BMW Z4 je sanjski avto, o tem ni dvoma. Gre za športni avto z dvema sedežema in lahko platneno streho, ki z obliko, v našem primeru pa tudi z mat sivo barvo, naredi močan vtis že na prvi pogled. Hkrati je za razliko od razkošnih športnih avtomobilov, kot je bentley continental, cenovno razmeroma dostopen, čeprav ni poceni. Še vedno sodi v prestižno skupino vozil, ki si jih lahko privoščijo premožni, ni pa treba pa biti ultra bogataš, da bi ga zapeljal v svojo garažo. Sanje so lahko realne tudi za številne Slovence.
Aktualna generacija Z4 še naprej ostaja zvesta tistemu, kar je pred skoraj 30 leti začel model Z3. Palec gor, da ni podlegla trendom in ostaja zvesta klasiki. To pomeni, da ima dolg sprednji pokrov, pod katerim je v našem primeru rjovel šestvaljni motor. Ima zelo kratek zadnji del, v kabini dva sedeža ima tudi samodejno zložljivo mehko streho, ki ne posega v prtljažni del. Z njim smo lahko brez težav ob tedenskem nakupu živil za štiričlansko družino vse pripeljali domov iz trgovine.
Zelo opazen
Z4 je pred kratkim doživel spremembe, sicer oblikovno ne velikih, a se vseeno opazijo. Sesalne odprtine na sprednji strani in ledvička rešetke hladilnika so dobili novo obliko, ki vizualno razširi avtomobil. Na izbiro so vpadljive luči M Shadow Line s temno osnovo, ki so kombinirane s prilagodljivimi LED žarometi. 18-palčna platišča so standardna, na voljo pa so tudi 19-palčna, ki jih je imel testni avtomobil. Paleto karoserijskih barv so razširile še vijolična, modra in mat siva, kot v našem primeru.
Sicer še vedno klasično BMW-jevo ureditev notranjosti so osvežili z bolj prečiščenimi linijami. Še največjo novost prinaša platnena zložljiva streha, ki se do hitrosti 50 kilometrov na uro lahko električno zloži v le desetih sekundah. Zato je strah, da boste mokri, odveč tudi, ko z odprto streho uživate v oblačnem vremenu tik pred nevihto.
V notranjosti je na izbiro usnjeno oblazinjenje različnih barvah: črni, beli, rjavi, naša – rdeča – je kar »kričala«. Različica M40i je prav tako kot sDrive30i serijsko opremljena z električno nastavljivimi športnimi sedeži s podaljšanim sedalnim delom, oblazinjenimi v kombinaciji usnja in alkantare. Športno vzdušje povečujejo M usnjen volan in M stopalke.
V kabini sicer prevladujeta dva 10,25-palčna zaslona sistema BMW Live Cockpit Professional. Asistenčni sistemi vključujejo opozorilo o čelnem trku z avtonomnim zaviranjem, ohranjanje voznega pasu in zaznavanje prometnih znakov. Za doplačilo lahko avto nadgradite s prilagodljivim tempomatom s funkcijo polnega zaviranja in ponovnega zagona, sistemom za opozarjanje na prečni promet, parkirnim asistentom in še čim.
BMW Z4 je tudi po osvežitvi ohranil predvsem udobno GT-jevsko vozno dinamiko, ki jo izdatno podpira tudi motorizacija. Na izbiro sta sicer dva 2-litrska turbobencinska štirivaljnika z močmi 145 ali 190 kilovatov, ter 250-kilovatni 3-litrski turbobencinski šestvaljnik v različici M40i.
Kar zadeva različico M40i, ki smo jo preizkušali, to pomeni, da za pogon skrbi šestvaljni prisilno polnjeni bencinski motor. To je tisti motor, ki ga že dalj časa poznamo v BMW ponudbi in je eden najbolj zabavnih agregatov v BMW vozilih današnjega časa.
