Eden najbolj racionalnih avtomobilov za študente in upokojence

Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+ Foto: Anže Petkovšek Ford ka+
Tudi za dobrih 10 tisočakov se danes dobi dovolj spodoben nov avtomobil.
Oglej si celoten članek

Kompaktne petvratne kombilimuzine danes z napredno opremo dosegajo ceno 20 tisoč evrov in več, zato je zdaj mesto racionalnih avtomobilov pripadlo modelom, ki so včasih sodili v najmanjši segment, danes pa so to že konkretni avtomobili za še vedno sprejemljivo ceno.

Ford ka+ je še pred desetletjem spadal v skupino mini mestnih avtomobilov, nagovarjal pa je predvsem žensko populacijo. "Ime mi je ka, ford ka," je ukrajinska igralka Olga Kurilenko izgovorila v filmu v britanskem tajnem agentu 007 z naslovom Quantum of Solace, kjer je igrala vlogo zapeljive lepotice Kamil. Pri Fordu so računali, da ga bodo kupovale ženske in temu nekoliko podredili celo obliko. Na semaforju si pač vedel, da je velika verjetnost, da boš za volanom ka-ja zagledal predstavnico nežnejšega spola.

Po Ljubljani Ford fiesta: Na slovenske ceste zapeljal najbolj napreden mali avto

Ka+ skoraj desetletje kasneje je povsem drugačen avtomobil. S skoraj istoimenskim predhodnikom ima le še bolj malo skupnega, veliko več pa s fiesto - prejšnjo. Nekakšna fiesta za varčne, torej.

Foto: Anže Petkovšek Ford ka+

Da so začeli v Sloveniji prodajati avto iz t. i. nizkocenovne baze, so jih prepričale razmere na trgu - 40 odstotkov vseh novih avtov B segmenta (dolžina okoli štirih metrov) se na slovenskem trgu proda v cenovnem razponu med 10 in 12 tisoč evri. To je praktično četrtino celotnega avtomobilskega trga pri nas.

Ford je pred kratkim v tem velikostnem razredu že ponudil novo generacijo fieste, a če je ta namenjena bolj zahtevnim strankam, ki so pripravljene za bolje opremljen avto plačati več, je ka+ odgovor za tiste, ki se ozirajo po avtih tipa dacia sandero ali suzuki baleno. Torej za kupce, kjer je cenovna racionalnost pri nakupu prioriteta. Tudi zato ka+ ni za tiste preveč izbirčne, ampak racionalne kupce, ki cenijo prostoren avtomobil in nizke stroške vzdrževanja.

Gigant se je vrnil Ford je nad Slovenijo navdušen, kaj sledi?

Navzven ne skriva veliko skupnih točk z dinamično fiesto. Že oblika razkriva, da so dali uporabnosti prednost pred športnostjo. Več podobnosti je znotraj, kjer je zadržal večje število stikal, manjši 4,2-palčni zaslon, ki se ga ne dotikamo, stekla pa so serijsko električno pomična le spredaj. Zadaj jih je bilo treba vrteti ročno. Čeprav Ford ponuja že tretjo generacijo svojega večopravilnega sistema Sync 3 je v ka+ na voljo še prva generacija. Z njo sicer ni nič narobe, vendar pa vozniku in potniku ponuja osnove funkcije, poleg avtoradia (pohvalno lovi tudi DAB – digitalni radio) še CD, bluetooth, 1x USB. Navigacijo pa mladi tako ali tako uporabljajo na telefonu.

Foto: Anže Petkovšek Ford ka+

Na žalost niti med dodatki za doplačilo ni kakšne napredne varnostne opreme. Tako so žarometi le halogenski, s katerimi ponoči v slabem vremenu nismo vozili tako samozavestno kot v primeru polnih led žarometov, s katerimi so danes po večini opremljeni tudi moderni avtomobili tipa ford fiesta. Tudi sistem za samodejno zaviranje v sili boste zaman iskali v tem vozilu, kar nakazuje, da gre pravzaprav za konkurenco nekaj let starim rabljenim vozilom, ki še niso imeli modernih asistenčnih sistemov.

Zato pa ka+ kljub kompaktnim dimenzijam, skupna dolžina je manjša od štirih metrov, ponuja razmeroma dovolj prostora za štiri potnike. To je delno zahvaljujoč višjemu, bolj pokončnemu sedečemu položaju, ki ga omogoča višja streha, zato tudi sedenje zadaj za višjerasle potnike ni prenaporno. Tudi na račun tega, da lahko potisnejo stopala pod prednji sedež, v primeru, da zadaj ne sedi nihče, pa je pod sedeži tudi prostor za shranjevanje. Zelo neudobno bo zgolj tistemu, ki bo izbral sredinski položaj na zadnji klopi. Tam sta tudi dve isofix točki za uporabo otroških sedežev. Dodatno uporabnost povečuje pet vrat.

