Hrvati imajo nov najhitrejši avto na svetu

Foto: Rimac Rimac nevera R Foto: Rimac Nevera R Foto: Rimac Nevera R Foto: Rimac Nevera R Foto: Rimac Nevera R Foto: Rimac Nevera R Foto: Rimac Nevera R Foto: Rimac Rimac nevera R Foto: Rimac Rimac nevera R Foto: Rimac Rimac nevera R Foto: Rimac Rimac nevera R Foto: Rimac Rimac nevera R Foto: Rimac Rimac nevera R Foto: Rimac Rimac nevera R
Rimac nevera R lahko pospeši od 0 do 100 km/h, preden vi preberete ta stavek.
Oglej si celoten članek

Hrvaški izdelovalec hitrih električnih avtomobilov Rimac je pokazal novo stvaritev za podiranje rekordov. Ime ji je nevera R, v podjetju jo opisujejo za lažjo, hitrejšo in bolj osredinjeno različico klasične nevere. 

Več fotografij v zgornji fotogaleriji.

V tehničnem smislu to pomeni, da ima nevera R med drugim posodobljeno baterijo, zavore in vzmetenje, večja je tudi moč. Prilagodili so delovanje volana, da se avto še hitreje odziva, namestili so mu lepljive pnevmatike Michelin Cup 2 Pilot Sport velikosti 20 palcev spredaj in 21 palcev zadaj.

Foto: Rimac Rimac nevera R

Baterija ima po uradno predstavljenih podatkih 108 kWh, kar je celo nekoliko manj od klasične nevere, a gre morda za neto vrednost. O dosegu z enim polnjenjem dirkaške nevere R ne govorijo, niti ni ta podatek v primerjavi z bolj udobno in 'potovalno' klasično nevero posebej pomembno. Precej bolj pomembna je skupna moč, ki je povečana s 1.408 na kar 1.550 kW (2.107 KM). V tem pogledu gre za enega najmočnejših serijskih avtomobilov na svetu, pred njo je le koenigsegg gemera.

Podatki o zmogljivostih so impresivni. Sicer ne takoj po startu, saj od 0 do 100 km/h nevera R pospeši v 1,81 sekunde, kar je enako kot standardna nevera. Nato pa stopi v ospredje večja moč in nižja masa. Do 200 km/h mine samo 4,38 sekunde, ko večina športnih avtov pospeši 'šele' do prvih sto. Klasična nevera potrebuje 4,42 sekunde. 

Po 8,66 sekunde je nevera R že pri neverjetnih 300 km/h, klasična nevera potrebuje 9,22 sekunde. Največja hitrost je pri obeh različicah nevere 412 km/h. 

Svetovni rekord nevera R poseka pri vožnji na četrt milje (400 metrov), za kar potrebuje 8,23 sekunde oziroma dve stotinki hitreje od dosedanjega dosežka.

V neveri R so uporabili naslednjo generacijo prenašanja štirikolesnega navora, ki omogoča natančnejše krmiljenje pri delovanju štirih elektromotorjev. Novost so tudi posebne karbonsko-keramične zavore s posebnim silikonskim slojem za še izboljšano delovanje. 

V primerjavi s klasično 'GT' nevero ima novinka tudi nekaj oblikovnih posebnosti za še izboljšano delovanje aerodinamike. Veliko fiksno zadnje krilce in večji novi difuzor sta del aerodinamičnega paketa, ki povečuje potisk k tlom za 15 odstotkov. Posledično je zmanjšano podkrmarjenje in izboljšan bočni oprijem, zato je avto po navedbah Rimca za 3,8 sekunde hitrejši na krog na italijanskem dirkališču Nardo Handling Track. Z nevero R bodo zelo verjetno napadli tudi lastni rekord na Nürburgringu, ki si ga kot najhitrejši električni avto na svetu lasti prav standardna nevera. 

Nevera R bo redek avto, izdelali jih bodo le 40. Cena bo verjetno od dva milijona evrov navzgor. 

Foto: Rimac Rimac nevera R

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 17:19 19. Avgust 2024.

    kje pa se bo vozil?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.