Ford je objavil fotografije in tehnične informacije o focusu ST, vsaj v tem hipu najmočnejšemu focusu zdajšnje generacije.
Focus ST bo na voljo kot kombilimuzina in karavan, v bencinski in dizelski različici, z ročnim ali avtomatskim sedemstopenjskim menjalnikom. Veliko tehnologij bo pobral iz mustanga in superšportnika GT.
Bencinski focus ST bo imel vgrajen 2,3-litrski ecoboost motor, ki bo najmočnejši v focusu doslej. Zmore 205 kW (280 KM), pospešek do 100 km/h bo "hitreje kot v 6 sekundah", oziroma vsaj pol sekunde hitreje od ST zadnje generacije.
Dizelski focus pa bo imel 140 kW (190 KM). Dvolitrski dizel ecoblue bo imel hkrati 400 NM navora, zato bo ne le za 10 odstotkov močnejši, temveč tudi precej prožnejši od prejšnjega dizla.
Focus ST bo prvi ford s prednjim pogonom, ki bo uporabljal delno elektronsko zaporo diferenciala eLSD za boljšo stabilnost v ovinkih. Ta tehnologija bo sicer omejena na bencinske motorje, dizli pa bodo imeli vektorski nadzor navora motorja.
Model z ročnim menjalnikom pa bo imel dirkaško tehnologijo za ujemanje visokih vrtljajev motorja z vrtljaji menjalnika, ki jo vgrajujejo v mustanga. Pri elektronsko gnanem volanu poudarjajo, da gre za najhitrejši mehanizem doslej, ki je hkrati za 15 odstotkov hitrejši od tistega v standardnem focusu. Na razpolago bo tudi poseben "performance" paket, ki bo h klasičnim programom "normal", "wet" in "sport" dodal program nastavitev avtomobila za pisto. V obeh športnih programih bo focus spremenil bobnenje iz izpušne cevi.
Pri bencinskih karavanskih ST-jih bo serijski sistem prilagodljivih blažilnikov. Še ena posebnost je tehnologija proti motorni "luknji", ki so jo povzeli iz modela GT. Ta pri programu "sport" in "track" drži avto na nekoliko višjih vrtljajih, četudi je pred ovinkom voznik dal nogo s plina. Ko zopet pohodi plin, je zato pritisk v turbini pripravljen in zato avto hipno poskrbi za sunek pospeševanja.
Na zunaj bo focus ST športno obdelan z unikatnimi platišči, drugačno masko in odbijači z velikimi hladilnimi odprtinami, zadaj bo imel spojler in dvojno izpušno cev. Performance nadgradnjo bo mogoče prepoznati po rdečih zavornih čeljustih.
ST bo imel recaro športne sprednje sedeže, športen volan ter še druge detajle, ki bodo spominjali na športno poslanstvo.
Focus ST, ki ne presega magične številke "300 KM", bo torej usmerjen proti takšnim tekmecem, kot so VW golf GTI, hyundai i30 N ali renault RS. Zelo verjetno pa je, da bo čez kakšni dve leti prostor dal še močnejšemu in bolj divjemu bratu, focusu RS.
dezurni@zurnal24.si