Fordov mali SUV Ford EcoSport končno piha na dušo slovenskih voznikov

Klimatska naprava, kljub temu da je enopodročna, je za 190 evrov doplačila dobro opravljala svoje delo, namesto kamere za vzvratno vožnjo so v pomoč parkirna tipala zadaj (150 evrov). Druge zanimive funkcije vključujejo 21 različnih skladiščnih mest. Te vključujejo področja za steklenice in mesta za pametne telefone in druge malenkosti. 

Prtljažnik ima volumen 270 litrov, vključno s 13 litri v podu, kar je 25 litrov manj kot pri prejšnji fiesti. To pomeni, da ponuja enega največjih prtljažnikov v svojem razredu. Luknja je dovolj velika tudi za otroški voziček kompaktnih mer, zato pa je možno prtljažnik odpirati le s pomočjo vzvoda v potovalni kabini oziroma pritiska na stikalo na ključu za zagon motorja. Raje bi prijel za kljuko na zadku. V vsakem primeru pa si ob odpiranju umažemo roke, kar je danes pri novih vozilih že prava redkost.

Uvoznik ponuja le en tip motorja in opreme. Gre za 63 kilovatni 1,2-litrski atmosferski bencinski motor s petstopenjskim menjalnikom, katerega prva naloga je varčnost. 

Že ročica ročnega petstopenjskega menjalnika nakazuje, da ne gre za dinamičen avtomobil, kot je fiesta, pa čeprav bi tako krmilni mehanizem in podvozje zmogla obremenitve bolj zmogljivega motorja, kot je vgrajen pod sprednji pokrov. 

Foto: Anže Petkovšek Ford ka+

1,2-litrski atmosferski štirivaljnik je izpeljanka 1,25-litrskega štirivaljnika iz stare fieste, je pa prilagojen tako, da je bolj prožen. Motor je namenjen zelo umirjenim voznikom, kar izdajo že karakteristike, 169 km/h je največja hitrost, 13,3 sekunde je pospešek od 0 do 100 km/h. Škoda, da se niso odločili za trivaljni turbo ecoboost, ki ga najdemo v fiesti, ki pa bi verjetno za ka+ pomeni preveliko ceno. Atmosferski motor se vrti počasi, navora je le 112 Nm, pa še ta je dosegljiv šele pri 4.000 vrtljajih, kar se najbolj pozna pri pospeških. Avto se na dolgih avtocestnih klancih kar precej muči in je treba pogosto prestaviti celo v tretjo prestavo. Tudi zaradi tega na avtocesti poraba bencina ni tako majhna kot bi pričakovali in je tudi v mešanem ciklu z dobrimi šestimi litri in pol večja, kot smo jo namerili pri bistveno bolj zmogljivi novi fiesti z litrskim turbo motorjem s 74 kilovatov moči (100 KM). Je pa zato zelo stabilen avtomobil tudi pri 130 km/h in več. Avto je imel za doplačilo tudi tempomat (180 evrov), ki smo ga s pridom izkoriščali pri podeželski vožnji, na avtocesti, pa je predvsem na klancih njegova uporaba manj smiselna, saj bi si želeli več moči motorja in navora. Na podeželju se znajde odlično, tudi lega je zahvaljujoč utrjenemu podvozju in natančnemu krmiljenju dobra, hvalimo tudi zvočno zatesnjenost. Ka + je relativno udoben in eden od bolj prefinjenih malih avtomobilov, ko gre za vožnjo in rokovanje. 

Avto Fordovi delavci z nadčloveško močjo

Pod črto. Z dolžino 3,9 metra je ka + kompakten avtomobil, vendar še vedno nekoliko večji od običajnega mestnega avtomobila. Čeprav Ford prepleta črto med mestnim avtomobilom in superminiji, ponuja praktičnost slednjega s cenami prvega. Kako to? Pri Fordu s ka+ želijo nagovoriti tiste kupce, ki bi sicer razmišljali o nakupu rabljenega avta ob seveda nizkih stroških vzdrževanja.

Foto: Anže Petkovšek Ford ka+

Podatki o vozilu: (Ford ka+ 1.2 Ti VCT)
Motor: bencinski, štirivaljni, atmosferski, 1197 ccm
Najvišja moč: 63 kW (85 KM) pri 6.300 vrtljajih
Navor: 112 Nm pri 4.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.929 x 1.524 x 1.695, medosna razdalja 2.489
Največja hitrost: 169 km/h Pospešek: 13,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 270 – 849
Poraba na testu: 6,8 litra, 114 g CO2/km
Cena (v evrih): 11.900 € (osnovni)/ 12.400 (testni z dodatno opremo) / 11.250 € (testni s popustom)

Plusi: Cena, prostornost, praktičnost, podvozje in krmiljenje;

Minusi: Anemičen motor, nejasna oblika, halogenski žarometi, odpiranje prtljažnika;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.