Fordov potniški zvezdnik na testu

Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom
Ford tourneo custom je v svetu velikih potniških prevoznikov vedno bil zelo cenjen. Se je z novo generacijo kaj spremenilo, ali je še vedno dorasel ugledu prednikov?
Oglej si celoten članek

Ko govorimo o velikih potniških kombijih, nam ob drugih tekmecih zelo pogosto pride na misel tudi ford tourneo custom, ki je pravzaprav direktni naslednik starodobnega forda transita. Spomnimo se, da je ta ob prvem nastopu leta 1965 precej predrugačil dojemanje lahkih gospodarskih vozil, ki so bila do tedaj predvsem škatlasta in nerodna ter s slabimi voznimi lastnostmi.

Ford Tourneo Custom

Uspelo mu je celo tako dobro, da so z njim tudi dirkali in da je močno pripomogel tudi k mitu o "norosti belega kombija", torej voznikih, ki s svojim belim kombijem divje prehitijo prav vse, ki se upajo na cesti postaviti prednje. A šalo na stran in posvetimo se tokratnemu junaku testa.

V Fordovi zapleteni nomenklaturi lahkih gospodarskih vozil je ime transit že nekaj časa rezervirano za njihovega največjega prevoznika, "običajno velik kombi" pa se v tovorni furgonski različici imenuje transit custom, v potniški pa tourneo custom. Ford tourneo custom smo vozili na testu.

Ford Tourneo Custom

Do osem potnikov

Kot se za pravi potniški kombi spodobi, ima ford tourneo custom predvsem zelo oglato potniško kabino, v kateri je dovolj prostora za dva udobna prednja sedeža in dve vrsti prav tako solidno udobnih šestero sedežev za njima.

Te lahko tudi različno konfiguriramo in obračamo. Večina lastnikov jih bo verjetno imela v običajni "minibus kombinaciji", torej tako, da vsi potniki gledajo naprej, a razporeditev v testnem avtomobilu je pokazala, da je lahko tudi drugače.

Ford Tourneo Custom

V testnem tourneu customu je bila namreč klop v drugi vrsti obrnjena nazaj, torej so bili sedeži razporejeni v tako imenovan konfiguraciji "vis-a-vis", ki zadnji del avtomobila spremeni kar v prijetno dnevno sobo v kateri je lahko precej zabavno, če potniki komunicirajo med seboj. Če pa se po današnji šegi raje ukvarjajo s pametnimi telefoni, pa imajo na razpolago tudi nekaj vtičnic, tako da polnjenje elektronskih naprav ni problem.

Sedeže pa se lahko navsezadnje tudi odstrani iz kabine in potniški avtomobil začasno spremeni v suverenega prevoznika tovora, kar gotovo cenijo tudi tisti z aktivnim načinom življenja in obilico športnih pripomočkov. Žal je treba biti pri tem kar močan, saj tourneo custom še ni opremljen z ultralahkimi sedeži, kot nekateri športni terenci, a se splača, saj se solidnih osnovnih 672 litrov prtljažnika lahko na ta način poveča na več kot štiri kubike prostora. Če pa to še vedno ni dovolj, je ford tourneo custom na voljo še v 40 centimetrov daljši različici, vleče pa lahko tudi zavirano prikolico z največjo maso 2.500 kilogramov.

Ford Tourneo Custom

Digitalni kokpit

Ko gre za voznikov delovni prostor, je očitno, da so tudi kombiji že zdavnaj ujeli trend digitalizacije in da je kokpit z izjemo prgišča direktnih stikal popolnoma digitaliziran. Nobena skrivnost ni, da je ford toruneo custom nastal v sodelovanju s Volkswagnom in tudi ureditev voznikovega delovnega mesta, vključno z ročico menjalnika ob volanu, je v osnovi Volkswagnova. A pri Fordu so z lastno grafiko, predvsem pa z njihovim infozabavnim vmesnikom Sync4, ki se s telefoni povezuje tudi brezžično, dosegli, da imate nedvomno občutek, da sedite v fordu.

Ford tourneo custom je velik, dobrih pet metrov velik avto, zato vozniku med manevri prav pridejo tudi različni asistenčni sistemi, med njimi gotovo tudi skupek kamer, ki omogoča pogled na vse strani. Še vedno pa se za zelo uporaben pripomoček prikažeta deljeni vzvratni ogledali s širokokotnima spodnjima deloma, ki vam zagotavljata dober pregled nad tem, kam peljejo zadnja kolesa in kje so vogali avtomobila.

Ford Tourneo Custom

Glede na to, da se s takšnimi avtomobili velikokrat vozimo tudi na dolge razdalje, pa so dobrodošli tudi učinkoviti asistenčni sistemi, med drugim radarski tempomat in sistem za zadrževanje vozila na voznem pasu, ki lahko na avtocesti zelo razbremenita voznika.

Kleni dizel

Ford tourneo custom bo na voljo tudi s hibridnim in električnim pogonom, a tokrat je na test prišel z "dizelsko klasiko", ki je bila vse do zadnjih let v takšnih avtomobilih skoraj samoumevna pogonska izbira. 2-litrski turbodizelski štirivaljnik TDCi je v osnovni različici na voljo z močjo 100 kilovatov in v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, v testnem avtomobilu pa je razvijal moč 125 kilovatov in navor 390 njutonmetrov ter deloval v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Ford Tourneo Custom

Motorna izbira se je, za takšen avtomobil, izkazala za zelo ustrezno, saj moči ne zmanjka, pospeški so pričakovano solidni in tudi vzdrževanje hitrosti se za motor ne zdi nobena težava.  Je tudi dovolj tih, da v izolirani kabini ne povzroča preveč hrupa, predvsem pa ne moti zvočne kulise kakovostnega zvočnega sistema.

Fordovi kombiji so vedno sloveli tudi po dobrih voznih lastnostih in tudi v zadnji generaciji je tako. Motorne moči namreč ni le dovolj, ampak je tudi podvozje dovolj učinkovito, da jo lahko izkoristimo. Po eni strani zagotavlja udobno blaženje, po drugi pa tudi precej dinamične vozne lastnosti in dovolj povratnih informacij, ki bodo všeč predvsem vozniku.

Ford Tourneo Custom

Ford tourneo custom torej tudi v novi izvedbi ostaja soliden potniški kombi, ki se lahko suvereno spopada s tekmeci. Žal je podlegel tudi trendu povečevanja cen. V sicer odlično opremljeni izvedbi titanium bi bilo zanj namreč treba v osnovi odšteti 50.330 evrov, z nekaj dodatne opreme pa se je cena dvignila skoraj do 56.000 evrov. Osnovna različica pa stane najmanj 41.550 evrov. To ni malo, a treba je dodati, da za ta denar ford tourneo custom tudi veliko ponudi.

dezurni@styria-media.si

Ford Tourneo Custom

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 12:10 4. November 2024.

    Ooooo, pa še za marsikaj bo diesel najboljša ponudba. Saj res, ali polnit avto ali bojler menjat, to je dilema …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.