6 na osnovi informacij, ki jih prejema iz številnih senzorjev vgrajenih na kolo, sodeluje pri prinašanju odločitev, ki vplivajo na obnašanje kolesa, s tem pa na samo vožnjo kolesa. V nekaterih primerih lahko kolo samo sprejme odločitev. Glede na srčni utrip kolesarja prilagaja moč elektromotorja kolesa. Lahko poveča ali zmanjša napor kolesarja pri poganjanju. G-senzor prepozna nevarne situacije in lahko pokliče tudi na pomoč.
Kolesar ima po končanem kolesarjenju natančen vpogled v karakteristike svoje vožnje. Kolo ne vozi samo, ampak elektromotor pomaga zgolj takrat, ko kolesar vrti pedale. Vgrajena kamera neprestano snema vsako situacijo, kolesar pa lahko fotografije ali videoposnetke na društvenem omrežju deli že kar med vožnjo kolesa. V živo.
Največja hitrost, ki jo doseže kolo, je omejena na 45 km/h. Vsako kolo greyp G6 ima vgrajeno eSIM kartico in s tem brezplačno in neomejeno uporabo interneta do leta 2022. Rimac je še razkril, da si levji delež prodaje obetajo na trgu nemškega govornega področja, torej Avstrije, Švice in Nemčiji.
Odvisno kakšno kolo. 50+ sploh ni nek strošek za servis. Enduro/DH kolesa pridejo servisi dražje, kot za avto. Še gume …
To pa še nisem slišal,da ima kolo omejeno zgornjo hitrost-a ni odvisno od hitrosti poganjanja pedalov,da ne govorimo o dolgih …
super kolo imam jaz, reavno obrnil 100.000 prevoženih (v. precej letih sicer) s stroškom vzdrzevanja 600 evrov z vsemi gumami, …