Hočemo nazaj staro ročno zavoro!

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
V Nemčiji je te dni aktualna peticija proti elektronski ročni zavori. Pripomoček je namreč pri ljudeh precej manj priljubljen, kot to menijo proizvajalci.
Oglej si celoten članek

Novinar Auto Bilda Andreas May je prvopodpisani pod peticijo, ki Nemce poziva, naj s podpisom od nemškega združnja avtomobilskih proizvajalcev (VDA) zahtevajo vrnitev klasične ročne zavore v avtomobile. Kot trdijo zagovorniki peticije, je namreč električna ročna zavora precej manj prijazna do voznika.

Peticijo, ki jo lahko privrženci podpišejo do aprila, je doslej elektronsko podpisalo nekaj več kot 3.600 ljudi in je s tem že dosegla minimalni prag uspešnosti. Kaj bodo na to rekli proizvajalci in koliko jo bodo upoštevali, pa je povsem drugo vprašanje.

Zakaj je nočejo

Kot primer, v katerem se klasična ročna zavora z ročko bolje obnese, zagovorniki navajajo premikanje z majhnimi hitrostmi v ozkih prostorih, kot so parkirne hiše, kjer z blago zategnjeno ročno zavoro lahko voznik preprosto nadzoruje hitrost avtomobila, ne da bi pri tem moral nenehno stiskati sklopko in jo s tem pretirano obremenjevati.

Kot drug primer prednosti ročne zavore May in preostali navajajo izpraznitev akumulatorja, saj zategnjena električna zavora takrat ne bo želela popustiti, tako da je premikanje avtomobila nemogoče. Tu je tudi tretji dejavnik, za katerega so krivi proizvajalci sami, saj niso poenotili principa, kako deluje ročna zavora. Tako pri različnih modelih pritisk na tipko navzdol zavoro sproži, pri drugih pa jo sprosti; tu so še različni zamiki delovanja, ki spravljajo voznike v obup, tipko pa različni proizvajalci umeščajo v različne predele notranjosti in jo novega avta nevajen voznik lahko težko najde. 

Niso zgolj minusi

A tudi zagovorniki elektronske ročne zavore imajo svoje adute. Proizvajalci opozarjajo, da ta sistem v primerjavi s klasično zavoro precej prihrani na masi avtomobila, saj je precej manj sestavnih delov, tudi okvar je malo. Dodaten adut je, da tipka potrebuje zelo malo prostora, tako da je prostor med sedežema izkoriščen za druge potrebe. Veliko izvedb elektronske zavore pozna tudi sistem samodejnega delovanja: avtomobil zavoro samodejno aktivira, ko voznik ugasne motor, zavora pa se samodejno sprosti, ko voznik želi speljati. Sistem pomoči speljevanja v klanec sicer nima neposredne povezave s tipom zavore, saj ga poznajo tudi avtomobili s klasično ročno zavoro. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 12

  • 23:44 1. Oktober 2014.

    če še kljub temu, da se vsaki dan voziš čez isti klanec, vedno rabiš ročno za speljevanje v klanec, potem …

  • 18:24 10. Marec 2014.

    Da na VW kaj crkne pa skoraj ne moreš verjet, vsaj po pisanju na takšnih straneh.

  • 18:23 10. Marec 2014.

    Meni je prav vredu. Bolj problem je, ko se vsedeš v drug avto, pa pozabiš odtegnit ročno ali jo pritegnit. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.