Fiesta še zabavnejša in varnejša

Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta Foto: Andrej Leban Ford fiesta
Z modernejšim videzom in kopico tehničnih ter motornih novosti bo fiesta verjetno še naprej brez težav eden najbolje prodajanih avtov v Evropi in sploh na svetu. Ali se bo bolje kot doslej odrezala tudi v Sloveniji, bo pokazal čas. Vse se začne pri od 9.920 evrov dalje.
Oglej si celoten članek

Mineva že šesto leto od predstavitve šeste generacije enega najuspešnejših Fordovih modelov zadnjih desetletij. Od leta 1976 so namreč prodali 15 milijonov fiest, danes pa z njo pokrivajo že 80 trgov po vsem svetu. Velja še omeniti, da gre za najbolj prodajan avtomobil B-segmenta in drugi najbolj prodajan sploh na glavnih evropskih trgih zadnjih nekaj let.

Čevlji so skratka veliki, še posebno ob vse agresivnejših tekmecih na eni in vse preudarnejših kupcih na drugi strani. Po prvih kilometrih lahko rečemo, da je po medgeneracijski prenovi avto še bolj zvest svojemu imenu. Fiesta nove ritme zabave uvaja že z agresivnejšim videzom, pri katerem najbolj padejo v oči velika trapezoidna "usta". Dinamično skrojene luči imajo prefinjeno dodan trak z LED-dnevno svetlobo, nekoliko drugačna je tudi grafika na zadnjih svetilih, predrugačeni so oba odbijača in spojler, poudarjena je bočna linija.

Znotraj opravljenega veliko dela

Notranjost je doslej pri šesti generaciji požela še največ pikrih pripomb in tukaj so se fordovci potrudili, kolikor je bilo mogoče. Uporabljeni materiali so zdaj na otip prijetnejši, opcijski so odslej sedeži v delnem ali popolnem usnju, volan je lahko usnjen, ponoči zažarijo ambientalne LED-obrobe, nove so navigacijske naprave, zaslon za infotainment je zrasel na pet palcev, tako da je tudi parkiranje s pomočjo kamere lažje. Tudi ročici menjalnika in stikala na vratih sta bolj na dosegu roke, nekaj več je predalov za drobnarije, celotni občutek je na višji ravni.

Jasno, ecoboost!

Fiesta je prvi Fordov avtomobil, pri katerem naj bi bil sopomenka za pogon enolitrski motor ecoboost. In res, poleg že znanih dveh različic nagrajenega turbinskega trovaljnika (74 in 92 kW), ki se zdaj prvič pojavljata v fiesti, je v avtu sploh premierno na voljo še atmosferska različica z 59 kW (80KM), ki stane od 10.520 evrov dalje. Ecoboost trojka naj bi predstavljala jedro prodajne flote, saj naj bi večino kupcev prepričali z veliko odzivnostjo ter varčnostjo, njihovo športnost pa bo pozneje poudarjal še avtomatski powershift menjalnik. Nov v ponudbi je tudi 1,5-litrski dizel s 55 kW, za zahtevnejše "dolgoprogaše" pa še nekoliko dodelan 1,6-litrski s 77 kW.

Tradicionalistom, ki turbinam še kar ne zaupajo, ostajajo na razpolago 1,25-, 1,4- in 1,6-litrski atmosferski motorji.

Varno se ustavi brez voznika

Fiesta stopa vštric ali pa celo prehiteva tudi glede naprednih pomagal. Premierno v segmentu je tako na voljo sistem za samodejno zaviranje v sili pri manjših hitrostih, ki deluje med 0 in 30 km/h, v Evropi je premierno uveden tudi sistem My Key, s katerim je mogoče prilagoditi delovanje avtomobila za mlade voznike (ali žene, bi kdo zlobno pripomnil), in s tem poskrbeti za njihovo dodatno varnost. Sistem smo že pred časom natančneje predstavili.

Opcijsko je na voljo tudi sistem Sync za glasovno upravljanje nekaterih funkcij avtomobila in enostavno ter varno uporabo nekaterih naprav, kot so telefoni ali MP3-predvajalniki. Žal še nekaj časa ne bo znal slovensko. Če je avtomobil opremljen s sistemom Sync, je standarden tudi klic v sili, ki v primeru nesreče na številko 112 avtomatsko sporoči GPS-koordinate avtomobila.

Varnost je serijska

V vstopnem paketu opreme trend je serijskih sedem zračnih blazin, sistem za speljevanje v klanec, že omenjeni My Key,priklop USB  ... Dobrega tisočaka dražji titanium dodaja LED-dnevne luči, boljši radio, 3,5-palčni zaslon, sistem Sync, multifunkcijski volan, alu platišča, ambientalno osvetlitev, naslon za roke ... Titanium X avto nadgrajuje še z gumbom za zagon, ogrevanimi prednjimi sedeži, Sonyjevim avdiosistemom, 16-palčnimi platišči. Trivratna oprema sport je na voljo z najmočnejšim bencinskim ali dizelskim motorjem, od trenda pa je bogatejša za nižje podvozje, športne sedeže, volan in stopalke, LED-dnevne luči, agresivnejši videz ...

Pri Fordu ne pozabijo omeniti, da je fiestino podvozje še vedno eno najbolj dinamičnih v razredu. Cenovno so jo pri slovenskem uvozniku pozicionirali pod VW pola, a za malenkost nad opel corso ali renault clia. Čeprav je avtomobilski trg v Sloveniji glede na januarske prodajne številke še naprej najbolj podoben bolniku z visoko vročino, uvoznik optimistično upa, da bodo letos prodali nekaj čez 700 fiest.

Cene nove fieste:

 

Opombe
* Upoštevana je petvratna različica in najcenejša možna oprema. Trivratna različica je cenejša za 300 evrov.
** Serijsko s powershift menjalnikom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.