Hrvaška ima električnega

Foto: Žurnal24 Podjetje Dok-Ing, ki se je v svetu uveljavilo kot proizvajalec robotskih vozil z Foto: Žurnal24 xd doking Foto: Žurnal24 xd doking Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 xd doking
Hrvaška družba Dok-Ing bo v Ženevi predstavila mali mestni električni avtomobil XD. Pred predstavitvijo smo se pogovarjali z Igorjem Jurićem, oblikovalcem pri podjetju Dok-Ing.
Oglej si celoten članek

Zakaj je vaš model električnega vozila XD poseben?
Posebnost in prednost XD-ja je, da ta elektromobil po dolžini pripada A razredu vozil, kljub temu je širok kot vozila D segmenta (passat), vozne sposobnosti pa lahko primerjamo s športnimi vozili. Druga prednost je inovativna razporeditev sedežev, saj gre za trosed. Voznik je na sredini, malo za njem na bokih pa je prostor za sopotnika, ki lahko uživata v velikem udobju.

So zanimanje za sodelovanje ponudila že kakšni proizvajalci avtomobilov?
Kontaktov je bilo ogromno, o imenih pa trenutno ne moremo govoriti. Nudijo nam pomoč pri izdelavi obese, stekla, elektronike, baterij in podobno. Za sedaj smo vse naredili sami, brez pomoči, kar pa ne pomeni, da v koliko avtomobil začnemo izdelovati serijsko, sodelovanja ne sprejmemo.

Kakšna je verjetnost, da XD vidimo kot serijski model?
Realizacija serijske proizvodnje je odvisna od volje vlagateljev, tako zasebnih kot vlade Republike Hrvaške. V kolikor pride do proizvodnje bo cena XD-ja nekje med 25 in 30 tisoč evri, odvisno od opreme.

Foto: Žurnal24



Koliko vas je stal projekt?
Ta podatek je še skrivnost.

Koliko ljudi je sodelovalo pri projektu koncepta XD?
Na prototipu okoli 20 ljudi v časovnem obdobju sedmih mesecev.

Katere tehnološke plati avtomobila bi izpostavili?
XD ima čvrsto športno šasijo, prilagodljivo kabino in zračne blazine, ki voznika in potnike obkrožajo v radiju 360 stopinj. Izpostavil bi še elektronske sisteme, ki so zadolženi z vse vrste stabilnosti vozila, varnost in zaustavljanje vozila. v notranjosti smo dodali inovativni touchscreen interface sistem z upravljanjem vozila. To pomeni, da v avtomobilu ne boste našli stikal, pač pa se vse od upravljanja z avtoradiem, klimo, gretje sedežev, stekel, pomikanja stekel, itd, upravlja na zaslonih na dotik. Posebnost je tudi vertikalno odpiranje vrat in obračanje sedežev na stran na katero se odpirajo vrata. veliko zanimanje, ki bi lahko avtomobil pripeljali do serijske proizvodnje in prodaje.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 20:19 3. Maj 2012.

    Od kdaj pa so Hrvati postali izdelovalci Avtomobilov!?? Tam pišejo o nekem prestižnem, ki jih naj bi izdelali 88, tu …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.