"Več kot očitno je, da danes veljajo neskladja med ugodnostmi, ki jih imajo vozila na dizelski pogon na eni strani in stopnjo onesnaževanja, ki ga z emisijami ustvarjajo na drugi strani," je novinarjem dejala francoska ministrica za okolje Segolene Royal.
Spremembe bodo postopne. Že leta 2016 se bodo dvignile trošarnine na dizelsko gorivo, medtem, ko bodo trošarine na bencin znižali. V Franciji želijo v naslednjih sedmih letih izenačiti ceno bencina in dizla.
Dizel občutno cenejši od bencina
Trenutno je potrebno v Franciji za liter dizelskega goriva odšteti 15 centov manj kot za liter bencina, je poudarila Royalova. Poteza francoske vlade bi lahko k podobnemu razmišljanju vzpodbudila tudi druge evropske države, kar bi lahko dokončno povzročilo konec prevlade dizelskega pogona v Evropi.
Danes na štirih od petih največjih evropskih avtomobilskih trgov veljajo olajšave za dizelsko gorivo, s čimer so bistveno pripomogli, da so vozila na dizelski pogon v Evropi v prevladi.
Evropski vozniki po dizlih povprašujejo tako zaradi nižje porabe goriva, kot nižjih cen dizelskega goriva v primerjavi z bencinom. Okoli 68 odstotkov osebnih vozil in lahkih gospodarskih vozil v Franciji po podatkih francoskega združenja avtomobilistov CCFA poganja dizel.
Dizli kmalu v manjšini
Vpliv na zdravje ljudi in onesnaževanje okolja zaradi izločanja škodljivih emisij v ozračje pri dizelskih avtomobilih je že pred Volkswagnovo afero prirejanja izpusta realnih emsiji v okolje načel priljubljenost dizlov. Padec prodaje dizlov beležijo predvsem v večjih mestih, kot je Pariz, kjer so zaradi onesnaženosti že uvedli omejitve vožnje z avtomobili, krivdo za smog pa zvalili na avtomobile z dizelskimi motorji.
Analitiki po Volkswagnovi aferi predvidevajo zaton dizelskih motorjev tudi v Evropi. Pri LMC Automotive tako napovedujejo, da bi lahko odstotek vozil z dizelskimi motorji, ki je bil leta 2014 53-odstoten, do leta 2022 padel na vsega 35 odstotkov.