Ford focus RS tretje generacije je 30 Fordov RS model v zgodovini. Po letu 1982 in modelu escort RS cosworth, Ford s focusom v športne modele RS spet vrača štirikolesni pogon, ki pa je tokrat nekaj posebnega. Na avtomobilskem salonu v Ženevi smo se pogovarjali s Tyroneom Johnsonom, šefom Fordovega oddelka za športna vozila v Evropi.
Nam lahko na kratko predstavite vlogo Fordovega športnega oddelka. Kako deluje?
Ford napoveduje 12 novih športnih avtomobilov do leta 2020. Kaj lahko pričakujemo?
Še več športnih avtomobilov (smeh). O prihodnjih programih ne govorimo. V tem paketu niso samo kombilimuzinski športniki, je tudi pick-up raptor in drugi modeli.
Focus RS je glavna zvezda v Ženevi. Tudi zaradi štirikolesnega pogona. Povejte nam kaj več o tem.
Želeli smo izdelati drugačen štirikolesni pogon. Naš izdelek ni tipičen 4x4. Želeli smo, da kolesa delujejo neodvisno, zato smo razvili sistem za razporejanje nadzora vektorskega navora, ki razmere na cestišču analizira 100-krat na sekundo in na podlagi tako pridobljenih informacij navor motorja neprestano prerazporeja med kolesi - spredaj in zadaj, levo in desno. Na zadnji kolesi lahko prenese do 70 odstotkov navora, med zadnjima kolesoma pa gre lahko kar 100 odstotkov na kolo z boljšim oprijemom. Podkrmarjenja praktično ni, prekrmarjenje pa je nadzorovano in z lahkoto obvladljivo.
Zakaj tako, vektorsko, razporejanje navora na kolesa?
Je pa vozilo težje zaradi štirikolesnega pogona?
To je praktično zanemarljivo, saj je na masi pridobil le okoli 20 kilogramov.
Posebnost je program Drift.
Voznik lahko izbira med štirimi programi vožnje. Ko pritisnemo stikalo za program Drift, se ESC iz polnega delovanja prilagodi in zmanjša svoj vpliv na vožnjo, sistem pa navor razporedi na zadnjo os in na zunanji kolesi. Ko pritisnemo stopalko za plin, čutimo, kako vozilo začne drseti.
Kako pomemben je zunanji dizajn za vozilo, kot je focus RS?
Če sem iskren, meni osebno ni tako pomemben. Kar je pomembno, je, kako vpliva na aerodinamiko. Spredaj smo dali veliko večjo masko za zajem zraka, preoblikovali smo odbijače, dodali zadnji spojler in difuzor, kar vpliva na potisne sile in vodljivost med ovinki. Bočni pospešek presega sile 1g. Avtomobil v primerjavi s predhodnikom ustvarja za devet odstotkov manj upora, kar se pozna tako na porabi, kot dinamiki vožnje.
Kaj je novega na zavornem sistemu?
Zavorni sistem spredaj ima sploh največje hlajene prednje diske, ki jih je fizično možno vgraditi v avtomobil. Dodali smo dva posebna načina hlajenja, preko namenskih hladilnih kanalov, kar pomeni, da hladen zrak prihaja tudi preko posebnih kanalov iz podvozja, prednji diski so optimizirani aerodinamično v obliki prezračevalne plavuti v prid izboljšanega hlajenja.
Ste uporabili nove materiale, kot so ogljikova vlakna?
Zakaj ne?
Ni bilo razloga. Material je predrag za veliko-serijski avtomobil.
Kaj je novega na vzmetenju?
Spredaj smo spremenili geometrijo. Zaradi sistema štirikolesnega pogona smo morali spremeniti pozicijo prednje osi, zato so bile potrebne prilagoditve. Zadaj je povsem nov sistem vzmetenja. Namestili smo tudi blažilnike, ki delujejo v dveh načinih, ki jih prilagaja voznik sam.
Kako lahko elektronika pomaga izboljšati vožnjo vozniku v focusu RS?
ESC pomaga nadzirati vozilo v določenih situacijah. V focusu RS je možno sistem ESC popolnoma izklopiti. Če voznik želi voziti zelo športno, lahko to počne brez vmešavanja elektronike. Želeli smo narediti avtomobil, v katerem vlada voznik.
Zakaj 2,3-litrski EcooBost pogonski motor, in zakaj spremembe v primerjavi z enakim pogonskim motorjem, ki ste ga vgradili v mustanga?
Kaj ste spremenili na motorju?
Spremenili smo glavo motorja, turbino, izpušni sistem, hladilni sistem ...
Kateri avto vam je bolj všeč, mustang ali focus RS?
Definitivno focus RS.
Ali lahko pričakujemo štirikolesni pogon tudi pri običajnem focusu?
O prihodnjih načrtih, oziroma programih, ne smem govoriti.
V Detroitu ste presenetili s konceptnim modelom ford GT, ki ste ga pokazali tudi v Ženevi. Lahko pričakujemo serijski izdelek?
Ford GT bomo začeli proizvajati in prodajati, a v omenjenih količinah. Koliko, še nismo sprejeli, lahko govorimo o stotinah modelov.
Pri Fordu ste rekli, da želite vse modele z motorji Ecoobost …
Vsekakor to drži za Evropo, ne morem pa govoriti, če tudi globalno.
Prvi z gumbom za driftanje
"Ko pritisnemo stikalo za program Drift, se ESC iz polnega delovanja prilagodi in zmanjša svoj vpliv na vožnjo, sistem navor razporedi na zadnjo os in na zunanji kolesi. Ko pritisnemo stopalko za plin, čutimo, kako vozilo začne drseti,“ o programu drift v novem ford focusu RS pravi šef oddelka za Fordova športna vozila Tyrone Johnson.