Uživaje v vožnji, pa naj bo počasna ali hitra
Avto smo preizkušali v idealnem času za kabriolete. V mesecu maju. Zunanja temperatura okoli 23 stopinj Celzija je kar vabila, da smo za 10 sekund stisnili gumb nameščen ob parkirni zavori, s katerim se je platnena streha za sedeža skrila v hipu in smo lahko uživali v vetru v laseh. Šestvaljnik ob pritisku na zagon motorja lepo in glasno zaropota, kar bolj kot sosede navdušuje mimoidoče. Že prvi metri za volanom Z4 so nakazali, da to ni avto za običajne ljudi – po eni strani vzbuja preveč pozornosti, po našem mnenju sicer pozitivne, saj smo videli tudi dvignjene palce, hkrati pa ne spada med najbolj udobne avtomobile. Že vstop v vozilo, ki je zelo nizko, je težaven, še bolj mučen zna biti za tiste s slabimi kolki, sploh, ko ga parkiramo ob bok drugih vozil na parkirišču.
Z4 je res zelo nizek avtomobil in razmeroma utesnjen, kljub temu pa ima voznik izza volana občutek, da je prednji pokrov precej daljši od katerega koli običajnega SUV-ja. To daje vtis, da pravzaprav ne gre za majhno vozilo. Seveda je položaj sedenja zelo nizek, a so zato občutki za volanom toliko boljši. Pri tem avtomobilu gre v prvi vrsti za zmogljivosti in dobro vodljivost.
Pogon na zadnji kolesi deluje preko športnega samodejnega menjalnika steptronic sport, pod prednjim pokrovom pa vrstni šestvaljnik s prostornino treh litrov, in največjo močjo 250 kW (340 KM), zagotavlja nasmešek na obrazu.
Za avto takšnih proporcev in s pogonom na zadnji kolesi je dovolj, da uživate v vsaki vožnji, ne glede na način vožnje. Prav zato je smiseln tudi režim vožnje Eco Pro, ki sicer omeji določene sposobnosti vozila v korist manjše porabe goriva in zmanjša tudi dinamiko vozila, a je vožnja brez strehe še vedno čisti užitek. Povprečna poraba na testu je bila dobrih deset litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Seveda športni način vožnje, ki ga zaznamujejo rdeči poudarki v grafičnem okolju armaturne plošče in infotainmenta, popestri občutke v vožnji v vseh pogledih. Zvočno, po trdoti podvozja, po občutljivosti stopalke za plin in nasploh po niansah v krmiljenju.
Splošna togost krmiljenja in vzmetenja je ravno pravšnja, kot mora biti za športni roadster. Voznik ima vseskozi popoln občutek nad uravnoteženostjo vozila, zato je tak avto kot nalašč za vikend pobeg na zavito gorsko cesto.
Razveseli namreč dejstvo, da je kljub pogonu na zadnji kolesni par zelo dobro vodljiv avtomobil. V normalnih okoliščinah se Z4 M40i pelje, kot bi poganjal obe osi, in tudi pri močnem pospeševanju v ovinek ne opazite nobenih odstopanj zadka od predvidene smeri vožnje. Če pa zadek že odnese, je občutek na volanu tako dober, da ga v hipu spet ujamete. Pospešek od nič do 100 km/h je 4,5 sekunde, kar ob športnem zvoku motorja in izpuha še dodatno začini doživetje. Z4 M40i še vedno dobro prenaša umirjeno zmerno vožnjo. Če zložite streho, boste še vedno slišali aerodinamični hrup in vožnja ne bo popolnoma tiha, vseeno pa se boste brez težav pogovarjali s sopotnikom. Na avtocesti je avto manj zanimiv in tudi vožnja manj prijetna.
Z4 M40i predstavlja vrh ponudbe tega atraktivnega športnega avtomobila klasičnih oblik. Medtem ko je standardna različica BMW Z4 Roadster sDrive20i (145 kW z ročnim menjalnikom) naprodaj od 50.400 evrov, se različica M40i začne pri 68.500 evrih. Na račun veliko dodatne opreme je cena testnega avtomobila 83.652 evrov.
torej za primerjavo si oglejte enga roverja mg f, lepe linije zaobljene, ne pa tuki , kot bi eno pločevinko …
Za plehbejbarje z malim onetom!
avto za nekoga, ki je pod 180cm visine, da ima sploh lahko streho zaprto brez da jo raztrga z glavo …