Na Žurnalu smo avgusta, septembra in oktobra večkrat naslovili vprašanja na Google, zakaj je Slovenija ena redkih držav v EU, ki je storitev Google Traffic ne prepoznava. Niti pri Googlu niti pri hčerinski družbi Waze niso odgovorili, kar pa ni veliko presenečenje, saj Googlova PR-služba informacije javnosti dozira le, ko to sama želi.
Za izrazito tranzitno državo, kot je Slovenija, je bilo vseeno malodane neverjetno, da se za tuje voznike informacije o gostoti prometa končajo na Karavankah, Fernetičih ali Šentilju, znova pa pričnejo na Obrežju in Gruškovju. Marsikdo, ki bi bil podkovan s temi informacijami, bi se gotovo uspel izogniti najhujši poletni gneči ali pa zastojem zaradi prometne nesreče. Podobne "terre incognite" so v Evropi denimo Bosna in Hercegovina, Kosovo, Makedonija, Črna gora, Albanija, Estonija, Latvija, Litva in Andora, medtem ko ima Hravška že dlje časa ustrezno obarvane glavne prometnice.
Zelena pomeni normalni promet, oranžna počasnejšega, rdeča in rjavo rdeča sta barvi zastojev in možnosti daljšega čakanja.
Za zdaj so pokriti vsi avtocestni kraki, pa tudi druge najbolj obremenjene ceste, kot denimo Ljubljana - Trzin - Mengeš - Brnik - Kranj, Izola - Portorož, Arja vas - Velenje - Slovenj Gradec ...
Pokrit je tudi promet v vpadnicah v večja mesta, denimo v Ljubljani, Mariboru, Celju in Kranju, medtem ko je kar nekaj odsekov, ko so ceste obarvane le na nekaj kilometrih.
Do boljših obvestil celo s "prisluškovanjem" policijskih frekvenc
Manj renomirana Microsoftova storitev Bing maps Slovenijo pozna že kar nekaj časa, poleg tega je temeljitejša pri informiranju z raznimi ovirami in deli na cestah. Zakaj takšna razlika?
Pri družbi Here, ki je zaslovela z natančnostjo še pod Nokio, se nato razvijala v okviru Microsofta, pred kratkim pa pristala v rokah konzorcija avtomobilskih proizvajalcev BMW, Mercedes-Benz in Audi, so nekaj skrivnosti delili z Žurnalom24.
"Ne moremo vam natančno razkriti virov, s pomočjo katerih določamo gostoto prometa po Sloveniji, vendar v splošnem velja, da vse informacije pridobivamo iz 'live data' virov," je pojasnil predstavnik podjetja Here James Etheridge.
Ena od storitev na podlagi tako hitrega osveževanja podatkov, ki jih Here zagotavlja svojim uporabnikom, je tudi opozorilo na nastajajoče zastoje, denimo v primeru prometne nesreče. Po podatkih revije Monitor pri pridobivanju podatkov o prometu Here pogodbeno sodeluje tudi s Prometno-informacijskim centrom.
Slovenske pristojne službe po naših informacijah šele usklajujejo način, da bi poenoteno nudile možnost "live" spremljanja prometa pri nas in uporabo teh podatkov nudile za domače in tuje aplikacije. Trenutno sicer obstaja nekaj domačih aplikacij za spremljanje prometa po državi, ki pa se zanašajo zgolj na splošne podatke PIC-a.
andrej.leban@zurnal24.si
Ni sam kriv, če je zbolel na možganih. Medicina pa na tem področju še precej tava na po gozdu. Janšitis …
A brez politike pa ne gre?<br />Če bi se o Tom in Jerryju pogovarjali, bi nekateri politiko vmešavali zraven. Beda.
Ja se sprašujete,zakaj nas je google šele zdaj uvrstil med evropejce,še čudno,da nas je!!!! saj veste da RDEČKARJEV nikjer v …